2023-05-03, 18:54
Avslutad
Hej,

Jag skickade ett vanligt brev inom Sverige med Postnord, som ska ta 2 dagar. Hur vanligt är det att dessa brev försvinner? Skickade det nämligen till en tjej och även om vi bråkat såhär tycker jag det är konstigt att inte svara alls. Men ser ju över risken att brevet inte kom fram alls...
Det är mellan två svenska städer i södra Sverige.
Citera
2023-05-03, 18:57
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej,

Jag skickade ett vanligt brev inom Sverige med Postnord, som ska ta 2 dagar. Hur vanligt är det att dessa brev försvinner? Skickade det nämligen till en tjej och även om vi bråkat såhär tycker jag det är konstigt att inte svara alls. Men ser ju över risken att brevet inte kom fram alls...

Innehöll brevet något annat än papper?

Av egna erfarenheter så brukar vanlig a5 kuvert innehållandes enbart papper inte vara några problem.

Men om det på något sätt ser ut att innehålla knark, pengar eller något annat roligt så är det stor risk att det försvinner.
Citera
2023-05-03, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Innehöll brevet något annat än papper?

Av egna erfarenheter så brukar vanlig a5 kuvert innehållandes enbart papper inte vara några problem.

Men om det på något sätt ser ut att innehålla knark, pengar eller något annat roligt så är det stor risk att det försvinner.

Ja precis, innehöll bara papper och var ett sådant "vanligt" brev. Inga konstigheter alls.
Citera
2023-05-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ja precis, innehöll bara papper och var ett sådant "vanligt" brev. Inga konstigheter alls.
Hur länge sedan var det du skickade brevet?

Ha i åtanke att många ställen inte har brevutdelning varje dag.
Citera
2023-05-03, 19:03
Avslutad
Citat:
Hur länge sedan var det du skickade brevet?

Ha i åtanke att många ställen inte har brevutdelning varje dag.

Var tyvärr typ 3 veckor sedan. Ja precis, kollade när just den adressen hade brevutdelning, ca 2 dagar efter att jag skickade, så personen har ju fått det om det nu inte försvunnit. Alltså denna adress är ca 2h från där jag skickade. Så finns inte så många ställen där den kan försvinna. Tror helt enkelt att personen fick brevet.
Citera
2023-05-03, 19:05
Medlem
Citat:
Var tyvärr typ 3 veckor sedan. Ja precis, kollade när just den adressen hade brevutdelning, ca 2 dagar efter att jag skickade, så personen har ju fått det om det nu inte försvunnit. Alltså denna adress är ca 2h från där jag skickade. Så finns inte så många ställen där den kan försvinna. Tror helt enkelt att personen fick brevet.
Ja har det gått tre veckor så är brevet garanterat borta eller levererat.

Var det ett kärleksbrev måhända?
Citera
2023-05-03, 19:08
Avslutad
Citat:
Ja har det gått tre veckor så är brevet garanterat borta eller levererat.

Var det ett kärleksbrev måhända?

Ja ett kärleksbrev, eller snarare i kombination som ett "förlåt" brev. Hoppas bara ingen gubbe på nån terminal tog det och läser det haha.
Vad skulle du säga oddsen är att det levererades?
Citera
2023-05-03, 19:09
Medlem
TELAVIV91s avatar
Aldrig varit med om att brev försvunnit, trots allt tal om postens inkompetens. Tror sannolikheten för att mottagaren inte agerat på brevet är klart högre än att brevet kommit bort.
Vet inte om hon väntar på brevet eller om hon ens känner till det, men allmänt ska man inte krusa för tjejer eller sitta och vänta på deras handlingar. Ring och fråga om brevet och oavsett svar ska du göra det du känner för.
Citera
2023-05-03, 19:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Hej,

Har inte hela sverige nu bara postutlämning varannan dag? Då kan ditt brev ha kommit ”fel” dag.
Själv tittar jag inte i min brevlåda varje dag heller då det kommer väldigt lite post så det kan också vara en anledning.
Citera
2023-05-03, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har inte hela sverige nu bara postutlämning varannan dag? Då kan ditt brev ha kommit ”fel” dag.
Själv tittar jag inte i min brevlåda varje dag heller då det kommer väldigt lite post så det kan också vara en anledning.

Jo så är det ju men nu skickade jag för 2-3 veckor sedan...
Citera
2023-05-03, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Aldrig varit med om att brev försvunnit, trots allt tal om postens inkompetens. Tror sannolikheten för att mottagaren inte agerat på brevet är klart högre än att brevet kommit bort.
Vet inte om hon väntar på brevet eller om hon ens känner till det, men allmänt ska man inte krusa för tjejer eller sitta och vänta på deras handlingar. Ring och fråga om brevet och oavsett svar ska du göra det du känner för.

Tack för svar. Hon kände inte till att jag skulle skicka något brev, så hon väntade inte på det.
Äsch känns lite konstigt att höra av sig mer nu och fråga "fick du brevet??". Känns lite väl för på.
Får nog inse att det är över bara.
Citera
2023-05-03, 19:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jo så är det ju men nu skickade jag för 2-3 veckor sedan...

Jo, jag läste det sen och då är tjejen antingen inte intresserad alls och helt enkelt kastat brevet eller så har det kommit bort.
Chansen att brev försvinner är väl inte jättestor ska tilläggas men det kan absolut bli försenat men sällan med tre veckor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in