2023-05-05, 19:12
Medlem
Tråden kanske ligger fel och kanske borde ligga under korruption.

https://bulletin.nu/bulletin-avslojar-tungt-kriminella-pa-goteborgs-storsta-fritidsgard

”Personer som begått grova brott arbetar på en fritidsgård i Västra Frölunda. Personal som anställts av staden har varit inblandade i ett mord som begicks under deras tid på fritidsgården, visar Bulletins granskning. Andra har dömts för grov misshandel och grovt vapenbrott och två ungdomsledare har dömts för olaga hot efter att ha dödshotat journalisten Joakim Lamotte.
– Vi har följt gängse rutiner när vi anställt de här personerna, säger Helene Melin, enhetschef på Göteborgs stad till Bulletin.”

”Flera personer anställda på fritidsgården har dömts för brott som grov misshandel, misshandel, grovt vapenbrott, vapenbrott, ringa narkotikabrott, olaga hot, övergrepp i rättssak, stöld, medhjälp till grov stöld, rattfylleri, brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, med mera. Detta framgår av domar från rättsdatabasen Verifiera.”

Ni får dra era egna slutsatser. Men jag undrar hur det är möjligt att det kan gå till såhär i Sverige idag.
Citera
2023-05-05, 19:22
Medlem
Finns en artikel på GP som jag inte har tillgång till, kanske någon vänlig själ kan delge lite info.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/förslaget-utred-om-kriminella-gäng-tagit-över-fritidsgårdar-i-göteborg-1.91803320

”Förslaget: Utred om kriminella gäng tagit över fritidsgårdar i Göteborg”
Citera
2023-05-05, 19:24
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Ingen blir förvånad, hände inte exakt samma grej i Sthlm för några år sen..?

Det är tragiskt och vedervärdigt hur fd mönsterlandet Sverige har degenererat, dock är vi ju ganska vana vid det här laget...
Citera
2023-05-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Ingen blir förvånad, hände inte exakt samma grej i Sthlm för några år sen..?

Det är tragiskt och vedervärdigt hur fd mönsterlandet Sverige har degenererat, dock är vi ju ganska vana vid det här laget...

Mig veterligen så handlar det bara om att göteborgarna ska utvisa den där Ali Khan släkten, så är de på banan igen, men detta kommer ju givetvis aldrig att hända. Den stora frågan är dock vem som beviljade uppehållstillstånd till dem från allra början och hur stod det till med omdömet då?
Inför tjänstemannaansvaret igen tack!
Citera
2023-05-05, 19:42
Bannlyst
Man är inte förvånad. Jag vet flera ungdomsgårdar där det jobbar tungt kriminella. Inget nytt uner solen.

Så klart inte de goda förebilder gossarna behöver.
Citera
2023-05-05, 19:51
Medlem
sjukare o sjukare detta landet, man undrar vad agendan är hos dom ansvariga.
Citera
2023-05-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Man är inte förvånad. Jag vet flera ungdomsgårdar där det jobbar tungt kriminella. Inget nytt uner solen.

Så varför då liksom? Man brukar väl begära en CV och om man visar upp en CV kantat med lite rån och fängelsevistelse, så får det väl dem flesta att dra öronen åt sig eller tror man att kriminaliteten går ner om man ger grovt kriminella statliga jobb med att ta hand om ungdomar?
Ingenting förvånar mig längre i detta land och min uppfattning är att tankarna många gånger är lite grumliga, vilket också ger ett litet grumligt resultat.
Citera
2023-05-05, 19:55
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-05-05, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW

Gängen måste ju rekrytera nya arbetare, så då passar fritids gårdarna bra.
Citera
2023-05-05, 20:13
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Hon chefen som intervjuas i bulletin är ju helt väck. Hur kan hon försvara rutinerna och säga att de har en bra verksamhet? Vem anställer såna inkompetenta typer och vad har hon i lön.

Fritidsgårdar där barn kan lära sig knarka är ett hån mot skattebetalarna.
Citera
2023-05-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Hon chefen som intervjuas i bulletin är ju helt väck. Hur kan hon försvara rutinerna och säga att de har en bra verksamhet? Vem anställer såna inkompetenta typer och vad har hon i lön.

Fritidsgårdar där barn kan lära sig knarka är ett hån mot skattebetalarna.
helt obegripligt , man har ju sett detta land förfalla ganska djupt på relativt kort tid, men hur ansvariga tänker är för mig en gåta. dom ska inte ens få vara i landet istället anställer man dom till fritidsgårdar--makalöst.
Citera
2023-05-05, 20:24
Medlem
Deagle66s avatar
Är någon förvånad?
Trodde nån att det endast va Botkyrka som har dessa??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in