2023-05-04, 22:22
Medlem
Verkar vara svårt att förstå vad SOG är. Dom man söker, är motsatsen till många i tråden.
Citera
2023-05-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Verkar vara svårt att förstå vad SOG är. Dom man söker, är motsatsen till många i tråden.

Hur som helst verkar instruktörerna vara en samling kärringar.
Citera
2023-05-04, 22:45
Medlem
NiccoJs avatar
Fan va fet Pam har blivit.
Citera
2023-05-04, 22:51
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Jag förstår inte! Det var väl flera som fuskade?

Nej. En person gjorde en stor felräkning. Då framstod det som tveksamt att han bara räknat fel på 5 repetitioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Varför får Petra agera "vakt" under förhören? årtusendets degradering
Dom skiftar på rollen som vakt. Pam sitter vid bordet lika ofta som alla andra. Du får ju titta på programmet innan du gör antaganden.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Hur ofta kommer någon i elitsyrkan att simma i ett vattenfall för att kunna vinna kriget?
Du inser att bevara kontroll över sig själv, och inte gripas av panik är, öh lixom, ganska praktiskt när man blir beskjuten under strid? Det var det som var poängen med övningen. Att bevara kontroll, och inte drabbas av panik.
Vad mer måste man förklara? Varför vattnet är blött?
Citera
2023-05-04, 23:04
Medlem
Jaha, efter att två gånger i tidigare avsnitt ombetts att inför gruppen gola ner kamrater ("berätta vem du litar på minst i gruppen" respektive "berätta vem du tror kommer att åka ut nästa gång") så skulle det nu (åter) inskärpas hur viktigt det är att operatörer måste kunna lita på varandra och att det är viktigt att deltagarna förstår att de är och fungerar som en grupp.
Låt oss hoppas att den verkliga SOG-uttagningen är litet mer konsekvent.
Citera
2023-05-04, 23:42
Medlem
The usual suspect med kaxig och dålig attityd. Alltid!

Redan på första stationen på löprundan var det par rekryter som inte gjorde övningen korrekt. Konstigt att de inte korrigerades.
Senast redigerad av bohonos 2023-05-04 kl. 23:44.
Citera
2023-05-05, 00:00
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nej. En person gjorde en stor felräkning. Då framstod det som tveksamt att han bara räknat fel på 5 repetitioner.

Dom filmade ju minst en snubbe som bara hoppade omkring lite som en konstig regndans när han skulle göra burpees. Såg jag så fel??
Citera
2023-05-05, 01:00
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Dom skiftar på rollen som vakt. Pam sitter vid bordet lika ofta som alla andra. Du får ju titta på programmet innan du gör antaganden.
Och idag var det förutbestämtatt Pam skulle förföra bort honom för att kunna kramas iaf

Citat:
Du inser att bevara kontroll över sig själv, och inte gripas av panik är, öh lixom, ganska praktiskt när man blir beskjuten under strid? Det var det som var poängen med övningen. Att bevara kontroll, och inte drabbas av panik.
Vad mer måste man förklara? Varför vattnet är blött?
Det var en för onkonkret bild för en autitiskt hjärna uppenbarligen, från och med nu ska jag tänka på att varje uppgift är en symbolisk eldstrid!!

Varför får man inte fuska i en eldstrid?
Citera
2023-05-05, 01:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
The usual suspect med kaxig och dålig attityd. Alltid!

Redan på första stationen på löprundan var det par rekryter som inte gjorde övningen korrekt. Konstigt att de inte korrigerades.

+1, samt alltid en dålig ursäkt varför man gjorde fel/inte lydde order/betedde sig som ett svin. Bland det värsta jag sett var läkaren i förra säsongen. Lämnade en panikslagen utmattade tjej ensam på en klippavsats för att "hon var en belastning" När han sedan sparkades ut (på grund av detta) satt och svor som värsta getto-babben och bölade om rasist och kassa operatörer. Ränderna går verkligen aldrig ur.
Citera
2023-05-05, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Dom filmade ju minst en snubbe som bara hoppade omkring lite som en konstig regndans när han skulle göra burpees. Såg jag så fel??

Jag håller med, tyckte en del inte ens gjorde några burpees alls utan bara böjde på bålen lite up och ner, ändå kallades den som faktiskt gjorde 25 ORDENTLIGA burpees för fuskare. Den de borde ifrågasätta är väl han som misstolkade stationen helt! Det är farligare att misstolka än att göra färre burpees kan jag tycka iaf. Men jag är ju inte expert...Tänkte mig mer ett verkligt scenario där en misstolkning kan leda till ett världskrig more or less...
Men visst antar att de ville se hur de reagerade när de trodde sig veta vem fuskaren var snarare än att diskutera om vad som faktiskt skett. Men tyckte ändå flera av rekryterna inte utförde burpees-övningarna ordentligt/rätt.
Senast redigerad av Shieldhero 2023-05-05 kl. 05:57.
Citera
2023-05-05, 06:03
Medlem
vodericks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Fan va fet Pam har blivit.

Roger that!
Nu är hon iofs "insruktör"
Men det är ju lika oseriöst som att en PT står ute och röker före/efter ditt pass i gymmet.
Alt att ens PT är "fet"
Ger ju fel signaler....

Pam har väl iofs nyligen blitt mamma.
Men det är bara in å träna direkt efter att ha fött barn.
Min sambo började kötta direkt. Gav fan i skitmat. Ger snabbt resultat.

Sedan programets vision. Mål.
Har ngn i tidigare säsonger ens fått en chans att bli "operatör"?
En del personer i tv serien är ju liksom over the hill redan i programmet.

Som gammal FJS naffe på 80 talet vet jag att försvaret mera handplockade personer till 'särskild tjänst" efter lumpen tiden.
Vad dom hamnade och skulle göra tänker jag inte gå in på men grunden till deras tjänstgöring var ung ålder.

Lättare att forma.
Bra fysik.
Inga familjer och barn som stör tjänsten.

Tjolla hopp
Citera
2023-05-05, 07:04
Medlem
NiccoJs avatar
Han som gav upp under förhöret fick trots det en säck över huvet, borde man inte ändra tonen helt mot de som ger upp?

Den unga o dumma tjejen imponerar med god fysik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in