2023-05-02, 19:57
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Inga konsekvenser, men reglerna borde ändras, när både ledamoten och partiet är överens om skilsmässa så borde uppdraget upphöra omgående och lönen betalas ut ändå till nästa val.

Idag sitter individen kvar bara av ekonomiska skäl.
Vem ska rösta istället för den frånskilde?
Citera
2023-05-02, 19:58
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Vem ska rösta istället för den frånskilde?

Nästa person på riksdagslistan tar över jobbet.
Citera
2023-05-02, 20:00
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Låt mig formulera om frågan: Anser du att Elsa Widding begått fel genom att delta i en konferens med sådana som du kallar ”konspirationsteoretiker”?
”Begått fel”? Jag vet inte riktigt vad det betyder, eller vilken måttstock jag förväntas tillämpa här.
Om din fråga gäller huruvida Elsa Widdings konferensresor väcker några känslor hos mig är svaret nej. Hjälper det? Inte för att jag förstår vad det kan ha för betydelse.

Generellt är det ingen idé för politiker att förvänta sig immunitet från kritik, i synnerhet inte om den gäller vilka offentliga sammanhang man har tackat ja till att bli inbjuden till. Men det behöver jag väl inte förklara för dig?
Citera
2023-05-02, 20:01
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Nazisten och klimatförnekaren Elsa W ska självklart lämna riksdagen då hon ej längre är med i det parti som tog henne dit. Riksdagen är ingen lekstuga för lättkränkta personer.
Citera
2023-05-02, 20:02
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är lagstadgat i Sverige att ledamöterna är oberoende och mandaten är inte bundna till partierna. Det innebär att det inte inte går att avtala bort på något sätt. En ledamot måste lämna sin plats till förfogande av egen fri vilja.

Att träffa ett avtal är helt frivilligt
Citera
2023-05-02, 20:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Nästa person på riksdagslistan tar över jobbet.
Ser logistiska problem med det.
Citera
2023-05-02, 20:03
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ser logistiska problem med det.

Utveckla dina tankegångar, jag ser inga problem. Det kanske tar ett halvår innan någon tar över men det får man ta. Vilden får vara kvar tills näste person är på plats.
Senast redigerad av 321j 2023-05-02 kl. 20:06.
Citera
2023-05-02, 20:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
För att Widding deltog i en konferens organiserad av folk som relativiserat förintelsen.
Den s.k. relativiseringen av förintelsen verkar bestå av, att en (1) deltagare på konferensen twittrade följande i januari 2023 om covidvaccinationen:
“As one consultant cardiologist said to me this is the biggest crime against humanity since the holocaust.”
Berätta gärna hur du tänker kring "relativisering av förintelsen", när du beskriver denna tweet som en relativisering av förintelsen.

Citat:
Här verkar något ha blivit fel; jag har inte beskrivit tweeten du citerar som en relativisering av förintelsen.

Felet består av att denna tweet utgör denna s.k. "relativisering av förintelsen", som Expo och Mats Persson har lyft fram - en beskrivning, som du har upprepat.
Citera
2023-05-02, 20:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
”Begått fel”? Jag vet inte riktigt vad det betyder, eller vilken måttstock jag förväntas tillämpa här.
Om din fråga gäller huruvida Elsa Widdings konferensresor väcker några känslor hos mig är svaret nej. Hjälper det? Inte för att jag förstår vad det kan ha för betydelse.

Generellt är det ingen idé för politiker att förvänta sig immunitet från kritik, i synnerhet inte om den gäller vilka offentliga sammanhang man har tackat ja till att bli inbjuden till. Men det behöver jag väl inte förklara för dig?

Det är helt meningslöst att diskutera med Totius, som är en konspirationsteoretiker och gick in i tråden om klimat med att vilja rätta dålig fysik.

Som för så många andra finns det dock ingen substans i argumenten. Hen är mest ledsen över att folk kallar honom idiot, även om de inte skriver det rätt ut.

Samtidigt är hens intresse att säga att förändringen kan vara bra. och att vi måste ändra på oss med förnuft, vilket betyder att olja och kol fortsatt kommer vara bra grejer.
Citera
2023-05-02, 20:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaco
"den fattiga världen ska tillåtas fortsätta att släppa ut även fast de står för de största utsläppen"

när i helvete kom du till den slutsatsen ??

sluta svamla !!

Det är på det sättet att världen har indelats i olika kategorier. Mätvärdet är utsläpp per capita, inte totalt. Det är bara att läsa Parisavtalet så det är ingen slutsats.
Citera
2023-05-02, 20:11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Utveckla dina tankegångar, jag ser inga problem. Det kanske tar ett halvår innan någon tar över men det får man ta. Vilden får vara kvar tills näste person är på plats.
Jo, det var just tidsaspekten jag avsåg. Vore toppen om det gick, ingen är betjänt av dessa rogues.
Citera
2023-05-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ett mycket, mycket dåligt tecken.

Detta tyder på att SD nu är en del av det globalistiska etablissemanget.

Widding har ifrågasatt allt som globalisterna förespråkar. Att SD inte ens har stöttat henne i miljöfrågorna säger väl allt.
Tror tyvärr att du har rätt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in