Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Fruktansvärt låg nivå i tråden. Det uppskattas absolut inte.
Om ni nödvändigtvis måste skriva väldigt elaka saker om deltagarna så kan ni kanske ha som tumregel att även skriva något positivt så att inte hela tråden blir förgiftad av er pissiga attityd.
Exempel:
Det var tråkigt att det feta svinet var smartast och ropade hem 3 auktioner, det gjorde mig ledsen.
Men jag ser fram emot den stora veckofinalen. Undra vad den finurliga produktionen har kokat ihop i de hemliga lådorna.
(det blir liksom ett trevligt avslut trots att ni fick ut er aggression mot tuttfarbrorn)
Förstår att du menar väl, och kan hålla med att det blir osmakligt ibland, men detta är trots allt flashback; ett ställe i samhället där man talar rätt ofiltrerat. Här får man ju lite insyn i vad folk faktiskt tänker och tycker, och många av de sakerna som jag läst och håller med om hade man ju inte sagt högt vid fikabordet. Man uttrycker sig behärskat i det verkliga livet, och det finns mer övervägande positiva aspekter med det än om alla skulle gå runt och säga exakt vad dom tyckte och tänkte hela tiden. Men yttrandefriheten är fortfarande en extremt viktig pelare i en demokrati..
Sen har ju vissa deltagare vart helt öppet skadeglada när de huggit sina lagkamrater i ryggen, samtidigt som vissa betett sig patetiskt för och hålla sig i spelet. Det finns mening med och ta avstånd från sånt beteende.
Men för och avsluta med en positiv ton, vilket jag ändå stöttar, så uppskattar jag att du är med och diskuterar detta årets Robinson, och att du har stått fast vid dina favoriter här i tråden. Det är en frisk fläkt och läsa inlägg som man själv inte nödvändigtvis håller med om, men som ger inblick i andras sätt att resonera och tycka.