Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-01, 09:58
Medlem
Soterns avatar
Jag gissar att denna regering inte håller mandatperioden ut.
Citera
2023-05-01, 09:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Denna regering och regeringsunderlag har väl bara två mandats övervikt. Så om någon mer hoppar av från den regeringsbildande koalitionen så hänger regeringen löst.

Regeringen får väl lov att muta Elsa. Mats Persson får väl be henne om ursäkt.

Ja, det här skulle nog gå att lösa med lite diplomati. Frågan är väl, om SD eller regeringen vill göra en insats för det?
Citera
2023-05-01, 10:00
Medlem
Synd att varken hon själv eller de runt henne kunnat utnyttja att hon är kunnig inom miljö-, klimat- och energifrågor och exempelvis hennes erfarenhet från Vattenfall och Nuonaffären på ett bättre sätt. Tycker hon blandar högt och lågt och ibland framställts som lite galen.

Har svårt att tro att hon kommer stötta vänsterblocket men hon kommer göra det svårt för regeringen.
Nu minskar regeringens marginal då jag kan ge mig den på att minst en från L kommer hoppa av under mandatperioden alternativt ”knappvägra”.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, det här skulle nog gå att lösa med lite diplomati. Frågan är väl, om SD eller regeringen vill göra en insats för det?

Stegerud kanske kan medla.
Senast redigerad av The-Festis 2023-05-01 kl. 10:03.
Citera
2023-05-01, 10:03
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Denna regering och regeringsunderlag har väl bara två mandats övervikt. Så om någon mer hoppar av från den regeringsbildande koalitionen så hänger regeringen löst.

Regeringen får väl lov att muta Elsa. Mats Persson får väl be henne om ursäkt.

Läser man kommentarerna på youtube-inlägget så verkat flera komma att överge SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ett mycket, mycket dåligt tecken.

Detta tyder på att SD nu är en del av det globalistiska etablissemanget.

Widding har ifrågasatt allt som globalisterna förespråkar.

Förutom tron på förintelsen då.

Hon blev flyttad tidigare från miljö- och jordbruksutskottet till skatteutskott men då hette det att det inte låg någon konflikt bakom detta beslutet från bägge parter. Föga troligt med tanke på vad som sker nu.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Frågan är om Widding ser någon mening med att behålla den nuvarande regeringen?

SD har knappt stöttat henne en enda gång när hon har gått hårt mot klimatmupparna.
Senast redigerad av Tuor 2023-05-01 kl. 10:06.
Citera
Medlem
Det var inte länge sedan Widding hotade skicka SÄPO på Wikipedia (hur nu det skulle gå till) för att hon inte gillade deras artikel om henne. Hon har inte mycket tolerans för kritik.

Faran med att vara missnöjesparti som SD är att man lätt får in missnöjda politiker. På kommunnivå har det ju varit strömavhopp från SD över åren.
Citera
2023-05-01, 10:04
Medlem
Jag förstår henne till 100%

Ärlig vetenskap och politik går inte ihop, politiker lever ju på att ljuga någorlunda snyggt.
Citera
2023-05-01, 10:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
För all del, men litet stöd från sitt parti kan man nog ändå begära. Men, mest är det dåligt för svensk politik.

Det hade varit intressant att få veta, hur partiet har bemött henne. Rimligen har hon haft kontakt med några i partiet, innan hon tog detta steg.

De kanske har ansett, att hon får skylla sig själv, om hon besöker konferenser, där Expo m.fl. sedan kan angripa henne mha guilt by association? Det är en ren spekulation från min sida.
Citera
2023-05-01, 10:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Ulf Kristersson löste situationen med Romina Pourmokhtari (faktiskt så hade jag skrivit här på Flashback innan att hon borde få en ministerpost för att hålla sig lugn, dock inte en så viktig post som miljöminister utan som ungdomsminister). Jag tror Kristersson även kan lösa denna situationen. När det gäller SD så vet jag inte, rimligt är väl att de försöker få igång en konstruktiv dialog med henne. De är ju mycket som står på spel.
Citera
2023-05-01, 10:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Frågan är om Widding ser någon mening med att behålla den nuvarande regeringen?

SD har knappt stöttat henne en enda gång när hon har gått hårt mot klimatmupparna.

Rimligen inser Widding, att alternativet är sämre.

Men... hell hath no fury like a woman scorned, så lite handpåläggning från SD:s mest diplomatiska sändebud vore nog bra.
Citera
2023-05-01, 10:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ulf Kristersson löste situationen med Romina Pourmokhtari (faktiskt så hade jag skrivit här på Flashback innan att hon borde få en ministerpost för att hålla sig lugn, dock inte en så viktig post som miljöminister utan som ungdomsminister). Jag tror Kristersson även kan lösa denna situationen. När det gäller SD så vet jag inte, rimligt är väl att de försöker få igång en konstruktiv dialog med henne. De är ju mycket som står på spel.

Ja, Kristersson verkar ha rätt personlighet - om han skulle vilja göra en insats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in