2023-05-02, 21:03
Medlem
Ingen perfekt hemmamatch av Helsingborg, men stort steg i rätt riktning.
Citera
2023-05-02, 21:05
Medlem
Ny tränare och vinst direkt Baxter effekten!
Citera
2023-05-02, 21:06
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Så får man nog se det. Tycker dock inte spelet var speciellt mycket bättre men frågan är HUR MYCKET bättre kapacitet det egentligen finns i laget.
Citera
2023-05-02, 21:06
Medlem
zebra121s avatar
Brandy, är det du som står på södra med en röd tröja och kort frisyr hållandes en flagga?
Citera
2023-05-02, 21:19
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Det var en sur förlust, men inte oväntad. Lite för virrigt försvarsspel mot ett Hif som man ändå vet har kvalitetsspelare som kan utnyttja svagheter. Samtidigt borde vi gjort något till på alla chanser vi skapade. Nåja, denna match kunde verkligen slutat hur som helst men nu drog vi det kortare strået. Serien tajtar till sig!
Citera
2023-05-02, 21:34
Medlem
Harry_Palmers avatar
Bara ÖFK och J-Södra som är obesegrade nu och de möts på lördag.
Citera
2023-05-02, 21:36
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag konstaterar bara att det var en skön seger och nu tror jag att det vänder.

Vi ska upp igen!
Citera
2023-05-03, 08:38
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag konstaterar bara att det var en skön seger och nu tror jag att det vänder.

Vi ska upp igen!

Blir väl nästa år då, om ni nu håller er kvar. Vore oerhört sensationellt att sluta som ett topplag med 0 poäng och 0 gjorda mål efter de fyra inledande matcherna.
Citera
2023-05-04, 19:18
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Tycker du? Det var ju ren röta att HIF inte torskade med ett par bollar. Slöa och oengagerade mittbackar. Kommer att bli många baklängesmål centralt i banan för HIF i år.
Citera
2023-05-04, 19:19
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Bara ÖFK och J-Södra som är obesegrade nu och de möts på lördag.

Bara ÖFK som är obesegrade på söndag. ÖFK går för Europa igen. Hehe.
Citera
2023-05-06, 12:44
Medlem
snillet_1s avatar
Erik Edman har hoppat av uppdraget som sportchef i Landskrona Bois:

Citat:
Nu kan Fotbollskanalen avslöja ytterligare ett avhopp i Skåneklubben. Sportchefen Erik Edman har valt att säga upp säg från tjänsten i Superettan-klubben. Uppgifter gör gällande att han och tränarteamet Billy Magnusson och Max Mölder har olika syn kring en del frågor.

- Vi har inga kommentarer, säger ordföranden Anders Ekblad till Fotbollskanalen.

Senare på fredagen bekräftade Landskrona Bois på sin hemsida att Erik Edman sagt upp sig.

Erik Edman kom in som sportchef sommaren 2022 då han kontaktats av Ekberg och klubben sedan funnit en gemensam syn med Edman, men redan efter mindre ett år på posten så väljer den tidigare landslagsförsvararen alltså att hoppa av uppdraget. Under hans ledning har klubben föryngrat truppen rejält och har Nordens näst yngsta spelartrupp om man ser på lag i de två högsta divisionerna, enligt HD.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/avslojar-erik-edman-hoppar-av-som-sportchef-i-landskrona/
Citera
2023-05-06, 13:36
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Erik Edman har hoppat av uppdraget som sportchef i Landskrona Bois:

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/avslojar-erik-edman-hoppar-av-som-sportchef-i-landskrona/
Ganska gamla nyheter vid det här laget. Spekulationerna har mest handlat om att Erik Edman eventuellt skulle kunna ta över sportchefsrollen i HIF, vilket inte hade varit helt konstigt med tanke på den vakans som finns och att Edman har en bakgrund i vår klubb. Frågan är bara om han har tillräcklig kompetens för att sköta samma sak som han gjort i Landskrona BoIS fast nu i en storklubb med betydligt högre ambitioner. Än har det varken bekräftats eller dementerats att HIF och Edman för några diskussioner, så vitt jag vet.

BoIS:are på Twitter verkar vara ganska tydliga med att ta ställning för sina tränare och emot Erik Edman i den konflikt som uppstått. De kallar Edman för smuts och "hoppas" att han ska gå till HIF för att han ska misslyckas här.

För egen del är jag försiktigt skeptisk till Edman som sportchef i HIF. Inte omöjligt att det kan funka, men jag ser gärna någon längre utifrån, med mer erfarenhet och större kontaktnät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in