2023-05-04, 07:42
Avstängd
Ryska "journalister" blev just legitma combatanter, för er rysstroll som trodde annorlunda....

https://twitter.com/francis_scarr/status/1653670280689070082
Citera
2023-05-04, 07:44
Medlem
Alsenos avatar
Ryzzka stilen: "Specialized choreographed Tank Operation”"

Citat:
Watch as Russian tank commander takes out FIVE of his own men using turret

https://m.youtube.com/watch?v=FqlDtdyAo3M
Citera
2023-05-04, 07:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
🚨To Osechkin right now:
"Hello, my name is ____, 47th Air Regiment Military Unit 105117, 105th Air Division.
I am a Tu-22M3 bomber pilot.
They are trying to force me to launch Kalibr missiles at downtown Kyiv. Every mechanic knows - those are nuclear warheads. Takeoff around 5am. There are some delays due to mechanics, but overall everything appears to going according to plan.
I will not launch these missiles. Worst case - I will launch them toward the ocean, or destroy myself along with the plane. Than you for opening my eyes to the criminality of this war. Glory to Ukraine"

https://twitter.com/igorsushko/status/1653914002978910209?cxt=HHwWgsDRybuB8fMtAAAA

Haha...! Allt är fel!

Kalibr-robotarna handhas av ryska flottan och kan inte avlossas från någon uråldrig jäkla Tu-22M3, som dessutom tillhör flygvapnet. Kalibrplattformarna är ryska attackubåtar och ett begränsat antal ytstridsfartyg.

Innan krigsutbrottet gjordes det försök om att modifiera Kalibr, så att det skulle kunna avlossas från flygplan. Arbetet med detta är inte på något sätt färdigt och den flygplanstyp som skulle kunna vara aktuell är då Tu-142, som flottan har ett antal exemplar av (och som annars används för ubåtsspaning).

Denna tweet är så dum så att klockorna stannar. En person som tar något sådant på allvar kan liknas vid en 90-årig tant som luras av telefonbedragare att lämna ut sitt bank-ID. Hundraprocentig naivitet, alltså.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-05-04 kl. 07:48.
Citera
2023-05-04, 07:54
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ryska "journalister" blev just legitma combatanter, för er rysstroll som trodde annorlunda....

https://twitter.com/francis_scarr/status/1653670280689070082
Vad hände med den där ryska journalistbruden vid fronten som blev skjuten på video och skrek ut för tsar och uralfosterland.
Sist jag såg så blev hon ompysslad bakom linjerna.
Synd att hon var pro-putin, riktig snygg var hon i alla fall
Citera
2023-05-04, 08:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vad hände med den där ryska journalistbruden vid fronten som blev skjuten på video och skrek ut för tsar och uralfosterland.
Sist jag såg så blev hon ompysslad bakom linjerna.
Synd att hon var pro-putin, riktig snygg var hon i alla fall
Hon dog väl?
Citera
2023-05-04, 08:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hon dog väl?
Dog hon? Minns jag inte fel blev hon träffad i knät men tycktes må ok när orcherna pysslade om henne, möjligtvis lite ledsen och orolig för att få ett fult ärr eller amputera benet.
Synd på sån fin pudding!
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-05-04 kl. 08:26.
Citera
2023-05-04, 08:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Blev hon? Minns jag inte fel blev hon träffad i knät men tycktes må ok när orcherna pysslade om henne, möjligtvis lite ledsen och orolig för att få ett fult ärr eller amputera benet.
Synd på sån fin pudding!
Det var jag som tänkte på fel kvinna. Jag trodde du menade Oksana Baulina som sprängdes i luften i Kiev av ryska raketer, du tänkte nog på Anastasia Yelsukova som blev skjuten och överlevde när hon sprang runt med Wagner.
Senast redigerad av Teu 2023-05-04 kl. 08:34.
Citera
2023-05-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
US Navy Hires Trans Harpy Daniels as “Digital Ambassador” to Broaden their Recruitment Reach

https://rumble.com/v2lsv3o-us-navy-hires-trans-harpy-daniels-as-digital-ambassador-to-broaden-their-re.html

Och?
Citera
2023-05-04, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det var jag som tänkte på fel kvinna. Jag trodde du menade Oksana Baulina som sprängdes i luften i Kiev av ryska raketer, du tänkte nog på Anastasia Yelsukova som blev skjuten och överlevde när hon sprang runt med Wagner.

Citat:
Vad som är minst lika pinsamt i så fall är att ukrainska drönare skulle ta sig förbi hela ryska luftförsvaret hela vägen till Putin utan att bli nerskjutna.

Sannolikt har drönarna startat någonstans i närområdet. De har inte åkt från Ukraina. False flag, Ukrainasympatisörer eller regimkritiker i Moskva ligger troligen bakom.
Citera
2023-05-04, 09:02
Medlem
Taggads avatar
Tankesmedjan ISW om bluffen att det var Ukraina som spräckte ett par takpannor på Kremls tak.
Citat:
ISW: Drönarattack troligen iscensatt av Ryssland
Den påstådda ukrainska drönarattacken mot Kreml är troligen iscensatt av Ryssland. Det skriver den amerikanska tankesmedjan ISW och konstaterar att flera faktorer tyder på att händelsen planerats i förväg, bland annat den ovanligt koordinerade och snabba ryska responsen.

ISW skriver vidare att det är ”extremt osannolikt” att två drönare ska ha tagit sig hela vägen till Kreml utan att ha upptäckts av luftförsvaret. Man underkänner också sannolikheten i att drönarna ska skjutits ner och detonerat ”precis över Kremls hjärta på ett sånt sätt att det ledde till spektakulära bilder som fångades på kamera”.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-may-3-2023
Bluffen är avsedd för den duperade ryska befolkningen som Kreml kan tuta i sånt skit, men för oss som lever i frihet blir det bara löjligt.
Senast redigerad av Taggad 2023-05-04 kl. 09:31.
Citera
2023-05-04, 09:10
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Sannolikt har drönarna startat någonstans i närområdet. De har inte åkt från Ukraina. False flag, Ukrainasympatisörer eller regimkritiker i Moskva ligger troligen bakom.
Jag är helt övertygad om detta också.

Skälet till att jag INTE tror att det är falsk flagg är att det framställer hela den ryska "säkerhetsarkitekturen" i sådan dålig och pinsam dager att den negativa propagandan övertrumfar det eventuella "positiva" utfallet om att Ukraina skulle bedriva något slags (i ryska ögon) terroraktiviteter.

Nu är jag ingen expert på drönare - men var inte denna alltför liten för att kunna färdas så långt som från ukrainska gränsen till Moskva? Om den skickades upp någonstans inom Moskvas stad (dvs väldigt nära) kan väl detta också vara en förklaring till att luftvärnet var så passivt?

Personligen tror jag att ryska partisaner (typ Nationella Republikanska Armén) ligger bakom detta.
Citera
2023-05-04, 09:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Mhm. Egentligen borde det inte gå att flyga omkring i centrala Moskva. Har de inget aktivt luftvärn? Pinsamt som fan för dem. Det skulle iofs. inte förvåna mig om flygturen var väldigt kort — några kvarter, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in