2023-05-03, 07:20
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnocarpium
Läs hennes böcker så förstår du att du har helt fel på den punkten.

Kommer jag att förstå att hon är klimatforskare om jag läser hennes böcker?
Citera
2023-05-03, 07:24
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Ytterligare en nyttig idiot som är för lite insatt. Detta är vad hon säger.

https://youtu.be/AY89a_zXi9s

Nä, detta är vad en stackars knäppskalle till Kennedy-ättling som skulle behöva ett par halstabletter för att bli uthärdlig att lyssna på säger. Vad har det med Widding att göra? Och framför allt, vad har det med trådens ämne (konsekvenser för regeringen) att göra?
Citera
2023-05-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Förstår du inte ens vad diskussionen handlar om innan du börjar lägga dig i och kalla folk dåre?

Jag (och resten av landet) kritiserar Widding därför att hon hittar på och ljuger om vad forskningen och IPCC säger. Finns ingen mening att du börjar komma med förvirrade konspirationsteorier om MSM etc när det inte hör till ämnet.
Lennart Bengtsson är en internationellt erkänd kunnig klimatforskare som säger samma sak som Widding.
Han säger ju att klimatförändringarna är överdrivna och att vi inte går mot en klimatkatastrof.
Ljuger han också?
Citera
2023-05-03, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä, detta är vad en stackars knäppskalle till Kennedy-ättling som skulle behöva ett par halstabletter för att bli uthärdlig att lyssna på säger. Vad har det med Widding att göra? Och framför allt, vad har det med trådens ämne (konsekvenser för regeringen) att göra?

Absolut inget. Mitt misstag. Det var mitt misstag.

EW förklarar från igår

https://youtu.be/gCE0jYQBgPE
Citera
2023-05-03, 07:46
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag tänker så här: det var alternativ media som fick SD in i riksdagen och sedan den betydelse de har nu har för regeringsbildandet. Widding är en del av denna rörelse. Sinkar SD detta är partiet körd.

Senast jag läste om Åkesson var att han sa att Widding var en felrekrytering. Detta kommer att få konsekvenser som SD inte kan hantera. Hånet mot de egna går inte att ändra. Detta med tanke att hela rörelsen med SD är att väljarna är rädda för att säga vad man tycker.

Problemet är nog att en oprövad politisk rookie satts i en roll som inte riktigt liknar hennes gamla, som expert på något (ämneskompetensen finns där). Att vara klimatpolitisk talesperson, förhandla med andra politiker och arbeta träget för att gradvis förändra synen på (till exempel) klimatproblemen kan man inte klara av utan en viss politisk fingerfärdighet, samarbeten, kompromisser och förmåga att välja sina strider.

Reser man sedan till en yvigt populerad konferens, med förnekare av diverse sorter, tigger man naturligtvis om kritik, särskilt om man inte har förberedda argument om varför. Då associeras man med de här tomtarna, oavsett om man i verkligheten inte tycker så.
Citera
2023-05-03, 07:48
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Omöjligt, du har väl aldrig tyck att det kan smutsas ned mer.

SD är ett parti i full kaos där alla drar åt olika riktningar där man kommer med helt obskyrda förslag och uttalanden.

Partiet kan aldrig få möjligheten att styra Sverige och hör och häpna kommer de i maktpisition inskränka vår demokrati, jag trodde aldrig de orden skulle komma från mig och det är bittert att faktiskt inse att problemen i Sverige bara kommer att öka.

Sedan 1994 när SD proklamerade hur jävligt det skulle komma - en profetia som blev sann var jag skeptisk för att sedan anamna partiet trots all skit, bara de kunde påverka brott och innvandring så var jag ombord men ingenting infrias.

Händer ingenting snart så är det absolut ett partibyte men fan vet till vad
Citera
2023-05-03, 08:17
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Problemet är nog att en oprövad politisk rookie satts i en roll som inte riktigt liknar hennes gamla, som expert på något (ämneskompetensen finns där). Att vara klimatpolitisk talesperson, förhandla med andra politiker och arbeta träget för att gradvis förändra synen på (till exempel) klimatproblemen kan man inte klara av utan en viss politisk fingerfärdighet, samarbeten, kompromisser och förmåga att välja sina strider.

Reser man sedan till en yvigt populerad konferens, med förnekare av diverse sorter, tigger man naturligtvis om kritik, särskilt om man inte har förberedda argument om varför. Då associeras man med de här tomtarna, oavsett om man i verkligheten inte tycker så.

Elsa Widding har aldrig varit klimatpolitisk talesperson för SD. Den rollen har Martin Kinnunen.
Citera
2023-05-03, 08:20
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Lennart Bengtsson är en internationellt erkänd kunnig klimatforskare som säger samma sak som Widding.
Han säger ju att klimatförändringarna är överdrivna och att vi inte går mot en klimatkatastrof.
Ljuger han också?

Lennart Bengtsson har gjort en del vettiga saker, absolut, men nu är han en 87-årig farbror som verkar ha tappat kontakten med verkligheten.

Kan du förklara för mig varför den gubbens och väg-och-vatten-ingenjören Widdings påståenden skulle väga tyngre än, till exempel, 531 yrkesverksamma forskares:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlmmmR/sveriges-utslapp-maste-minska-nu-regeringen
Citera
2023-05-03, 08:40
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Lennart Bengtsson har gjort en del vettiga saker, absolut, men nu är han en 87-årig farbror som verkar ha tappat kontakten med verkligheten.

Kan du förklara för mig varför den gubbens och väg-och-vatten-ingenjören Widdings påståenden skulle väga tyngre än, till exempel, 531 yrkesverksamma forskares:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlmmmR/sveriges-utslapp-maste-minska-nu-regeringen

Vilka tror du dessa 531 yrkesverksamma forskare är beroende av för att få anslag till sin "forskning"?

Klimatforskningen sker inte på lika villkor en del får forskningsanslag andra inte.
Citera
2023-05-03, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
De ställde.sig fortfarande inte utanför regeringen utan fick inte vara med så sluta ljuga.
De valde att stödja en regering oavsett om de fick vara med eller inte. De kunde tackat nej till det, vilket de inte gjorde.
Citera
2023-05-03, 08:55
Medlem
Citat:

Det finns massor av forskare som ifrågasätter överdrifterna när det gäller "klimatförändringarna" men det tiger svensk media om.
Har du aldrig funderat varför man bytte namn från klimatuppvärmning till klimatförändring? Alla klimatlarm som har förekommit under 50 år har visat sig varit helt felaktiga.
Citera
2023-05-03, 08:56
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Vilka tror du dessa 531 yrkesverksamma forskare är beroende av för att få anslag till sin "forskning"?

Klimatforskningen sker inte på lika villkor en del får forskningsanslag andra inte.

Det där får du ta i konspirationsdelen av FB, tokskalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in