2023-05-03, 20:42
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epohmi
Obviously kommer han sitta ett bra tag men av det man såg på snapchat i bakrunden när Mikaela vloggade så fanns det bland annat något hugo boss påse

Synd att inte Alva tar efter Mikaela som totalt tagit avstånd från Marcus trots att dom har barn ihop redan i Januari ”pga” hans livsstil.
Hon har sin självrespekt i behåll då han valt en livsstil där han inte prioriterar deras familjeliv. Helt rätt.
Hon har inte skickat något brev till honom och kommer förmodligen inte närvara på rättegången medans Alva kommer campa utanför redan natten innan för att inte missa en sekund.
Mikaela har två jobb och är ensam med ett barn och är så vettig jämfört med Alva som väljer att sova på Mickans soffa, leker manager utan lön istället för att söka ett vanligt jobb för att kunna betala hyra och försörja sig själv och tror att hon kan leva på att bli youtubekändis utan något som helst intressant innehåll när hennes pundskalle till snubbe sitter.
Citera
2023-05-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Ja men precis.. Så luffigt det kan bli.
Vet inte hur det står till med den saken, men det var vad han babblade om i en kåken youtube innan han skulle ställa in sig sist. Tror knappast någon där inne ser honom för något mer än en luffare oavsett.
Man får ha skor från utsidan på de flesta anstalter. Både tofflor och sneakers. Dock utan snören. Annars är det anstalts kläder som gäller! Iaf på 1or och 2or.
Citera
2023-05-03, 21:31
Medlem
Citat:
Synd att inte Alva tar efter Mikaela som totalt tagit avstånd från Marcus trots att dom har barn ihop redan i Januari ”pga” hans livsstil.
Hon har sin självrespekt i behåll då han valt en livsstil där han inte prioriterar deras familjeliv. Helt rätt.
Hon har inte skickat något brev till honom och kommer förmodligen inte närvara på rättegången medans Alva kommer campa utanför redan natten innan för att inte missa en sekund.
Mikaela har två jobb och är ensam med ett barn och är så vettig jämfört med Alva som väljer att sova på Mickans soffa, leker manager utan lön istället för att söka ett vanligt jobb för att kunna betala hyra och försörja sig själv och tror att hon kan leva på att bli youtubekändis utan något som helst intressant innehåll när hennes pundskalle till snubbe sitter.
Det är många frågor här för mig.. Mickan verkar lite vettig, vart följer du henne??
Men har Alva på riktigt tvingat sig på henne?!?! Börjar tro det. Kan ju inte på allvar förstå hur man kan orka med 2 jobb och barn. Och sen ha det dregget på soffan, om det inte är under ngn form av hot! Det går bara inte ihop för mig.
Citera
2023-05-03, 21:43
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Det är många frågor här för mig.. Mickan verkar lite vettig, vart följer du henne??
Men har Alva på riktigt tvingat sig på henne?!?! Börjar tro det. Kan ju inte på allvar förstå hur man kan orka med 2 jobb och barn. Och sen ha det dregget på soffan, om det inte är under ngn form av hot! Det går bara inte ihop för mig.

Hon vloggar också på superiorvloggen på snapchat.
Där svarar hon ibland på frågor om Marcus och dittan och dattan.
Hon gör det väldigt tydligt att Marcus inte är välkommen i hennes och dotterns liv ifall han inte väljer rätt livsstil.
Hon tycker att han får skylla sig själv som sitter där han sitter.
Vilket han också kan göra.
Jag får känslan av att hon är en väldigt snäll och godhjärtad person och förmodligen tycker hon synd om Alva som är lite yngre och kanske är naiv som hon själv förmodligen en gång var och att hon därför låter henne bo där.
Bägge damerna säger dock att Alva inte bor där, utan i en egen lägenhet men det är förmodligen enbart för att hon inte ska förlora sitt bostadsbidrag eller liknande.
Alva har dagligen lagt upp videos hemifrån Mickan. Inte en endaste dag har hon befunnit sig någon annanstans.
Citera
2023-05-03, 21:44
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Also att hon lägger upp sin döda ”bästaväns” kista både på instastory OCH som ett inlägg skriker bara ge mig uppmärksamhet. Förstår hon inte hur mycket hon skämmer ut sig egentligen?

Reagerade på samma sak. Hon lägger upp bilder från begravningen hon inte ens bemödade sig att gå på. Så luffigt.
Citera
2023-05-03, 22:23
Medlem
Citat:
Hon vloggar också på superiorvloggen på snapchat.
Där svarar hon ibland på frågor om Marcus och dittan och dattan.
Hon gör det väldigt tydligt att Marcus inte är välkommen i hennes och dotterns liv ifall han inte väljer rätt livsstil.
Hon tycker att han får skylla sig själv som sitter där han sitter.
Vilket han också kan göra.
Jag får känslan av att hon är en väldigt snäll och godhjärtad person och förmodligen tycker hon synd om Alva som är lite yngre och kanske är naiv som hon själv förmodligen en gång var och att hon därför låter henne bo där.
Bägge damerna säger dock att Alva inte bor där, utan i en egen lägenhet men det är förmodligen enbart för att hon inte ska förlora sitt bostadsbidrag eller liknande.
Alva har dagligen lagt upp videos hemifrån Mickan. Inte en endaste dag har hon befunnit sig någon annanstans.
Aha ok tack! Har inte snap, och jag har fått en block av Alva på Instagram, så inte mkt man hänger med nuförtiden.
Synd om Mickan, hon klarar nog inte att säga nej och återigen göra Alva hemlös. För en lägenhet har hon definitivt inte! Vf skulle hon ha det när hon säljer kläder från Shein, och dessutom är redo att röra sig direkt dit Alex blir flyttad inom kriminalvården! Undra hur hon ska lösa den boende situationen då. Om han får anstalt långt ifrån ngn ”storstad”?
Eller flyttad till ett häkte till Malmö exempelvis IMORGON! Skulle va kul o se hur hon löste det! Nu råkar det bara fallit jävligt bra på plats för henne. Och hon kan gå o säga till folk att hon mår så mycket bättre och allt går bättre med jobb osv, pga av hon känner att hon är nära Alex!
Det kommer hon snart inte kunna säga iaf, den situationen kan ändras över en natt. Skulle ngt hända på häktet, misskötsel eller annat hämtar de honom mitt i natten o kör mot okänd ort, han får inte reda på vart han ska, och allra minst Alva!
Citera
2023-05-03, 22:29
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Aha ok tack! Har inte snap, och jag har fått en block av Alva på Instagram, så inte mkt man hänger med nuförtiden.
Synd om Mickan, hon klarar nog inte att säga nej och återigen göra Alva hemlös. För en lägenhet har hon definitivt inte! Vf skulle hon ha det när hon säljer kläder från Shein, och dessutom är redo att röra sig direkt dit Alex blir flyttad inom kriminalvården! Undra hur hon ska lösa den boende situationen då. Om han får anstalt långt ifrån ngn ”storstad”?
Eller flyttad till ett häkte till Malmö exempelvis IMORGON! Skulle va kul o se hur hon löste det! Nu råkar det bara fallit jävligt bra på plats för henne. Och hon kan gå o säga till folk att hon mår så mycket bättre och allt går bättre med jobb osv, pga av hon känner att hon är nära Alex!
Det kommer hon snart inte kunna säga iaf, den situationen kan ändras över en natt. Skulle ngt hända på häktet, misskötsel eller annat hämtar de honom mitt i natten o kör mot okänd ort, han får inte reda på vart han ska, och allra minst Alva!
Inte skulle väl Alex missköta sig? Han är väl känd för att vara en så skötsam intern 😅
Hoppas han blir flyttad till Malmö. Så hon helt enkelt får flytta dit och söka jobb i kassan på Lidl. Det är dags för henne att ta tag i sig själv. Då skulle Mickan få lite lugn och ro.
Citera
2023-05-03, 22:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Nu är det snart sommar och det innebär som alla redan vet varmare väder. Spelar ingen roll vilken anstalt Alex hamnar på Alva kommer köpa ett litet enmanstält och slå upp utanför grindarna, dom är ju faktiskt gifta det här är hennes man.

Sen berättade hon i videon att hon har ett jobb, jag antar att hon ljuger som vanligt eller menar hon kanske att hennes selfies på instagram är hennes jobb? lol
Citera
2023-05-03, 23:02
Medlem
Citat:
Inte skulle väl Alex missköta sig? Han är väl känd för att vara en så skötsam intern 😅
Hoppas han blir flyttad till Malmö. Så hon helt enkelt får flytta dit och söka jobb i kassan på Lidl. Det är dags för henne att ta tag i sig själv. Då skulle Mickan få lite lugn och ro.

Asså det här med den där vloggen, vrf kan jag bara se vissa på den?? Som idag har jag fått se hon armstrong men aldrig när Alva lr Mikaela vloggar?
Citera
2023-05-03, 23:04
Medlem
Citat:
Jag har inte sett att nån annan har skrivit om det i tråden men Alva försöker sälja sina shein och fejk märkeskläder på sin ”loppis” på snapchat. Förra veckan la hon upp massa bilder på några valentino(?) skor och hennes fejk philip plein väst. Ganska pinsamt då hon påstår hela tiden att de har det så bra ekonomiskt. Och på deras Superior Women snap så sa hon något igår om att alex ville att hon skulle köpa massa kläder till han och hon ba ”jag hade inga pengar så hur ska jag köpa allt” något i den stilen

HAHAHAHA jag har döööött!! Hon kan vara den sämsta mytomanen i världs historien.. hon ljuger varannan mening! Snälla jag önskar ngn har screenat vill se hennes loppis 😭
Citera
2023-05-03, 23:07
Medlem
Ngn frågade Alva ”när vill du ha barn?” Alvas svar va legendarisk ” jag vill ha barn när allt är stabilt! När jag o Alex har varit rena ett tag, vi har en stabil inkomst o har köpt en lägenhet så om ungefär 2-3 år” ?????? Kan ngn ringa sambandscentralen på den här flickan för vi vet inte vilken myndighet hon borde kopplas till för att få hjälp! Hon måste på riktigt nu utan skoj ha något slags handikapp?
Citera
2023-05-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Nu är det snart sommar och det innebär som alla redan vet varmare väder. Spelar ingen roll vilken anstalt Alex hamnar på Alva kommer köpa ett litet enmanstält och slå upp utanför grindarna, dom är ju faktiskt gifta det här är hennes man.

Sen berättade hon i videon att hon har ett jobb, jag antar att hon ljuger som vanligt eller menar hon kanske att hennes selfies på instagram är hennes jobb? lol
Hahaha ja det är exakt det hon menar! Hennes selfies på Instagram. Och nu ska det ju komma 4 tråkiga vloggar på Youtube denna vecka, som enbart kommer handla om hennes panik före och efter hennes besök hos Alex, och uppläsningen av brev.
Sen hade hon ju bara fått 8 stycken brev av Alex.. fast han ”sagt” han skickat ca 30st. Bara Alva går på det snacket. Men han slänger sig med ett antal som lite ska matcha det antal hon skickat till honom. Som kanske då är ca 50 ngt.
Rimligt Alva. Alex skyller på att det är ngt fel med posten på häktet, och du väljer att ta upp det på kanalen så du kan göra bort dig själv ännu mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in