2023-05-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag måste ha missat den delen där armeringsjärn blev ihopkopplade med de drivande banden. Jag menade i draktänderna, där försvann de i kleptokratins ryssland.
det var inte dig jag svarade gällande dem utan han som tog det till diskussion från början, mr snedseglaren. Självklart finns där inget som ens liknar armeringsjärn i n ågon stridsvagskonstruktion och ännu mindre i deras drivband nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Ja, det lär sprängas gator genom dem om de ska forceras men Ukrainarna har kanske andra planer, slår kanske där ryzzen minst anar och då har kanske ryzzen draktänderna bakom sig istället för mellan sig och Ukrainarna.

Ja, skulle tro att de inte går in där, snarare rundar dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Lerigt värre i Ukraina ...

https://twitter.com/djuric_zlatko/status/1654560104736276480
Ja från i vintras nu börjar rysslands "strategiska reträtt"
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Ja, det lär sprängas gator genom dem om de ska forceras men Ukrainarna har kanske andra planer, slår kanske där ryzzen minst anar och då har kanske ryzzen draktänderna bakom sig istället för mellan sig och Ukrainarna.

Jag tror det där är en ganska bra gissning. Det kan säkert bli ett mindre frontalangrepp, maskirovka, samtidigt som man rundar allt. Ukrainarna är listiga som fan, det fick svenskarna erfara en gång i tiden.
Citera
2023-05-05, 21:25
Medlem
Helvete att vara i Bakhmut ikväll
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1654556688148733954?s=20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Vad hände med akademikerfyllot i denna tråd? Hans kunskaper var ju så roliga, jag saknar dårskapen han drev med.
Han skäms över att Bachmut ännu inte har fallit till skillnad mot psykseglaren som för någon vecka sedan gjorde det klart att staden fallit och forfarande hävdar att så är fallet.
Han har vett att hålla sig undan då pinsamheten tränger sig på
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
det var inte dig jag svarade gällande dem utan han som tog det till diskussion från början, mr snedseglaren. Självklart finns där inget som ens liknar armeringsjärn i n ågon stridsvagskonstruktion och ännu mindre i deras drivband nej

Såklart inte. Fast man skulle kunna tänka sig det i en rysk konstruktion.
Citera
2023-05-05, 21:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Helvete att vara i Bakhmut ikväll
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1654556688148733954?s=20

Ännu ett brott mot Genevekonventionen. Är vi förvånade? Nej.
Citera
2023-05-05, 21:28
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De analoga maskinerna har nått det stora smältverket i himlen om vi nu pratar om industriell produktionsmässig skala .
Nej knappast!
De har inte smälts ner. De står bara nån annan stans. Kanske i en mindre verkstad där de gör nytta eller fyller ett behov pga andra anledningar.

Gamla verkstadsmaskiner dör aldrig.

Kolla bara in annonser mm
Citera
2023-05-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Såklart inte. Fast man skulle kunna tänka sig det i en rysk konstruktion.

Jo....såklart. Och vad det gäller draktänderna så är där såklart armering ja...men den spelar ingen roll om de är fotade med 2/3rds of the hight. Att ställa vägkoner på ett bygge stoppar inte ens en trött ncc'are, så att göra dem i betong med fackverk kommer inte stoppa någon stridsvagn. Att de (ryssarna) ens är så jävla pantade att de gör basen snarare än höjden säger allt. Som du säger...ryssar....
Citera
2023-05-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Sjojgu inspekterar fabriksny batch T-90M för just-in-time-leverans lagom till offensiven:

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/

Ser ut at vara rätt många...

1. Inte så farligt, bara några hundra.

Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Lerigt värre i Ukraina ...

https://twitter.com/djuric_zlatko/status/1654560104736276480

1. Det där är inte värre än någonannanstans. Det är bara att köra.

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja jävlar, vilken dag. "Frivilliga evakueringar" medan Prigozhin står och vässar som inåt bara helvete framför kameran. Inbillar mig att han är för slug för att göra det helt utan att ha tagit höjd för en rimlig risk/reward i agerandet, att han har backning - i vissa ringhörnor kanske rentav en tilltagen sådan - även på baksidan av Kremls murar.

1. Så varför går de inte bara till anfall då, "full charge" liksom...

Citat:
Ursprungligen postat av leach
Då var det beslutat.

EU finally approves allocation of €1 billion for ammunition for Ukraine

The Council of the European Union decided to allocate €1 billion from the European Peace Facility as part of its initiative to provide Ukraine with artillery ammunition on Friday, 5 May 2023.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/05/5/7400872/

1. 1 Excalibur granat kostar ca. e250k -> 4 e1000k. Det har alltså beslutats köpa hela Sveriges excalibur förråd som jämförelse.

2. Och granaterna levereras runt 2028. Efter att fabriker byggts.

3. Bye-bye
Citera
2023-05-05, 21:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Jo....såklart. Och vad det gäller draktänderna så är där såklart armering ja...men den spelar ingen roll om de är fotade med 2/3rds of the hight. Att ställa vägkoner på ett bygge stoppar inte ens en trött ncc'are, så att göra dem i betong med fackverk kommer inte stoppa någon stridsvagn. Att de (ryssarna) ens är så jävla pantade att de gör basen snarare än höjden säger allt. Som du säger...ryssar....

Den som gör hindren kommer att fråga om de vill ha armering = dubbelt så dyrt och fyrdubbelt så bra, ja svarar militären. Sen bygger han dem utan armering = rik. Klassiskt ryskt manér. Jag måste lära mig att bli mer rysk helt enkelt, tyvärr är jag helt försvenskad så det lär inte inträffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in