2023-05-05, 19:09
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Så du tror att de hade nåt att skicka men inte fick tillräckligt betalt, eller vad?
De kunde nog skickat mer än de gjort, sen missförstod Du mig - Han vill nog ha hans huvud dock inte som anställd...
Citera
2023-05-05, 19:13
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
För att ryssarna kontrollerar dessa förråd
Ja men just att det är ryssar som sitter i skiten i ett land långt borta från moder Ryssland?

Såna ryssar i ett skitläge borde ju vara lättköpta?

Läget är ju ganska hopplöst just nu. Att ryssarna skulle kunna ta Odessa och avancera mot Moldavien är det ju ingen som tro på nu.

Proryssar i Moldavien ligger illa till nu...
Citera
2023-05-05, 19:15
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
De kunde nog skickat mer än de gjort, sen missförstod Du mig - Han vill nog ha hans huvud dock inte som anställd...
Ok det är lätt att missförstå!

Vad menar du med detta?:Han vill nog ha hans huvud dock inte som anställd..
Citera
2023-05-05, 19:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Ammunitionen är olika de andra
Jag kommer inte ihåg vad som gäller för Leclerc men de Ch2 som UAF får av UK har ju räfflad kanon som skiljer sig från Abrams och Leo2. Den räfflade kanonen på Ch2 anses vara världens bästa enligt många experter men UK kommer ändå att byta till liknande kanon som Leo2 på sin upggradering till Ch3. Det anses vara för dyrt att utveckla och tillverka en specialammunition helt enkelt. Men UAF kommer nog att kunna använda kanonen på Ch2 på rätt så långa avstånd.
Citera
2023-05-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Dessa system är de kompatibla med övrig Nato-material som typ Leo och våra CV90 gällande datorsystem skärmar, telehjälmar mm?
På åttiotalet var och är nu Nato en försvarsallians, Sovjetunionen hade ett enormt stort antal pansarvagnar och väst byggde sina pansarvagnar för ett försvarssystem
Citera
2023-05-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Säkert enormt mycket där betänkt hur mycket som skjutits fram till nu och vart allt det var lagrat, och vill ryssen dit så kommer dom dit såklart, hur kan någon tro något annat.
Det finns bara 2 vägar dit, antingen genom Ukraina (och det är väldigt långt från nuvarande front till Transnistrien), eller genom Rumänien (och det kommer sätta puttlers intorkade testiklar i en bultsax). Så nej, det finns ingen väg för ryssarna till Transnistrien. Det finns dock några tusen ryska trupper instängda där (som ockuperar området med syfte att destabilisera ett ex-Sovjetland), men att de ska försöka slå sig ut är ett självmordsuppdrag.
Citera
2023-05-05, 19:25
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag tror inte att du förstår.

Oavsett hur billiga elektroniska komponenter Ryssland lyckas hitta så ska de implementeras i en maskinbearbetad apparat (robot).
Den maskinbearbetningen sker med hjälp av maskinutrustning från i huvudsak Tyskland, Nederländerna och Italien. När en produktionsutrustning går sönder så kan ryssarna numera inte med enkla medel reparera.

Det är inte en fråga om att handla billigt , det är en fråga om att kunna producera.
Vad är det du inte förstår? Fråga gärna, jag kan mycket om rysk industriproduktion.
Ja även om ryssen idag har industrier med modern CNC utrustning så kommer den till sist att stanna av då reservdelarna blir svåra att få tag på. även personal som kan programmera maskinerna är det ju redan brist på då många lämnat Ryssland och andra mobiliserats.

Tufft läge för Ryssland just nu och troligtvis ännu värre om ett halvår---
Citera
2023-05-05, 19:29
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Tja--- Även om kocken har en homo bakgrund så är det nog inte kroppen han vill ha här utan nöjer sig med endast huvudet...
Fan du är nog lite för djup för mig?

Kan du utveckla det där med kroppen och huvudet?

Jag vet att han sög kuk mot betalning då han satt inne, men hjälp mig med resten!
Citera
2023-05-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Vet ej, mycket få tillverkade
Leclerc är en bra tank - det är den nyaste tanken av alla västerländska generationers fordon. Abrams började tillverkas 1981, ungefär samtidigt, Leopard 2 började tillverkas i slutet av sjuttiotalet, Leopard 4 började tillverkas 1983 och Le Clerc utvecklades i mitten av 90-talet.

Tanken är fylld med elektronik, det finns utmärkta sikten, ett utmärkt brandledningssystem, ett taktiskt interaktionssystem, kommunikation. Dess utmärkande drag från västerländska stridsvagnar är att den har en automatisk lastare, som ryska stridsvagnar, det vill säga den har en besättning på tre och laddas automatiskt.
Den har ännu inte varit inblandad i några allvarliga sammandragningar. Den här tanken lyste upp lite i Jemen. Flera fordon skadades där, mestadels av mindre. Hittills har inte en enda förstörts, men den har inte riktigt använts i fullskaliga fientligheter, så det är svårt att säga hur den kommer att visa sig i kriget.
Leclerc är den lättaste av västs pansarvagnarna.
Samtidigt som en stackars ryss sitter o eleverar sin kanon med hjälp av vattenpasset…
Citera
2023-05-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kärnkraftverket stängdes direkt vid invasionen så vitt jag kommer ihåg och har stått still sen dess. Staden där det finns (Enerhodar) stod dock med på listan som nu ska evakueras.

Nej kraftverket är igång det är Europas största och kontrolleras av ryska styrkor.
Citera
2023-05-05, 19:31
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Då är det ju bara resten utav serberna kvar då ja. Historylegends med sin 28 åriga proffesur i skitsnack och sedan den stackaren mekanikern som kallar sig marine ala' Brian kroatoVIC. Bra att systemet fungerar som det skall
Åh den jävla "Historylegends", avskyr allt med honom, hur han ser ut, hans röst, vad han pratar om och hur han säger Bakhmut. Han dyker upp i mitt flöde av någon märklig anledning och han kan reta upp mig.
Citera
2023-05-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej kraftverket är igång det är Europas största och kontrolleras av ryska styrkor.
Två av de sex reaktorerna måste kylas om de stängs ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in