2023-05-03, 08:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Pojkvännen säger i förhör att Tove och han bestämmde sig för att de inte skulle umgås med J för att det var bara bråk
Nu minns jag inte när de bröt
men gissar att det var för ca 1 år sedan?
Det står i fup

Det betyder inte att de "inte sågs". De kan ha sprungit på varandra på stan och på Nöjet t.ex.
Citera
2023-05-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det betyder inte att de "inte sågs". De kan ha sprungit på varandra på stan och på Nöjet t.ex
Kanske
Men det är inget som någon sagt något om i förhören
Så det låter mindre troligt
Citera
2023-05-03, 08:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Med undantag av några enstaka självbevarande försköningar, har J i princip berättat det som förefaller vara sanningen om och kring mordet. Detaljerna går till minst 95% ihop med alla andra bevis.
J var också den som spontant valde att börja berätta.

Ms historia kommer däremot inte upp i ens 20% i trovärdighet. Den kräver allt för många osannolika krumbukter för att kunna förklara övriga omständigheter.
M framstår tyvärr inte som sanningsenlig ens i rätten när hon till slut erkänner vissa delar.
Var det inte så, att J blev konfronterad med tfn-uppgifter om nattligt besök i skogen i Nye och att hon då drog en haschkake-vals där M var med?
Vid senare förhör, då hon konfronterades med Ms förnekelse, ändrade hon sig och sa att M talade sanning om att hon inte var med på resan.
Eller minns jag fel?
Citera
2023-05-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Pojkvännen säger i förhör att Tove och han bestämmde sig för att de inte skulle umgås med J för att det var bara bråk
Nu minns jag inte när de bröt
men gissar att det var för minst ca 1 år sedan?
Det står i fup

Tove flyttade ihop med pojkvännnen i sommras

Här är en artikel om Toves pojkvän och om hans mor vad hon berättar.

Citat
Cathrin berättar att hennes son och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid.

– Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert, säger hon.

Pojkvännens mamma: ”Ingen förstår vad som kan ha hänt”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant
Citera
2023-05-03, 08:46
Medlem
Citat:
Nu fabulerar du ju bara.

Nej, det gör jag inte.

Citat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant
Citera
2023-05-03, 08:48
Medlem
Citat:
Frågan var varför du (och andra) skriver att de var vänner? Varför ni skriver att JJ och MH mördade en vän?

De var vänner innan kompisgänget blev delat i två läger. Är man inte vänner om man festar ihop mycket eller ...?
Citera
2023-05-03, 08:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
De var vänner innan kompisgänget blev delat i två läger. Är man inte vänner om man festar ihop mycket eller ...?

De var inte vänner när de dödade henne.
Citera
2023-05-03, 08:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nej, det gör jag inte.

Citat

Som om en mamma vet allt som sonen och hans flickvän gör.
Citera
2023-05-03, 09:13
Medlem
Överklagade båda två? Kan det läggas till i sammanfattningen på första sidan, för oss som inte hinner gå igenom tråden varje dag?
Citera
2023-05-03, 09:16
Medlem
colis avatar
Citat:
De var inte vänner när de dödade henne.

Men T var ju på väg för att titta och beundra på Js nya lägenhet.
Det gör man väl när man är vänner?
Man visar ju inte en obekant person sin nya lägenhet.
Citera
2023-05-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men T var ju på väg för att titta och beundra på Js nya lägenhet.
Det gör man väl när man är vänner?
Man visar ju inte en obekant person sin nya lägenhet.
Men ska vi vara helt ärliga så vet vi inte alls om det stämmer att T skulle med o titta på hennes lägenhet. Det kan mycket väl vara så att de hotade henne på något vis, alternativt sagt att hon ska få någonting eller bara att de ska prata ut om all osämja som varit.

Historien om att de skulle visa lägenheten kan vara påhittad för att det ska framstå att det inte fanns några planer på att mörda henne bara.
Citera
2023-05-03, 09:41
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Men ska vi vara helt ärliga så vet vi inte alls om det stämmer att T skulle med o titta på hennes lägenhet. Det kan mycket väl vara så att de hotade henne på något vis, alternativt sagt att hon ska få någonting eller bara att de ska prata ut om all osämja som varit.

Historien om att de skulle visa lägenheten kan vara påhittad för att det ska framstå att det inte fanns några planer på att mörda henne bara.

Nja, T talade väl i telefon med sin sambo och berättade att hon skulle hem till J med J och M för att titta på Js nya lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in