2023-05-04, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kalmar är också ett givet bottenlag.
Kalmar kommer naturligtvis sjunka i tabellen. Antar att du är en av dom som är skitimponerade av Rajovic för att han petat in några bollar i mål från 2m?
Citera
2023-05-04, 21:31
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fast visst har ni fler Stockholmare i år än vad ni haft tidigare?
Jo, men det är inga bärande spelare förutom Dovin. Ja, jag vet inte, men det är ju extremt lite kontinuitet i laget vilket gör att det i princip känns som att det är försäsong fortfarande.
Citera
2023-05-04, 21:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Något säger mig att den här säsongen kan bli en riktig nagelbitare på flera håll. Vi har alltså 8 (!) lag inom 2 poäng från plats 8 till 16 i tabellen.
Citera
2023-05-04, 21:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den här serien står enbart mellan Malmö och Häcken i år.

Lite tycker jag att man kan räkna in Elfsborg där. Men bara lite.
Citera
2023-05-04, 21:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Antar att du är en av dom som är skitimponerade av Rajovic för att han petat in några bollar i mål från 2m?

Antar att du mår fysiskt illa när du tänker på att Traore bara har gjort 3 mål (straffmål räknas inte enligt dig)?
Citera
2023-05-04, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Antar att du mår fysiskt illa när du tänker på att Traore bara har gjort 3 mål (straffmål räknas inte enligt dig)?
Nja. Han har ett högre målsnitt än Jeremejeff. Och så bidrar han med mycket mer till vårat spel än Jeremejeff någonsin gjorde. Så nej. Jag är faktiskt ganska nöjd.
Citera
2023-05-04, 21:51
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har svårt att ens bli riktigt arg och besviken. Tror att det beror på att jag har svårt att, åtminstone just nu, identifiera mig med de här legoknektarna. Skrev väl nåt liknande redan innan säsongen och känslan har förstärkts.

Om vi lyckas klara kontraktet tidigt hoppas jag vi får se mer av våra egna talanger, det är där framtiden finns.

hade varit det vrak alla säger om oss om aik och lions charmat alla men lyckas trycka bort all ångest pga dom är i samma sits den lilla glädjen lever jag på just nu
Senast redigerad av laddkingen 2023-05-04 kl. 21:53.
Citera
2023-05-04, 21:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nja. Han har ett högre målsnitt än Jeremejeff. Och så bidrar han med mycket mer till vårat spel än Jeremejeff någonsin gjorde. Så nej. Jag är faktiskt ganska nöjd.

Tre mål på 6 matcher och samtliga gjordes i samma match. Han är så usel att det är sanslöst.
Citera
2023-05-04, 21:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Kalmar kommer naturligtvis sjunka i tabellen. Antar att du är en av dom som är skitimponerade av Rajovic för att han petat in några bollar i mål från 2m?

Mest imponerad av deras defensiv.

Men Rajovic gör säkert 10+ mål. Har man en målskytt i laget kan det innebära poäng på marginalen.
Senast redigerad av mishima 2023-05-04 kl. 22:00.
Citera
2023-05-04, 21:55
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Min känsla är att det är någon slags ny trend i år att siffrorna rinner iväg, och att denna trend startade i Premier League. Normalt jämna lag där har haft resultat som 7-0, 6-0 och 6-1 sedan nyår. Denna omgången i Allsvenskan med 3x6 mål känns som ett svenskt bidrag till trenden. Märkligt, och svårt att ha en bra teori om vad det beror på.
Man borde väl gräva i fakta och inte bara "känna", men tar ju lite tid i så fall.
Väldigt enkelt att ha en teori om. Det blir vanligare ju större skillnad det är mellan den rika toppen och den fattiga botten. När Shearer slog alla målrekord i PL på 90talet var det sjukt imponerande i ett mediokert Newcastle som aldrig ens vann en titel trots hans över 200 mål i PL. Bosmandomen och sen sjuka kapitalkoncentrationen som inleddes 2004 med rysk oligarkerna i Chelsea har bidragit till helt sjuk utveckling i fotbollen där pengarna styr allt mer och systemen riggas till fördel för de rika. Som inte gillar att gambla med sina investeringar. De vill ha payoff för dem istället. Detta sammanfaller med försvinnandet av lojala spelare som lirar 20 år i samma klubb som Maldini, Shearer och Totti. Sådana spelare kan nu 10faldiga sin lön pga oljepengar. Omöjligt förr. Utvecklingen kommer sakta och säkert till Sverige också.
Citera
2023-05-04, 22:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Väldigt enkelt att ha en teori om. Det blir vanligare ju större skillnad det är mellan den rika toppen och den fattiga botten. När Shearer slog alla målrekord i PL på 90talet var det sjukt imponerande i ett mediokert Newcastle som aldrig ens vann en titel trots hans över 200 mål i PL. Bosmandomen och sen sjuka kapitalkoncentrationen som inleddes 2004 med rysk oligarkerna i Chelsea har bidragit till helt sjuk utveckling i fotbollen där pengarna styr allt mer och systemen riggas till fördel för de rika. Som inte gillar att gambla med sina investeringar. De vill ha payoff för dem istället. Detta sammanfaller med försvinnandet av lojala spelare som lirar 20 år i samma klubb som Maldini, Shearer och Totti. Sådana spelare kan nu 10faldiga sin lön pga oljepengar. Omöjligt förr. Utvecklingen kommer sakta och säkert till Sverige också.
Fast i England har ju flera av de här resultaten varit mellan rika storklubbar. Liverpool - United och Newcastle - Tottenham t.ex. Tror mer det handlar om bättre, snabbare och mer offensiv fotboll som ger större utslag när den verkligen sitter.
Senast redigerad av baggebo1 2023-05-04 kl. 22:04.
Citera
2023-05-04, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tre mål på 6 matcher och samtliga gjordes i samma match. Han är så usel att det är sanslöst.
Javisst. Att han är oändligt mycket bättre i presspelet. Att han löper fram ytor till medspelare och vet hur man passar bollen är såklart sämre egenskaper än att kunna stå på målområdeslinjen och vänta på bollar att stöta över mållinjen...

Förra året hade vi gjort 11 mål efter 6 omgångar. I år har vi gjort 17. Ingen tillfällighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in