2016-11-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Låter som du kan ha näspolypos, har du varit å kollat upp det hos en ÖNHläkare?
Har själv näspolypos (nej det är inte den man har som barn.) och har opererat polyper 2ggr hittintills och fler lär det bli. Var totalt täppt i näsan och är inte allergisk mot nått och ej heller astmatiker.
Ja jag misstänkt att det är en polyp men om det är så borde inte näsan vara skiftande täppt från höger till vänster. Ofta är jag täppt i höger näsborre men då och då skiftar det till vänster. När jag kör avsvällande (använder typ en gång om året) så fungerar näsan superbra. Så det är något som gör att den sväller, vad det är vet jag inte.

Jag är extremt trött på det här. Redo att söka hjälp utomlands då svensk vård inte fungerar på något sätt.
Citera
2016-11-08, 19:21
Bannlyst
Vet nån varför man har känsliga nässlemhinnor? Att de sväller upp för att de är känsliga är givet, men jag vill veta varför de är känsliga för att kunna ställa av de på nåt sätt.

Det är exakt likadan känsla som med en förkylning med rinnig näsa, täppa, klåda i ögonen och trötthet. Jag måste göra nåt åt det här.

Finns det nån hjälp att få på riktigt?

Saltvatten fungerar inte för mig. Dessa nasonex är också helt värdelösa.
Citera
2016-11-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artondeklass
Jag är extremt trött på det här. Redo att söka hjälp utomlands då svensk vård inte fungerar på något sätt.

Har du varit hos en ÖNH läkare?
Citera
2016-11-09, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Har du varit hos en ÖNH läkare?
Japp där sa de att jag ha överkänsliga nässlemhinnor. Jag sa att jag har lite grönt snor som kommer ut ibland men hon sa att hon inte ser nåt sånt. Därför vet jag inte själv vad felet är.

Hursomhelst gav hon förslag på att värmebehandla slemhinnorna och göra de mer okänsliga. En bieffekt skulle vara att man får näsblod ofta och det är en risk jag tar. Så än så länge kommer jag få kallelse för att värmebehandla nässlemhinnorna.

Vet dock inte om det är en bra idé då det bara är bra i 6 månader enligt henne sen är man på ruta ett igen.
Citera
2018-12-12, 19:43
Medlem
Varför förvärras nästäppa framåt kvällen?

Varför finns det inget bot mot nästäppa? Jag menar, det är 2018, ska det vara så svårt att hitta botemedel?
Citera
2018-12-12, 21:29
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forum2018
Varför förvärras nästäppa framåt kvällen?

Varför finns det inget bot mot nästäppa? Jag menar, det är 2018, ska det vara så svårt att hitta botemedel?

Otrivin.
Citera
2018-12-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myst1c
Otrivin.

det är allmänt känt att man inte ska använda sånt mer än 10 dagar
Citera
2018-12-14, 13:33
Medlem
Varför försämras nästäppa på kvällen?
Citera
2022-02-14, 01:54
Medlem
Spakkels avatar
Måste bara dela vad jag precis hittat för info. Jag har nämligen själv haft konstant nästäppa som började exakt samtidigt som jag besökte sjukhus för över 1½ år sedan. Jag tror att i mitt fall skulle det kunna vara en sorts svampinfektion. Man har tydligen redan ha en naturligt förekommande svampkultur i näshålan, men man kan också få in dålig svampkultur. Och då kan man få sådana problem. Så jag tror jag fick in "dålig svampkultur" i näsan från sjukhuset. Har även hört om andra som fått samma sorts problem efter besök på t.ex. hotell och annat.

Hittar de att du har en sådan infektion så kan man få medicin mot det, men man kan själv behandla det med kolloidalt silver, som är minst lika effektivt, enligt de källor jag läst.

Hur gör man det?
Köp kolloidalt silver på hälsokostbutik samt en tom nässprayflaska. Fyll den med kolloidalt silver och spraya runt 3 ggr om dagen. Dra in silvret så djupt du kan, luta gärna huvudet bakåt en liten stund efteråt.

Du kan också skaffa en nässköljningskanna (jag använder Nosebuddy) som du fyller med kroppstempererat eller lite lite varmare vatten med lite salt enligt anvisningen för kannan. Häll även i en liten mängd kolloidalt silver. Skölj en gång om dagen.

Lite länkar om ni undrar var jag får informationen ifrån:
https://thesilveredge.com/using-colloidal-silver-to-stop-fungal-sinus-infections/
https://www.enthealth.org/conditions/fungal-sinusitis/

Så nu ska jag själv börja prova detta så får vi se.

Hoppas någon kan få nytta av detta!
Citera
2023-05-03, 16:49
Medlem
Någon uppdatering?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto