2023-05-02, 12:07
Medlem
Pillenfilles avatar
Serien kretsar journalisten Niklas Källner och hans ambition att öka sin kunskap om några av svenskarnas mest kontroversiella subkulturer. Mer specifikt är han nyfiken på vad det är som driver dessa människor, och vilka regler som gäller i deras värld? I programserien studerar Niklas en ny subkultur i varje avsnitt.

Avsnitt 1: Klimataktivist och ligist (2/5)
Avsnitt 2: Den nya drogturismen (9/5)
Avsnitt 3: Våld som hobby (16/5)

Först ut ikväll kl. 20:00 på tv4(finns ute redan nu på tv4 play/cmore) handlar då om klimataktivister som stör trafiken, flyg och idrottsarrangemang etc.

Vad är era tankar, om programmet och människorna i det?
Citera
2023-05-02, 12:35
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ska bli intressant att se hur han vinklar dels "Rädda våtmarkerna" - idioterna men även den "nya" drogturismen. Även 3e avsnittet kan bli intressant, återstår att se men tycker han har valt bra ämnen
Citera
2023-05-02, 13:11
Medlem
knurras avatar
Verkar vara en kopia av Jihdes program På Gränsen vilket var en kopia av Louis Therouxs program.
Citera
2023-05-02, 15:01
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
Verkar vara en kopia av Jihdes program På Gränsen vilket var en kopia av Louis Therouxs program.

Han är verkligen av kopia av Louis både till stil och utseende även om jag föredrar Louis. Har sett ungefär halva programmet och man blir bara förbannad som hippiesarna håller på.

Hade variit svårt att inte trycka till på gasen om de blockerar vägen man vill ta sig fram på.
Citera
2023-05-02, 17:59
Bannlyst
Intressant med såna människor som i dagens avsnitt.
Hela den där återställ våtmarkerna grejen började med program på SVT (kan ha varit vetenskapens värld eller U.G) där man fick veta att det skulle vara väldigt enkelt att återställa våtmarkerna och att de släpper ut mer koldioxid än biltrafiken i Sverige, och att politikerna hade inte gjort ett skit åt saken.
Och det var såklart något jag reagerade på och tyckte att det var förjävligt, speciellt som bilägare och hur mycket vi blir straffade med skatter pga klimatet. Men sen så gick jag vidare med min dag och glömde bort det hela.
Iallafall, jag tycker det är fascinerande med såna människor som tar såna saker på allvar och som reagerar och försöker göra sig hörda och lyfta upp problemet, jag tycker det är bra att de finns. Och förutom att det var nån ambulans som inte kom fram nån gång så tycker jag att det är inte så farligt det de håller på med heller.
Tänk om alla hade varit passiva idioter hela tiden.
Citera
2023-05-02, 21:09
Medlem
Såg det nu kl 20. Tycker han skildrar dom bra, och tar inte ställning eller vinklar något. En ”ren” dokumentär, alltså.

Intressant att få en inblick i dessa ”miljömuppars” tankesätt och aktiviteter. Tycker väl som föregående postare att det är bra att sådana här finns, oavsett om man håller med dom eller inte. Döda fiskar flyter medströms. Är bra med folk som utmanar ”allmänheten” och skapar diskussion.

Niklas är bra på sånt här. Kör mycket tystnad och babblar inte för babblandets skull för att ta plats.
Citera
2023-05-02, 21:22
Medlem
XtraXs avatar
Undra hur de får in pengar, ingen verkar ju jobba.
Citera
2023-05-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Undra hur de får in pengar, ingen verkar ju jobba.
Hoppas att någon kollar upp vart de får sina pengar ifrån. De kanske mår så dåligt av klimatförändringarna så att de är ”sjukskrivna”.
Citera
2023-05-02, 21:30
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunabengt
Hoppas att någon kollar upp vart de får sina pengar ifrån. De kanske mår så dåligt av klimatförändringarna så att de är ”sjukskrivna”.

Precis så patetiskt av trebarns pappan att berätta om hur frun är den enda som drar in pengar så att han ska kunna hålla på med sina "aktioner".
Citera
2023-05-02, 21:35
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Såg det nu kl 20. Tycker han skildrar dom bra, och tar inte ställning eller vinklar något. En ”ren” dokumentär, alltså.

Intressant att få en inblick i dessa ”miljömuppars” tankesätt och aktiviteter. Tycker väl som föregående postare att det är bra att sådana här finns, oavsett om man håller med dom eller inte. Döda fiskar flyter medströms. Är bra med folk som utmanar ”allmänheten” och skapar diskussion.

Niklas är bra på sånt här. Kör mycket tystnad och babblar inte för babblandets skull för att ta plats.

Tycker det är lite märkligt att han visste om planerna att sabba loppet i Lillehammer, utan att meddela arrangörerna. Bara för att han ville ha med aktionen i sitt program?
Citera
2023-05-02, 22:34
Medlem
Snöjs avatar
Hahaha killen som ska in i fängelse och gjort allt han kan för att minimera sitt klimatavtryck.. men han skaffar 3(!) barn
Citera
2023-05-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Hahaha killen som ska in i fängelse och gjort allt han kan för att minimera sitt klimatavtryck.. men han skaffar 3(!) barn
Hahaha så sant
Det värsta man kan göra mot miljön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här