2023-05-02, 20:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Att träffa ett avtal är helt frivilligt

När det finns tvingande lagstiftning kan parterna inte bestämma över hur de vill ingå sina avtal. Däremot är det frivilligt att avsäga sig sin riksdagsplats, men inte att tvingas till det via avtal.
Citera
2023-05-02, 20:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
”Begått fel”? Jag vet inte riktigt vad det betyder, eller vilken måttstock jag förväntas tillämpa här.
Om din fråga gäller huruvida Elsa Widdings konferensresor väcker några känslor hos mig är svaret nej. Hjälper det? Inte för att jag förstår vad det kan ha för betydelse.
Med ”begå fel” avses att göra något som inte är rätt. Om det fortfarande är svårt att förstå så kan du kanske söka efter synonymer eller fråga någon. Måttstocken är givetvis din eftersom jag frågade om din åsikt. Jag frågade inte om dina känslor.

Låt mig formulera om frågan: Tycker du att Elsa Widding gjort något som inte är rätt genom att delta i en konferens med sådana som du kallar ”konspirationsteoretiker”?
Citera
2023-05-02, 20:14
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Felet består av att denna tweet utgör denna s.k. "relativisering av förintelsen", som Expo och Mats Persson har lyft fram - en beskrivning, som du har upprepat.
Jaha — det saknas visst ett ”enligt honom”. Klarnar det?
Citera
2023-05-02, 20:15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
När det finns tvingande lagstiftning kan parterna inte bestämma över hur de vill ingå sina avtal. Däremot är det frivilligt att avsäga sig sin riksdagsplats, men inte att tvingas till det via avtal.

Men för att sättas på valbar plats så kan man träffa en överenskommelse om vad som gäller vid olika situationer. Det är helt frivilligt att acceptera eller att avstå
Citera
2023-05-02, 20:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jaha — det saknas visst ett ”enligt honom”. Klarnar det?

Du skriver: "Widding deltog i en konferens organiserad av folk som relativiserat förintelsen".
Citera
2023-05-02, 20:18
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Låt mig formulera om frågan: Tycker du att Elsa Widding gjort något som inte är rätt genom att delta i en konferens med sådana som du kallar ”konspirationsteoretiker”?
Ingen aning. Frågan förefaller mig extremt ointressant. Hur kommer det sig att du ställer den till mig? Har min eventuella moraluppfattning i dylika frågor ett särskilt värde för denna diskussion?
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Du skriver: "Widding deltog i en konferens organiserad av folk som relativiserat förintelsen".
Enligt Mats Persson. Det klarnar inte?
Citera
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Om du underkänner begrepp som expert och forskare, vilket du gör utan närmare motivering, på vilken grund vilar då din tro att Widding har rätt? Hon är ju inte ens en av dessa som du underkänner som expert, utan en random lekman. Vad gör hennes påståenden rätt medan de som är utbildade inom och jobbar med att forska inom klimatrelaterade vetenskaper har fel?
=
Alla är köpta.
Om du inte har fattat det än vet jag inte var jag skall börja.
Lycka till!
Citera
2023-05-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men för att sättas på valbar plats så kan man träffa en överenskommelse om vad som gäller vid olika situationer. Det är helt frivilligt att acceptera eller att avstå

Med risk att hoppa in mitt i en pågående diskussion. Naturligtvis kan man skriva ett sådant avtal, problemet är dock att det inte (rent juridiskt) går att kräva fullgörelse. Avtalet blir därför meningslöst och endast en moralisk fråga.
Citera
2023-05-02, 20:22
Medlem
Det är en konstig demokrati.

Åkesson om Elsa Widding: ”Ingen bra rekrytering”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-om-elsa-widding-inte-en-bra-rekrytering

Tänk om hon blivit uttagen i damlandslaget och det visade sig att det var en dålig rekrytering, men att hon hade rätt att vara med i landslaget ändå?
Citera
2023-05-02, 20:24
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Felet består av att denna tweet utgör denna s.k. "relativisering av förintelsen", som Expo och Mats Persson har lyft fram - en beskrivning, som du har upprepat.
Varför låtsas du om att du inte fått mer info om relativiseringar av förintelsen från deltagaren i fråga?
(FB) Elsa Widding lämnar SD - konsekvenser för regeringen?
Citera
2023-05-02, 20:25
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Nazisten och klimatförnekaren Elsa W ska självklart lämna riksdagen då hon ej längre är med i det parti som tog henne dit. Riksdagen är ingen lekstuga för lättkränkta personer.

Elsa Widding har aldrig förnekat att det finns ett klimat/väder.

Var fick du det här med nazismen ifrån, har hon heilat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in