2023-05-02, 10:22
  #105361
Medlem
Citat:
I can share all the docs if anybody can contact me..

feyyazozturk285@gmail.com

Jeg sendte for ordens skyld en epost til den forvirrede tyrkeren den 25. april og ba ham sende meg dokumentene han henviste til.

Har selvfølgelig ennå ikke hørt noe fra ham.
Citera
2023-05-02, 10:50
  #105362
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Forstår du ikke at AE er offereret i saken samme om TH er skyldig eller ikke?

Det burde være fritt fram å også diskutere andre teorier i denne tråden slik som Legokatt og zzz gjorde, uten å bli utsatt for bunnmål av hersketeknikker.




Er forskjell på å legge fram en teori, og spamme ned en tråd med samme svada i flere år...
Citera
2023-05-02, 11:20
  #105363
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg sendte for ordens skyld en epost til den forvirrede tyrkeren den 25. april og ba ham sende meg dokumentene han henviste til.

Har selvfølgelig ennå ikke hørt noe fra ham.

Du la kanskje også merke til at epostadressen han la ut her var en annen
enn den som kom frem i den angivelige korrespondansen med politiet.

Kan kanskje tyde på at vedkommende ikke er den han gir seg ut for å være.

Hvem har hatt tilgang på korrespondansen? Tyrkeren selv, politiet, SH og DB.
Citera
2023-05-02, 13:53
  #105364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Imidlertid påvirker ikke disse sakene arbeidet med forsvinningssaken.

Det tror jeg ikke på, ØPD har ikke ubegrensa med ressusjer.
Citera
2023-05-02, 17:19
  #105365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Er forskjell på å legge fram en teori, og spamme ned en tråd med samme svada i flere år...

Lornts har aldri spammet, hen er ett gådt bidrag til tråden. Dessverre mange her inne som ikke tåler at andre mener annet en dem selv. Fordi enkelte brukere har en besettelse av at det de selv mener er det korrekte. Alle, eller i værtfall mange muligheter er fortsatt åpne.
Citera
2023-05-02, 18:01
  #105366
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Lornts har aldri spammet, hen er ett gådt bidrag til tråden. Dessverre mange her inne som ikke tåler at andre mener annet en dem selv. Fordi enkelte brukere har en besettelse av at det de selv mener er det korrekte. Alle, eller i værtfall mange muligheter er fortsatt åpne.

Jeg skal være diplomatisk og unnlate å kommentere enkeltbrukere, men på generelt
grunnlag vil jeg påstå at det er de som har minst å fare med som hisser seg mest opp
og tyr til "personangrep" (ikke helt riktig begrep, siden brukerne er anonyme).

Ellers må det være lov både å stå på sitt, eller ha et mer åpent syn på saken.

Når det gjelder muligheter, så har jeg vanskelig for å tro at noen uten nær
kjennskap til familien har en sentral rolle i dette. Jeg klarer ikke å tolke motviljen
og tausheten hos nærmeste familie på noen annen måte. Muligheten for at det er
helt uavhengige, "vanlige" kriminelle som står bak, anser jeg for svært liten.
Dette med hovedbakgrunn i familiens holdninger og tilbakeholdenhet, men også
flere andre omstendigheter som er diskutert til døde i tråden.

Men dessverre ser jeg en økende mulighet for at et slurvete og uintelligent politi
står i fare for å ødelegge sin egen sak. Jeg tror ikke den nåværende etterforsknings-
ledelsen har den samme drivkraften som den foregående. Jeg håper virkelig jeg tar feil.

"Trådens syfte" er for meg først og fremst å holde saken varm. AE må ikke glemmes.
Citera
2023-05-02, 18:23
  #105367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg skal være diplomatisk og unnlate å kommentere enkeltbrukere, men på generelt
grunnlag vil jeg påstå at det er de som har minst å fare med som hisser seg mest opp
og tyr til "personangrep" (ikke helt riktig begrep, siden brukerne er anonyme).

Ellers må det være lov både å stå på sitt, eller ha et mer åpent syn på saken.

Når det gjelder muligheter, så har jeg vanskelig for å tro at noen uten nær
kjennskap til familien har en sentral rolle i dette. Jeg klarer ikke å tolke motviljen
og tausheten hos nærmeste familie på noen annen måte. Muligheten for at det er
helt uavhengige, "vanlige" kriminelle som står bak, anser jeg for svært liten.
Dette med hovedbakgrunn i familiens holdninger og tilbakeholdenhet, men også
flere andre omstendigheter som er diskutert til døde i tråden.

Men dessverre ser jeg en økende mulighet for at et slurvete og uintelligent politi
står i fare for å ødelegge sin egen sak. Jeg tror ikke den nåværende etterforsknings-
ledelsen har den samme drivkraften som den foregående. Jeg håper virkelig jeg tar feil.

"Trådens syfte" er for meg først og fremst å holde saken varm. AE må ikke glemmes.


Helt objektivt. Hvordan ville du rådført familien å gå frem ? Husk politiet ønsker så lite involvering som overhodet mulig fra alle privatpersoner enten det er nære eller fjerne.

Vi vet statistisk sett også internasjonalt at mange nær på som trygler om hjelp gjennom media i lignende savnetsaker faktisk har vist seg å være de skyldige i ettertid.

Hva konkret mener du familien bør gjøre i dag ?

PS! Det er ikke som det ikke er og ikke har vært kommunikasjon mellom politiet og familien. Det er kun avhør de ikke ønsker delta i etter den tidlige skandalen som politiet forsøkte å be om tilgivelse for, men som man opplevde ble for drøyt til å kunne tilgis. I tillegg er familien sikre på politiet var helt på villspor og ønsket ikke bistå i å føre saken enda mer på villspor.
Citera
2023-05-02, 19:27
  #105368
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Helt objektivt. Hvordan ville du rådført familien å gå frem ? Husk politiet ønsker så lite involvering som overhodet mulig fra alle privatpersoner enten det er nære eller fjerne.

Jeg tenker en mer offensiv enn defensiv holdning fra familien kunne hjulpet både saken
og TH sitt omdømme. Eksempler kan være familiene til f.eks. Ma*rtine V*ik Magn*ussen
og Ner*id Hø*iness, som har vært flere ganger i media for å fremme ofrene sin sak.

Slik det har vært med fam. Hagen så virker det som om det er viktigere å beskytte
TH og familien mot politiet enn å søke etter svar på hva som skjedde med AE.
Det kan virke som om de er mer støtt av politiets fremferd mot dem, enn de angivelige
kidnappernes fremferd mot AE. Hvis målet er å beskytte familiens navn og ære, vil jeg
påstå at de har mislykkes. Det er ikke for sent å snu.
Citera
2023-05-02, 20:13
  #105369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker en mer offensiv enn defensiv holdning fra familien kunne hjulpet både saken
og TH sitt omdømme. Eksempler kan være familiene til f.eks. Ma*rtine V*ik Magn*ussen
og Ner*id Hø*iness, som har vært flere ganger i media for å fremme ofrene sin sak.

Slik det har vært med fam. Hagen så virker det som om det er viktigere å beskytte
TH og familien mot politiet enn å søke etter svar på hva som skjedde med AE.
Det kan virke som om de er mer støtt av politiets fremferd mot dem, enn de angivelige
kidnappernes fremferd mot AE. Hvis målet er å beskytte familiens navn og ære, vil jeg
påstå at de har mislykkes. Det er ikke for sent å snu.


Kan du definere " offensiv holdning " litt mer da slik det fremstår blir det veldig flytende. Det ligger kanskje ikke naturlig i alle å stå frem i media og det er vel ingen utenom svært enkle sjeler her inne som påstår de " beskytter familiens ære ". Først må man ha gjort noe galt for å ha noe å " beskytte ".
Citera
2023-05-02, 22:28
  #105370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring

Tidlig 2018 måtte han av ulike årssaker finne nye oppdragsgivere og begynte å jobbe sammen med OJ (hovedmann i NAV/Corona-bedrageriene). OJ er på sin side nært knyttet til MWL og det var slik PSS og MWL begynte å gjøre noen prosjekter sammen. Verken OJ eller MWL er "medlemmer" av B, men har relasjoner til sentrale folk fra det tidligere B-miljøet.


Tidspunktet der samarbeidet mellom OJ og PSS startet er interessant med tanke på denne saken. Kan du fortelle litt mer om OJ?
Citera
2023-05-02, 22:58
  #105371
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tidspunktet der samarbeidet mellom OJ og PSS startet er interessant med tanke på denne saken. Kan du fortelle litt mer om OJ?

OJ. F. 05.03.1986 - Dømt i Oslo Tingrett 02.12.2021 Saksnr: 21-083084MED-TOSL/06.
Citera
2023-05-02, 23:10
  #105372
Medlem
Otto Jespersen? Neida kunne vært interessant å vite mer om fyren, men han virker ikke viktig for saken p.t.
__________________
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-05-02 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in