Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Har du läst vad jag har skrivit?
Du behöver en paus, kanske göra nått annat eller kanske sova lite..
Jag vet inte om du har tagit för mycket av din ADHD medicin eller om du bara är inne i en maniskt period men det börjar bli för mycket långsökta grejer nu.
Börja inte gnälla om mobbning igen nu, ger man sig in i leken får man leken tåla.

Ja, jag har läst vad du har skrivit. Det tog två minuter. Som vanligt bemöter du ingenting i sak, trist.

Jag har inte gnällt om mobbning, jag tycker nivån är helt okej härinne. Det är du som verkar vara ledsen i ögat för att folk är elaka mot dina favoriter.

Du får försöka vara konsekvent framöver. Gråt inte över elaka smeknamn när du själv använder dig av det.
2023-05-03, 18:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
När personer åker ut från öråden är det kväll och när de sedan anländer till gränslandet är det dag. Vart sover deltagarna mellan örådet och gränslandet?

Tidigare år har det funnits väldigt spartanska sovplatser, i en form av hydda (typ: tak över huvudet och sova på marken/plankor), i närheten av örådet. Där har både deltagarna och personen som ska till gränslandet sovit. När de vaknat har de åkt tillbaka till deras respektive ö.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-05-03 kl. 18:16.
2023-05-03, 18:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Problemet är inte smeknamnen utan att det blir töntigt när det är för långsökt. Det stinker desperation.
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ja, jag har läst vad du har skrivit. Det tog två minuter. Som vanligt bemöter du ingenting i sak, trist.

Jag har inte gnällt om mobbning, jag tycker nivån är helt okej härinne. Det är du som verkar vara ledsen i ögat för att folk är elaka mot dina favoriter.

Du får försöka vara konsekvent framöver. Gråt inte över elaka smeknamn när du själv använder dig av det.

Helt rätt Mandelgubben.
Det blir lite ironiskt att se somliga i tråden, inte minst du Insynsrapportering, beklaga sig när man själv skenat iväg helt i sitt hat mot Amanda och kallat henne allt från "psyko" till att få det till att hon är transsexuell. Man har helt förbrukat sin trovärdighet att klaga på andra då.

(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)
2023-05-03, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Helt rätt Mandelgubben.
Det blir lite ironiskt att se somliga i tråden, inte minst du Insynsrapportering, beklaga sig när man själv skenat iväg helt i sitt hat mot Amanda och kallat henne allt från "psyko" till att få det till att hon är transsexuell. Man har helt förbrukat sin trovärdighet att klaga på andra då.

Hahahaha... så kommer hon med Amanda psykosen fram också. Jag har inte varit nått annat än elak i den där tråden, jag har inte påstått nått annat.. Du missar poängen, läs igen så kanske du fattar.
2023-05-03, 18:36
Medlem
Tycker förvisso att Chips-Dennis, som jag skrev för några inlägg sen är ett mycket passande smeknamn, särskilt för och skilja åt de två deltagarna...
2023-05-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tidigare år har det funnits väldigt spartanska sovplatser, i en form av hydda (typ: tak över huvudet och sova på marken/plankor), i närheten av örådet. Där har både deltagarna och personen som ska till gränslandet sovit. När de vaknat har de åkt tillbaka till deras respektive ö.

Ok. Tycker de som kommit till gränslandet i år har sett oförskämt fräscha ut. Misstänker att de får bo på hotell…
2023-05-03, 18:41
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Ok. Tycker de som kommit till gränslandet i år har sett oförskämt fräscha ut. Misstänker att de får bo på hotell…

Utan att veta helt säkert hur det går till under årets säsong, så kan man nog utesluta hotell/ordentlig måltid osv. Går att säga mycket om produktionen, men att de skulle hymla på ett sådant vis är väldigt osannolikt. Om det kom fram att deltagarna sover på hotell skulle all trovärdighet försvinna.

Har tipsat om detta förut; om man vill man veta hur det på riktigt går till bakom kulisserna så rekommenderar jag Klas Beyers ljudbok "Ö-dagbok".
Senast redigerad av peterZiipen 2023-05-03 kl. 18:43.
2023-05-03, 18:45
Medlem
Citat:
Utan att veta helt säkert hur det går till under årets säsong, så kan man nog utesluta hotell/ordentlig måltid osv. Går att säga mycket om produktionen, men att de skulle hymla på ett sådant vis är väldigt osannolikt. Om det kom fram att deltagarna sover på hotell skulle all trovärdighet försvinna.

Har tipsat om detta förut; om man vill man veta hur det på riktigt går till bakom kulisserna så rekommenderar jag Klas Beyers ljudbok "Ö-dagbok".

Jaså. Vart kan jag lyssna på den ljudboken?
2023-05-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Fruktansvärt låg nivå i tråden. Det uppskattas absolut inte.

Om ni nödvändigtvis måste skriva väldigt elaka saker om deltagarna så kan ni kanske ha som tumregel att även skriva något positivt så att inte hela tråden blir förgiftad av er pissiga attityd.

Exempel:

Det var tråkigt att det feta svinet var smartast och ropade hem 3 auktioner, det gjorde mig ledsen.

Men jag ser fram emot den stora veckofinalen. Undra vad den finurliga produktionen har kokat ihop i de hemliga lådorna.

(det blir liksom ett trevligt avslut trots att ni fick ut er aggression mot tuttfarbrorn)

Förstår att du menar väl, och kan hålla med att det blir osmakligt ibland, men detta är trots allt flashback; ett ställe i samhället där man talar rätt ofiltrerat. Här får man ju lite insyn i vad folk faktiskt tänker och tycker, och många av de sakerna som jag läst och håller med om hade man ju inte sagt högt vid fikabordet. Man uttrycker sig behärskat i det verkliga livet, och det finns mer övervägande positiva aspekter med det än om alla skulle gå runt och säga exakt vad dom tyckte och tänkte hela tiden. Men yttrandefriheten är fortfarande en extremt viktig pelare i en demokrati..

Sen har ju vissa deltagare vart helt öppet skadeglada när de huggit sina lagkamrater i ryggen, samtidigt som vissa betett sig patetiskt för och hålla sig i spelet. Det finns mening med och ta avstånd från sånt beteende.

Men för och avsluta med en positiv ton, vilket jag ändå stöttar, så uppskattar jag att du är med och diskuterar detta årets Robinson, och att du har stått fast vid dina favoriter här i tråden. Det är en frisk fläkt och läsa inlägg som man själv inte nödvändigtvis håller med om, men som ger inblick i andras sätt att resonera och tycka.
2023-05-03, 18:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Fast....

2023-05-03, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är inte min läsförståelse som det är fel på, snarare din poäng som är svag.
Om det är något som är "töntigt" och "stinker desperation" så är det att spy ut sig hat och diagnoser hela tiden.
Fast det är bara töntigt och stinker desperation när man gör det mot Amanda va?
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-03 kl. 19:39.
2023-05-03, 19:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Ja ingen har sagt något om hur det går till - men det är nog det troligaste! Man åker nog inte gärna ut mitt i natten på vattnet utan tar det i gryningen/närmsta dag på morgonen till Gränslandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in