Citat:
Ursprungligen postat av
BradS
Så om man råkar betala in för mycket till någon myndighet, i mitt fall så var det transportstyrelsen, så får man tillbaka det i form av en himla värdecheck, femhundra kronor i mitt fall.
En sådan där värdecheck som går att lösa in på ICA, willys, citygross osv. Så jag går in på ICA och plockar på mig en räkmacka och lite nötter, går till kassan. Nej nej, detta är en kontantfri kassa... Uh, jaha? Jag vill inte ha några jävla kontanter, vill betala med checken och få in resten på mitt kort. Nej nej, det går inte, detta kan bara lösas in mot kontanter.
Herregud vilken stenålder, så jag kunde inte använda checken för dom har inga kontanter, och jag vill ändå inte ha kontanter. Har inte hanterat kontanter på tio år typ.
Och värsta är ju att om jag nu skulle handla lite mer på ICA, storhandla typ, så kör jag ju givetvis med självscanning, inte fan tänker jag stå i dom där köerna och se ut som ett fån. Och jag utgår från att det inte kommer gå att betala med den om man självscannar heller. Suck!
herregud ettt sånt jävla i-landsproblem! tycker du verkligen det var värt att göra en lång jävla utläggning i en ny tråd (i HELT fel forum dessutom)? dom flesta ställen i sverige mottar fortfarande kontanter FYI. stackars dig som eventuellt måste stå i kö i 8 minuter

ännu värre om någon du känner ser att du använder en värdecheck! då avlider du nog på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
sture999
var på ett fysiskt Swedbank kontor igår i ett annat ärende, 2 timmar väntetid...och 90% jävla värdecheckar i kön...vet inte hur många tusen jag bara struntat i, och då har jag 500 meter till swedb kontoret....tänk i norrland....300 km enkel för att lösa in 129 SEK....utbetalningscheckar är jävulens påfund...det tycker bankpersonalen också
vad fan är detta ens? ÅH NEJ! 600 meter för att få ut pengar! det tar 10 minuter att vandra om du går långsamt. du är medveten om att dom även motordrivna fordon där uppe va?
Citat:
Ursprungligen postat av
OsynligTejp
https://www.swedbank.se/privat/betal...oregister.html
Anmäl till kontoregistret så slipper du utbetalningsavi.
så, väldigt enkelt löst, så ni besparas lipandet.