2016-11-07, 06:44
Bannlyst
Jag har nästäppa konstant. Det finns knappt nåt snor och snoret är genomskinligt. Jag tror att näsan är svullen i nässlemhinnorna, men varför? Varför sväller de upp?

Jag har långdragna förkylningar och inget hjälper längre. Saltvatten hjälper inte och jag har sköljt med en spruta dom jag trycker in. Ut kommer väldigt lite grönt snor men praktiskt taget allt är genomskinligt.

Jag vill kunna andas genom båda näsborrarna. Varje natt vaknar jag 4 - 5 gånger med torr mun och helt stängd näsa.

Skiljeväggen opererades och det blev bättre en stund men sen har det kommit tillbaka. Jag har provat nasonex som hjälpt tillfälligt men nu har jag slutat med den för att jag åkte på en dunderförkylning och har varit förkyld sen början av oktober. Den går heller inte över.

Snälla, finns det nån hjälp att få? Är läkarna verkligen helt värdelösa? Någon som vet nån bra privat läkare i nåt annat land?
Citera
2016-11-07, 08:15
Medlem
Har samma problem som du verkar ha.
Jag kör Nasonex en gng per månad. Jobbigt, men värt det.

Hur ser din munhåla/munhälsa/tandstatus ut? Många problem där kan orsaka problem i näsa/bihålor.
Saknad tand? Tandköttsproblematik?
Citera
2016-11-07, 09:09
Medlem
Är du kvalsterallergisk
Städar du nogrannt
Har du husdjur
Näsköljer du ofta eller enstaka gånger
Näskölj med koksalt bör upprepas morg midd kväll varje vecka månad år ifall bihålorna ska rensas
Det finns även mer rensande skölj metod
Ytterst liten droppe med babyshampoo i näsköljet
Man shamponerar helt enkelt bihålorna
Googla johnson baby shampoo nostril sinus rinse
Var beredd på mycket sörja som kommer ut
Mycket mer än vad du nånsin sett
Jag gjorde shampoo rinse och det kom ut gröna elefanter ur bihålorna i tre fyra dagar
Ska du näskölja seriöst ska du ha det som daglig rutin
En liter om dagen
Småduttanden hjälper ingen
Citera
2016-11-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galiza
Är du kvalsterallergisk
Städar du nogrannt
Har du husdjur
Näskölj med koksalt bör upprepas morg midd kväll varje vecka månad år ifall bihålorna ska rensas
Jag gjorde shampoo rinse och det kom ut gröna elefanter ur bihålorna i tre fyra dagar
En liter om dagen

Bihåle shamponera en gång därefter koksalt skölj dagligen
Citera
2016-11-07, 09:14
Medlem
http://www.omaha.com/livewellnebraska/how-i-beat-my-sinusitis-by-snorting-baby-shampoo/article_f5086ea0-b9a6-5a9c-9fc3-f96090a4ac1e.html
Citera
2016-11-07, 09:17
Medlem
http://letsfeelbetter.com/what-should-i-do-for-a-sinus-infection-for-when-youre-stuffy-snotty-sore-achy-and-over-it/
Citera
2016-11-07, 09:18
Medlem
http://www.boogordoctor.com/5-step-program-to-eliminate-chronic-sinusitis/
Citera
2016-11-07, 09:21
Medlem
https://www.google.se/search?source=android-browser&biw=360&bih=337&ei=JDkgWN-uBoK5swHgpaSwAw&q=baby+shampoo+nasal+irrigation&oq =baby+shampoo+nasal+&gs_l=mobile-gws-serp.1.0.0i19k1l2j0i22i30i19k1l3.12695.18052.0.190 14.21.16.1.4.4.0.257.2012.1j13j1.1 5.0....0...1c.1.64.mobile-gws-serp..1.20.2208.3..0j35i39k1j0i131k1j0i67k1j0i10k1 j0i22i30k1.MCLYjEygt 1c
Citera
2016-11-07, 09:27
Medlem
https://youtu.be/0WKMRbB13Ks
Citera
2016-11-07, 11:23
Medlem
SvartaBjorns avatar
Varför skriver du sju inlägg med någon minuts mellanrum???
Mer seriöst att lägga allt i ett inlägg.
Citera
2016-11-07, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Har samma problem som du verkar ha.
Jag kör Nasonex en gng per månad. Jobbigt, men värt det.

Hur ser din munhåla/munhälsa/tandstatus ut? Många problem där kan orsaka problem i näsa/bihålor.
Saknad tand? Tandköttsproblematik?
Nej, nej av det. Jag har bra hygien och hälsa i övrigt. Jag vet inte om det ens är bihålorna, hur vet man det förutom att det sägs finnas ett tryck vid sidan om näsan och vid pannan?
Citat:
Ursprungligen postat av galiza
Är du kvalsterallergisk
Städar du nogrannt
Har du husdjur
En liter om dagen
Hmm ok det var nåt nytt. Jag har inte provat shampoo men mycket saltvatten och ganska stark saltvatten.

Min näsa känns torr och jag misstänker att det är luften som är torr som gör att mina nässlemhinnor inte klarar av att hantera. När jag är utomlands, typ vid Medelhavet så är andningen väldigt bra.
Citera
2016-11-07, 15:02
Medlem
Låter som du kan ha näspolypos, har du varit å kollat upp det hos en ÖNHläkare?
Har själv näspolypos (nej det är inte den man har som barn.) och har opererat polyper 2ggr hittintills och fler lär det bli. Var totalt täppt i näsan och är inte allergisk mot nått och ej heller astmatiker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in