2023-05-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jo, det är exakt såhär hon ska agera! Sverige behöver ett nytt parti som kan hysa personer som Widding. SD är ett jävla skämt vid det här laget
I princip håller jag med dig, men processen är för lång. Det blir nyval innan det är ordnat.
Citera
2023-05-03, 23:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schloenern
I princip håller jag med dig, men processen är för lång. Det blir nyval innan det är ordnat.

Varför skulle det bli »nyval« och på vilka grunder? Det räcker inte att EW går över till andra sidan och hjälper till med misstroendevotum. Det krävs både saklig grund för det och ytterligare en överlöpare.

Citat:
Jo, det är exakt såhär hon ska agera! Sverige behöver ett nytt parti som kan hysa personer som Widding. SD är ett jävla skämt vid det här laget

Det finns inte mycket som talar för några nya partier. Däremot kan det kanske bli färre partier i riksdagen efter nästa val.
Citera
2023-05-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför skulle det bli »nyval« och på vilka grunder? Det räcker inte att EW går över till andra sidan och hjälper till med misstroendevotum. Det krävs både saklig grund för det och ytterligare en överlöpare.
Lätt hänt med opålitliga liberaler
Citera
2023-05-03, 23:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schloenern
Lätt hänt med opålitliga liberaler

Det är ju bara taget ur luften och vore rena självmordsuppdraget. De åker ur riksdagen om det skulle bli nyval.
Citera
2023-05-04, 01:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Finns det någon som kan beskriva ungefär var Elsa Widding står i klimatfrågan? Just nu är det tyvärr hennes motståndare som får ge ord till henne (läs förgöra henne) och debatten har blivit polariserad med anklagelser om förintelseförnekelse etc.

Om jag förstår saken rätt så förnekar inte EW att mänsklig påverkan kan ha effekt på den globala uppvärmningen, men hon tycker att det är kraftigt överdrivet och hon ser "inget vetenskapligt stöd" för en klimatkris? Men tycker Widding att vi ska göra något alls för att minska utsläppen av koldioxid och växthusgaser? Vad anser Widding om

- förnyelsebar energi som vindkraft. Ska vi satsa på det eller ska vi inte alls minska på fossil användning?

- Ska Sverige alls göra något? Widding har gjort något uttalande om att Sverige ändå är ett så litet land så det vi gör har ingen som helst effekt. Ska stora länder istället minska sina utsläpp men inte vi?

- Hon påstår sig använda IPCC:s data men hon anklagas för att selektivt plocka och blanda den. IPCC ger olika scenarier (har jag förstått) över klimatutvecklingen och kan inte exakt fastställa ökningen av den globala temperaturökningen till år 2100. Är det en anledning till att inte göra något och vi ska vänta och se hur/om klimatet förändras?
Citera
2023-05-04, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Jag kollade några minuter men hittade inget, du kan inte vrida och vända på det jag skrivit samt lägga till andra ord som om jag skrivit det, det går inte att föra en diskussion då

Jo det finns ju inte så det jag skrev stämmer.
Citera
2023-05-04, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Finns det någon som kan beskriva ungefär var Elsa Widding står i klimatfrågan? Just nu är det tyvärr hennes motståndare som får ge ord till henne (läs förgöra henne) och debatten har blivit polariserad med anklagelser om förintelseförnekelse etc.

Om jag förstår saken rätt så förnekar inte EW att mänsklig påverkan kan ha effekt på den globala uppvärmningen, men hon tycker att det är kraftigt överdrivet och hon ser "inget vetenskapligt stöd" för en klimatkris? Men tycker Widding att vi ska göra något alls för att minska utsläppen av koldioxid och växthusgaser? Vad anser Widding om

- förnyelsebar energi som vindkraft. Ska vi satsa på det eller ska vi inte alls minska på fossil användning?

- Ska Sverige alls göra något? Widding har gjort något uttalande om att Sverige ändå är ett så litet land så det vi gör har ingen som helst effekt. Ska stora länder istället minska sina utsläpp men inte vi?

- Hon påstår sig använda IPCC:s data men hon anklagas för att selektivt plocka och blanda den. IPCC ger olika scenarier (har jag förstått) över klimatutvecklingen och kan inte exakt fastställa ökningen av den globala temperaturökningen till år 2100. Är det en anledning till att inte göra något och vi ska vänta och se hur/om klimatet förändras?

Väldigt bra frågeställningar. SD tog emot henne med öppna armar för hon var kvinna, välutbildad och "miljöbov". Sedan kom SD-ledningen på som de flesta redan från start insett att kvinnan är rätt galen.
SD-ledningen har ju medvetet fryst ute henne den senaste tiden, hon placerades ju rätt mystiskt nyligen om från miljöutskottet till skatteutskottet. Bakgrunden till det skulle man ju vilja veta lite mer av?
Citera
2023-05-04, 05:25
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
hon placerades ju rätt mystiskt nyligen om från miljöutskottet till skatteutskottet.
Hon bad själv om det. Men bara SVT har uppdaterat sin artikel med det, massa andra säger fortfarande "petat".
Utskottet heter "Miljö- och jordbruksutskottet", och med tanke på hur EU är med jordbruk (regleringar och subventioner i mängder), så var det väl för mycket sånt trök där.
Citera
2023-05-04, 06:30
Medlem
Citat:

Det bästa är väl om hon gör det själv.

https://youtu.be/LeR6duVexZA

https://youtu.be/gCE0jYQBgPE. Hur hon ser på IPCC
Senast redigerad av Pandeion 2023-05-04 kl. 06:37.
Citera
2023-05-04, 06:37
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:
Det räcker med att titta på rådata, havsnivå, temperatur, stormar och jämföra med 100-200 år tillbaka i tiden, och se med all tydlighet att det inte existerar någon klimatkris överhuvud taget. Sen kan man använda sunt förnuft och ta siffran 0.04%, som är andelen co2 i atmosfären, varav bara en bråkdel människan släppt ut de senaste 100 åren, och konstatera att det inte råder någon klimatkris och kommer inte heller göra det framgent. Sen kan man expandera sitt sunda förnuft, och komma fram till att konsekvenserna av att montera ned det fossila systemet som idag försörjer människan med energi, skulle leda till en katastrof som vida överskuggar den icke existerande klimatkrisens konsekvenser som opålitliga politiker babblar om kommer hända vilket årtionde som helst. Och om man har lite IQ bakom pannan kan man gräva ner sig ytterligare i alla data, och komma fram till samma sak, nämligen att det icke existerar någon klimatkris, oavsett hur mycket det vänsterliberala etablissemanget skriker om att så är fallet.

Har man det minsta uns av kritiskt tänkande, så förstår man direkt att allt snack om klimatet är bluff och båg rakt igenom. Politiker står till och med och påstår på fullt allvar att kossors fjärtar skulle vara ett problem! Och deras påstådda lösning är att expropriera mark (läs tvång) och istället låta storföretag inom livsmedel producera fejkat protein via fabriksprocesser. I helvete!? Dessa åsikter skulle fått en person inlåst på mentalsjukhus för 60 år sedan.

Om man tror på detta, så är man de facto utvecklingsstörd. Dagens liberaler och vänstermänniskor har objektivt sett en kognitiv funktionsnedsättning där man är helt oförmögen att se verkligheten för den är och man har ingen som helst känsla för sekundäreffekter eller diverse konsekvenser av sagda politik. Det är tragiskt minst sagt. Elsa är nog den absolut kunnigaste inom området i svensk riksdag. Men eftersom Sverige styrs av dårar likt psykfallen styr ett mentalsjukhus, så är det inte konstigt att hon blir utmobbad.

Vet hut, din jävla vetenskapsförnekande dåre! För det är precis vad du är. Inte mer än en sektmedlem

Hear, hear! Kunde inte sagt det bättre! Eftersom EW är kunnig, smart och modig är hon ett hot. Punkt slut.
Citera
2023-05-04, 06:48
Bannlyst
Citat:

Här förklarar hon ganska bra var hon står i klimatfrågan:
https://m.youtube.com/watch?v=gCE0jYQBgPE

edit: jag var tvåa på pucken
Citera
2023-05-04, 07:20
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Elsa Widding är, i mina ögon, en typisk alfahona, som redan hunnit bilda en mycket, mycket stor flock av likasinnade, analyserande och tänkande människor. Den gamla "vargflocken" ser då oss som en fiende och konkurrent. Simpel flockdynamik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in