Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Jag tycker inte för jag har inget med ryskt narrativ att göra . Jag konstaterar bara.
Konstaterar vad egentligen?
Att det är subjektivt att mena på att Ryssland de facto inte har ett skit att göra med internationell vilja att göra? Något de själva skapat och kreativt fortsatt utveckla de senaste 100 åren.
Men ändå menar du på att där skulle finnas någon sorts liten magiskt förståelse kallad objektivitet för att undvika det som är den rena sanningen? Du är en smart en du "flugpappa", så förklara varför man skall ägna tid att skilja på objektiviteten och subjektiviteten om de bägge i situationen är det exakt samma? Är det för att du så innerligt vill att de skall vara varandras direkta motsatser?
Det är de inte alls nej. De kan vara, men det har inget att göra med att den ena saknar mer insikt än den andra. Subjektiviteten föds utav objektiviteten! När objektiviteten är mättad och förstådd så återstår det alla vill ha ut utav den, nämligen subjektiviteten och svaret för tanken.
Att sitta här och försöka greppa efter det ena efter det andra exemplet på objektivitet bara för att förstå Rysslands handlande är inget annat än vansinne. De har själva strypt den möjligheten till objektivitet, helt på eget bevåg och genom handlingar. Lögnar man så mycket att objektiviteten tynar bort utav sig själv så har man mördat de möjligheterna, OAVSETT om där nu fanns en gnutta orsak eller anledning före det handlandet.
Nej, där finns ingen mer objektivitet att snöa in på vad det gäller Rysslands EGENSKAPADE fantasifoster eller orsaker. Det enda som finns kvar är svaret i sin subjektiva sanning, nämligen att Ryssland är samma skit oavsett hur mycket de än försöker klandra andra för det. Det som stinker kan inte gömmas med hjälp utav parfym, för då stinker det bara ännu värre.