2023-05-05, 16:28
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Dumpen har inte speciellt många följare på Instagram https://www.instagram.com/p/CSOXl1Yoe2B/?hl=en
eller på Twitter
https://twitter.com/dumpen_se?lang=en
Smoke and mirrors.
Folk är helt enkelt ointresserade. Så ser verkligheten ut.

Så är det. Det är bara på flashback intresset finns. Och då med fejkkonton som drivit på "intresset". Det är nästan patetiskt att folk tror att flashback är representativt för befolkningen i stort. Nästan lite märkligt att Afs inte fick åtminstone 40% i riksdagsvalet. Allt pekade ju på det enligt flashback. Och att folk tror att Sjöberg är den gode samariten. Hade han inte fått en skatteskuld på en helvetes massa pengar hade han aldrig hängt ut Viljo från första början. Sjöberg är beredd att gå över lik om det finns pengar att tjäna. Jag träffade honom för 45år sedan första gången. Har inget gott att säga om honom mer än att han var en fantastisk höjdhoppare. Men jag har historier om honom som jag inte berättar pga övriga inblandade. Men den som tror att Sjöberg gör detta för att han vurmar så mycket för barn är en imbecill idiot. Sjöberg enda incitament är pengar(och möjligtvis lite uppmärksamhet)
Citera
2023-05-05, 16:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det att Dumpen har utgivningsbevis gäller hemsidan. Det att de ringer arbetsgivaren ingår inte i utgivningsbeviset, och det är förtal, även om det är sant det de säger. Men de verkar ha slutat att ringa arbetsgivaren, de har nog insett detta.
Citera
2023-05-05, 16:31
Avslutad
Snippafallet berodde på att domstolen inte fann flickan med föräldrarna trovärdiga men att det hade låtit fel att påstå. Därför blev domen friande, också ansåg man sig inte förstå vad som avsågs.
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Man får ta risker om något viktigt ska bli gjort. Det där med fel person har ju hänt med gubben som smällde till honom. Patrik är ingen man skrämmer enkelt.
I den åldern som Sjöberg är i så tror jag inte man bryr sig. Ingen har deras journaluppgifter förutom läkare inom vården men varför skulle de inte kunna ha början på tex cancer och därmed strunta i vilket (i den åldern är alla mer eller mindre på väg att bli döende).
Om röntgenplåt hade visat lungcancer på mig så hade jag nog kunnat söka upp gamla "terrorister" och göra vad som helst utan att bry mig. Det enda man hade varit rädd för vore isoleringscell eller rättspsyk så att man inte kan säga god natt på ett värdigt sätt.

I en stor grupp aggressiva människor som eggas till hätskhet finns alltid ett antal psykotiska snillen och andra som kan inbilla sig vad som helst. Därför är sånt farligt.
Citera
2023-05-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Så är det. Det är bara på flashback intresset finns. Och då med fejkkonton som drivit på "intresset". Det är nästan patetiskt att folk tror att flashback är representativt för befolkningen i stort. Nästan lite märkligt att Afs inte fick åtminstone 40% i riksdagsvalet. Allt pekade ju på det enligt flashback. Och att folk tror att Sjöberg är den gode samariten. Hade han inte fått en skatteskuld på en helvetes massa pengar hade han aldrig hängt ut Viljo från första början. Sjöberg är beredd att gå över lik om det finns pengar att tjäna. Jag träffade honom för 45år sedan första gången. Har inget gott att säga om honom mer än att han var en fantastisk höjdhoppare. Men jag har historier om honom som jag inte berättar pga övriga inblandade. Men den som tror att Sjöberg gör detta för att han vurmar så mycket för barn är en imbecill idiot. Sjöberg enda incitament är pengar(och möjligtvis lite uppmärksamhet)

Är alltid intressant med förstahandsuppgifter. Inget i detalj vilket är förståeligt, utan mer att du själv har träffat och sett hur han är bakom fasaden. Först nu kan jag skita helt i vad media har att säga om honom, det känns kungligt!

Vet inte om du eller någon annan i tråden skrev det , men ordet psykopat har sagts om honom och då förstår man ju att det är högt vatten.
Citera
2023-05-05, 16:49
Medlem
Däremot hade det varit underhållning om 6-7 gäddor maskerade sig och gav honom ett ordentligt kok stryk utanför hans portuppgång med lite baseboll trä. Kunde dom filma och lägga upp. Det vore välförtjänt.
Citera
2023-05-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Vad kallar du att swisha stora summor (enligt uppgifter här i tråden) för "upplevd njutning av förnedrande uthängning"?
Du får formulera dig enligt svenska skrivregler så du går att förstå.
Citera
2023-05-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Är alltid intressant med förstahandsuppgifter. Inget i detalj vilket är förståeligt, utan mer att du själv har träffat och sett hur han är bakom fasaden. Först nu kan jag skita helt i vad media har att säga om honom, det känns kungligt!

Vet inte om du eller någon annan i tråden skrev det , men ordet psykopat har sagts om honom och då förstår man ju att det är högt vatten.
Vet faktiskt inte hur övrig media frsmställer honon nu? Verkar ju som man undviker att skriva om honom och dumpen? De gånger de blivit inbjudna av media gör de ju åtlöje av sig själva.
Har inga illusioner om att varken han eller Sara är helgon. De faller heller knappast inom ramen "normala" människor.
Citera
2023-05-05, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Att diskutera med dig är som att sno godis från ett barn/fiskare på dumpen
Eftersom det är din bärande tes måste du väl veta hur mycket pengar dom drar in?

Jag går efter de siffror som har presenterats i den här tråden och, som jag har uppfattat det, kommer från Dumpens Facebook. Varje krona som överförs till Dumpen är för övrigt mig osannolik.

"Diskutera" är väl för övrigt en osannolik beteckning på dina kommentarer.
Senast redigerad av Brooz 2023-05-05 kl. 17:57.
Citera
2023-05-05, 18:17
Medlem
Stina-Linas avatar
En tanke som plötsligt slår mej. Är Dumpen att likna vid en sekt ? Att få med sej människor som av farten hänger med i jakten
Citera
2023-05-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
En tanke som plötsligt slår mej. Är Dumpen att likna vid en sekt ? Att få med sej människor som av farten hänger med i jakten
Kallas lämmeltåg. Dom skall köra rakt in kaklet.
Citera
2023-05-05, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sekt#Vad_%C3%A4r_en_sekt?
1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap i jämförelse med andra individer som inte är en del av sekten.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende inom sekten är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, det vill säga att sekten har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp för att förbättra sig själva.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga den kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv utifrån sektens olika kriterier och gruppnormer.
För att undvika en diskriminerande stämpel talar man ibland i stället om att en organisation har sekteristiska drag.
Rätt likt. Avgör själv, vad tycker du... Det pågår nog inte mycket självständigt tänkande eller egentliga åsikter i den där 100k+ skaran av anhängare.
Jag skulle gissa att nästan alla av dem bara är hjärntvättade mähän som, follow the flow, flyger med den tillfälliga vindriktningen. Att det knappast är hjältar kan vi iallafall vara säkra på. 98% är uteslutande äkta ynkryggar och övriga opportunister.
Citera
2023-05-05, 19:07
Medlem
Stina-Linas avatar
Ja rätt likt ingen dum tanke. Sekter finns ju i olika tappningar och riktningar. Någon eller ett par som styr många dras med och följer utan en tanke på vad de går in i eller att ta reda på vad som stämmer och inte. De går i ledarens riktning. Kritik upptas inte väl kritiker är närmast fiender
Förhärliganden av ledaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in