Snippafallet berodde på att domstolen inte fann flickan med föräldrarna trovärdiga men att det hade låtit fel att påstå. Därför blev domen friande, också ansåg man sig inte förstå vad som avsågs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agoldenage
Man får ta risker om något viktigt ska bli gjort. Det där med fel person har ju hänt med gubben som smällde till honom. Patrik är ingen man skrämmer enkelt.
I den åldern som Sjöberg är i så tror jag inte man bryr sig. Ingen har deras journaluppgifter förutom läkare inom vården men varför skulle de inte kunna ha början på tex cancer och därmed strunta i vilket (i den åldern är alla mer eller mindre på väg att bli döende).
Om röntgenplåt hade visat lungcancer på mig så hade jag nog kunnat söka upp gamla "terrorister" och göra vad som helst utan att bry mig. Det enda man hade varit rädd för vore isoleringscell eller rättspsyk så att man inte kan säga god natt på ett värdigt sätt.
I en stor grupp aggressiva människor som eggas till hätskhet finns alltid ett antal psykotiska snillen och andra som kan inbilla sig vad som helst. Därför är sånt farligt.