2023-05-05, 14:36
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MUST-chefen
En eller två lättlurade privatpersoner tillsammans med familjer och gäddor skrämda och hotade till tystnad som fått sina arbeten, ekonomier och liv förstörda kan inte gärna driva rättprocesser mot utgivaren och 100k+ supporters. Det måste vara någon av sveriges 7000 auktoriserade advokater, jurister eller medier såsom tex Dagensjuridik som samlar ihop ett antal intressanta fall och initierar det.
När något har bedömts vara brottsligt så har Google och andra giganter skyldighet att göra allt de kan för att radera materialet precis som när det gäller barnporr. Det kommer troligen alltid figurera på Darknet och även från vissa ytsidor utanför EU men vara mer eller mindre icke tillgängligt för allmänheten.
Där är jag helt med dig till 100%.
Citera
2023-05-05, 14:36
Medlem
Citat:
En eller två lättlurade privatpersoner tillsammans med familjer och gäddor skrämda och hotade till tystnad som fått sina arbeten, ekonomier och liv förstörda kan inte gärna driva rättprocesser mot utgivaren och 100k+ supporters. Det måste vara någon av sveriges 7000 auktoriserade advokater, jurister eller medier såsom tex Dagensjuridik som samlar ihop ett antal intressanta fall och initierar det.
När något har bedömts vara brottsligt så har Google och andra giganter skyldighet att göra allt de kan för att radera materialet precis som när det gäller barnporr. Det kommer troligen alltid figurera på Darknet och även från vissa ytsidor utanför EU men vara mer eller mindre icke tillgängligt för allmänheten.
Nepp, du kan bedriva det civilrättsligt eller skiljedomstol utan advokat. Att Dumpen har 100K följare kan du fett glömma.
Finns några av dom uthängda som har ekonomiska resurser för att tackla problemet. Kostnaden är inte speciellt hög, däremot krävs det en hel del insamling av uppgifter.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-05-05 kl. 14:40.
Citera
2023-05-05, 14:38
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Nepp, du kan bedriva det civilrättsligt eller skiljedomstol utan advokat. Att Dumpen har 100K följare kan du fett glömma.
Finns några av dom uthängda som har ekonomiska resurser för att tackla problemet.
Vad menar du med det?
Citera
2023-05-05, 14:39
Medlem
Patrik bara växer och växer i mina ögon. En av idrottens största!
Citera
2023-05-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vad menar du med det?
Dom är köpta. Du kan köpa följare på Facebook och Instagram hur lätt somhelst. Betyder absolut ingenting.
Citera
2023-05-05, 14:42
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Patrik bara växer och växer i mina ögon. En av idrottens största!
Håller med dig att han växer när man lyssnar på han. Men nu sitter han fast i dumpens grepp och är fullständigt beroende av dom pengarna. Han kan inget göra utan enbart flyta med.
Citera
2023-05-05, 14:44
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Dom är köpta. Du kan köpa följare på Facebook och Instagram hur lätt somhelst. Betyder absolut ingenting.
Det känner jag väl till. Men tror du dumpen har köpt sina följare. Personligen har jag inte sett några tecken som tyder på det.
Citera
2023-05-05, 14:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Finns några av dom uthängda som har ekonomiska resurser för att tackla problemet. Kostnaden är inte speciellt hög, däremot krävs det en hel del insamling av uppgifter.
Jag tror att du underskattar hur många människor som sympatiserar med Dumpen. Det är bara att gå utanför dörren och kolla hur många epa-traktorer det finns, eller hur många som är tatuerade, för att få en fingervisning om den saken. Tror du även att pöbeln som deltog i häxjakterna var köpta?
Citera
2023-05-05, 14:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är bara och sitta ner och vänta. Dumpens dagar är garanterat räknade. Det kommer att bli det ekonomiska som fäller dumpen. Hur gör dom med bilen, vem står för den. Ganska så strikta regler om ett företag äger bilen och man kör privat med den. Tror att vid nästa bokslut rasar hela projektet och opinionen kommer då att vända totalt och vända sig emot Sara och Patrik. Då kan man stämma dom för då har allmänheten större förståelse.
Jag håller med, tror också att det är ekonomin som till sist blir Dumpens fall. Personerna bakom Dumpen borde ha lämnat in sina deklarationer för 2022 vid det här laget, och med tanke på att Dumpen drevs privat under en stor del av förra året (kommer inte ihåg om det var hela) så är det inte omöjligt att skatteverket i detta nu tittar på hur de kan komma åt dem. Samma sak med försäkringskassan.
Citera
2023-05-05, 15:00
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag håller med, tror också att det är ekonomin som till sist blir Dumpens fall. Personerna bakom Dumpen borde ha lämnat in sina deklarationer för 2022 vid det här laget, och med tanke på att Dumpen drevs privat under en stor del av förra året (kommer inte ihåg om det var hela) så är det inte omöjligt att skatteverket i detta nu tittar på hur de kan komma åt dem. Samma sak med försäkringskassan.
Det blir klart intressant nu framöver. Skall man stämma dom så tycker jag det är dumt att göra det nu när dom står på topp och har många sympatisörer. Bättre då att stämma dom när dom är på fallrepet då har man en mindre opinion att kämpa emot.
Citera
2023-05-05, 15:01
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Lampan är inte släkt på översta våningen, den står och blinkar bara...

Vad får dig att tro att Dagens juridik eller någon av Sveriges 7000 advokater skulle vilja skramla pengar eller köra pro bono för att hjälpa "gäddorna"?

Sara på Dumpen har drevat mot RFSU senast. Men tidigare även mot anhöriga, journalister, tidningar osv. Alla som har varit kritiska har blivit ganska hårt angripna... Vill advokater råka ut för att bli trakaserad av 100k+ supporters? Nu är jag inte helt hundra på mitt påstående, men advokater? Är inte det också människor med familj, barn och bostad? Många av Dumpens anhängare tycks ju gärna vilja ta den vägen när de argumenterar. Ibland även Dumpen själva.
Senast redigerad av fido1986 2023-05-05 kl. 15:15.
Citera
2023-05-05, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Vad får dig att tro att Dagens juridik eller någon av Sveriges 7000 advokater skulle vilja skramla pengar eller köra pro bono för att hjälpa "gäddorna"?
Alla som har varit kritiska har blivit ganska hårt angripna... Vill advokater råka ut för att bli trakasserad av 100k+ supporters?
Hjälpa!? Det handlar om lag, juridik och vilket land Sverige vill vara. Pga sannolikhet. Av 7000 plus övriga och medier så borde ett tillräckligt antal ha det intresset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in