2023-05-02, 15:50
Medlem
Vad är det som gör att männen får så dåliga matchningar? Det måste bero på att dem inte kan verbalisera sina önskemål? Svenska mäns hjärnor är bara ett kaos och svammel av typ "markus kallade mig fitta på korpfotbollen igår, det var onödigt hårt..." "abdi verkade irriterad när jag valde pommes och inte ris till kebaben när vi luncha, gjorde jag fel..?" "mina vänner har gjort sig av med robotdammsugaren, jag tänkte just köpa en, är det ute..?". Den svenske mannens hjärna är så fylld av den här typen av oroligt svammel att när det kommer till frågan "vad söker du efter" så kan dem bara typ flämta fram orden "ja men typ snäll? och så, snäll tjej, trevlig?"

JAG hade ALDRIG bett om en snäll tjej, jag hade bett om en väldigt arg kvinna med väldigt stora pattar.
Citera
2023-05-02, 16:33
Medlem
lunarluddes avatar
Första säsongen jag ser av det här programmet, ganska kul och underhållande att se faktiskt. Känns som Arvid och Ida är båda kåta och inte direkt ute efter nått längre förhållande, men kan ha fel, men gillar henne då hon verkar både positiv glad och ser bra ut. Agust verkar ha fått någon som jag uppfattar det dryg person, även om inte intresse finns så kan man vara trevlig speciellt om man ställer upp i ett sånt här program. Tycker han förtjänar nån bättre.

Uppfattade det i början som att inte Lina alls var intresserad av matchningen men känns som det börjar vända lite, trist dock att hon inte mår bra. Men förhoppningsvis vänder det. Jag tycker dom båda verkar som reko personer även fast det såklart är trist för Alexander att hon är sängliggande pga sjukdom.
Citera
2023-05-02, 16:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag syftade på att den evige singeln Fredric Bohm som bor hemma hos mamma och pappa, aldrig kommer iväg på romatiska utlandsresor. Allt hans skitprat om att paren måste kämpa, att han parar ihop dem utifrån med vad de ”behöver” utan att bry sig om fysisk attraktion visar hans sadistiska sida. Han spelar ut sina egna inre konflikter genom paren, de blir hans nickedockor, hans egenterapi.

Är inte så insatt kring de här terapeuterna/psykologerna och deras privatliv, men är det du säger bekräftade uppgifter? Låter rätt konstigt isåfall, varför bor han hos sina föräldrar till exempel?

Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Vad är det som gör att männen får så dåliga matchningar? Det måste bero på att dem inte kan verbalisera sina önskemål?

Fredrik bad ju bland annat om en tjej med skinn på näsan, och det uttryckte han i senaste avsnittet att Stina lever upp till. Kruxet i deras fall var ju dock att han önskade sig en blondin och hon en brunett, men experterna valde att ge dem motsatsen till det.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-05-02 kl. 16:49.
Citera
2023-05-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Lite spontana tankar efter avsnitt 4.

Lina och Alexander[/b]

Efter att någon skrev här i tråden att Lina är mytoman så har det funnits med i bakhuvudet någonstans och färgade delvis min bild av henne i dagens avsnitt. Jag säger inte att jag tror på ryktet, utan mer att det är något jag har i åtanke.

Tycker den här matchen är en katastrof. Från förra avsnittet där Lina mer eller mindre hånade Alex vid flera tillfällen, till att han nu får bli hennes skötare. Vad får Alex ens ut av det här? Han sökte till programmet med en önskan om familj med barn och hela den biten men verkar ha blivit anställd som personlig assisstent istället.

Den mest intima stunden mellan de två var när de pysslade om hunden tillsammans, på varsitt hörn.

Jag kanske låter lite hård i tonen och det är inte min avsikt egentligen, utan det kommer sig delvis av hur Lina behandlade Alex i förra programmet, vilket jag anser var taskigt av henne. Hon borde vara mer ödmjuk mot andra människor med tanke på hennes egna bekymmer tycker jag. Och delvis av ryktet att hon kanske inte är helt ärlig.

Jag tycker också att det är en så märklig matchning. Det är ett stort gamble att para ihop någon med någon den inte känner. Förutsättningarna måste vara superbra. Experterna pratar alltid om att attraktion är något som kan växa fram, men så sker ofta under lång tid, när man varit kollegor i ett par år till exempel, inte på några veckor.
Att då para ihop två personer som tänker olika kring barn och att bilda familj, och låta den ena bli skötaren av den andra - katastrof och riktigt elakt, även mot Lina. Hon hoppades väl också träffa någon som matchar hennes önskningar.
Citera
2023-05-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Håller med, dock heter han Arvid. Lycka till att skaffa barn med någon som måste sova så tidigt tänker jag. Känns som han är extremt självupptagen och extremt tråkig och inrutad. Tycker iof Ida är minst lika ointressant. Blir trött bara av att se henne och hur hon hoppar runt och säger saker man förstår hon inte riktigt menar. Snygg är hon inte heller.

Jag har ofta undrat vad som händer med människor som ”måste sova sina timmar”, ”intd får bli störd när jag sover” och ”vill gå och lägga sig tidigt” när de får barn. Okej en del bebisar är lugnare än andra men upp på natten x antal gånger måste man ju. Får man ett kolikbarn så kan man räkna med vrålskrik från kl 18 till 04-05 varje natt… utan uppehåll… i månader… på dagen kanske de sover någon timme och har man tur hinner man vila lite själv då. Annars får man anpassa sig till obefintlig sömn i månader.
Citera
2023-05-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Jag slogs av en sak här. Vad får männen ut av att delta i det här programmet?

Alla matchningar verkar vara baserade på kvinnans behov. Hon vill ha en naturnära kille, hon vill ha en snäll händig man, hon vill ha en stark militärman, hon vill ha en snäll familjefar.

Alla matchningar i alla säsonger är bara baserade på kvinnornas behov.

Vilken man vill ha en kroniskt sjuk passivt aggressiv fitta? Både denna och förra säsongen.
Vilken man vill ha en gnällig småstadstjej, som är en total NPC trots att hon har rött hår.
Vill man verkligen ha aen tjej som väljer parfym åt en och kör hela build-a-husband grejen?

Ärligt talat kvinnor, vafan är det här. Militärsnubben och hon blonda tjejen var ju lyckad matchning iallafall, det är ju bra.

Jag kan tänka mig att kvinnorna uttryckt tydligare vad de är ute efter medan männen sagt typ ”jag vill ha någon som passar mig, ser bra ut och är trevlig”. Kan hålla med om att man fokuserar mer på vad kvinnorna är ute efter.
Citera
2023-05-02, 18:00
Medlem
Jag gillar den här säsongen skarpt! Alla deltagare verkar någorlunda vettiga och killarna är faktiskt SNYGGA i år, härligt att se! Även tjejerna är snygga.

August har en riktigt bra kropp och ser ut lite som en Avatar i kroppen. 1,90 lång och bredaxlad. Jag skulle rida av honom direkt, jag förstår inte Caroline? Han måste lukta väldigt mycket svett i verkligheten eller nåt. Kanske blev hans träskliknande bajspalats för mycket. Men jag håller med om att det är plågsamt att se Carros pikande och hånleenden gentemot Agust när Agust bara gör sin grej och är sig själv. Usch. Att vara oattraherad av någon plockar dock ej fram ens mest charmiga sidor. Det har vi ju sett i tidigare säsonger (minns paret som hetsade varann till att banta ett par veckor in i serien).

Stina och Fredrik är väldigt söta och trevande ihop. Hjärtevärmande att se. Även han ser bra ut och han växer ju mer man får se av honom tycker jag. Även om dom kanske inte är asroliga eller spexiga nån av dom så har dom en nyfikenhet och en ömsesidig omtänksamhet om varandra vilket är kul att följa för alla oss romantiker (herr bökberg och så vidare). Min enda invändning är att Stina mer så sällan, hon har verkligen ett resting bitchface. Men hennes blick är beslöjad och vänlig, som på ett litet lurvigt djur.

Arvid och Ida är som en hjältesaga där dom båda nog redan har bestämt sig för narrativet. Det kommer nog små rödhåriga bebisar där. Otroligt härlig kropp på Arvid. Ännu en kille i programmet som jag inte skulle banga på. Ett stort plus för hans vader. Vader är viktiga. Det enda jag oroar mig lite för är att Ida är glad i att festa och dricka - en kvinna i 35-årsåldern som älskar party och ett glas champagne och är singel har ganska ofta alkoholproblem.

Alex och Lina. Jobbigt läge. Alex är en fin man, både att se på och även personlighetsmässigt. Han är värd bättre än att bli hennes vårdare. Det är plågsamt att se. Han hamnar dessutom i underläge med sin barnlängtan. Förhoppningsvis så har han en del intresserade tjejer efter programmet i alla fall!

Saknar för övrigt Grävis!
Citera
2023-05-02, 18:07
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
August har en riktigt bra kropp och ser ut lite som en Avatar i kroppen. 1,90 lång och bredaxlad. Jag skulle rida av honom direkt, jag förstår inte Caroline?

Dessutom är han hänsynsfull och verkar vara en allmänt trevlig person att ha att göra med, förutom när han ska hoppa över avspärrningar då.

Han måste vara motsatsen till Carro's typ eller nåt, förstår inte heller hur hon kan vara såpass avigt inställd till honom.
Citera
2023-05-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har ofta undrat vad som händer med människor som ”måste sova sina timmar”, ”intd får bli störd när jag sover” och ”vill gå och lägga sig tidigt” när de får barn. Okej en del bebisar är lugnare än andra men upp på natten x antal gånger måste man ju. Får man ett kolikbarn så kan man räkna med vrålskrik från kl 18 till 04-05 varje natt… utan uppehåll… i månader… på dagen kanske de sover någon timme och har man tur hinner man vila lite själv då. Annars får man anpassa sig till obefintlig sömn i månader.
Han är jägarutbildad officer och har då under långa perioder sovit väldigt dåligt och ändå fungerat, annars hade han inte varit jägarofficer. En bekant jobbade med Arvid i Arvidsjaur för bara ett par år sedan, så han har flyttat tillbaka till Stockholm ganska nyligen (säkert därför han bodde hos sin mormor under inspelningen). Min erfarenhet från att vara en kvällsmänniska och tillsammans med morgonmänniskor är att det fungerar bra om båda kan vara uppe sent på helger. I mitt fall var det skönt med flera vardagskvällar där jag hade egentid från 22 till 01 då sambon sov innan jag lade mig.

När man får barn får man anpassa sig, är man bara villig att tillgodose varandras behov så mycket som möjligt så löser det sig.
Citera
2023-05-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Han är jägarutbildad officer och har då under långa perioder sovit väldigt dåligt och ändå fungerat, annars hade han inte varit jägarofficer. En bekant jobbade med Arvid i Arvidsjaur för bara ett par år sedan, så han har flyttat tillbaka till Stockholm ganska nyligen (säkert därför han bodde hos sin mormor under inspelningen). Min erfarenhet från att vara en kvällsmänniska och tillsammans med morgonmänniskor är att det fungerar bra om båda kan vara uppe sent på helger. I mitt fall var det skönt med flera vardagskvällar där jag hade egentid från 22 till 01 då sambon sov innan jag lade mig.

När man får barn får man anpassa sig, är man bara villig att tillgodose varandras behov så mycket som möjligt så löser det sig.

Jo det löser sig säkert. Men kolikbarn är en klass för sig. Då får man verkligen på riktigt aldrig sova. Jag blev helt konstig av det.

Men nu brukar jag göra precis som du skriver. Sambon lägger sig 22 och jag som är nattmänniska är uppe till 01-02. Han får ta alla morgnar och jag går upp alla gånger på natten. Och nu är kolikbebisen stor så inget gallskrik 18-04 längre. Men hade varit värre om man varit ensam.
Citera
2023-05-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Dessutom är han hänsynsfull och verkar vara en allmänt trevlig person att ha att göra med, förutom när han ska hoppa över avspärrningar då.

Han måste vara motsatsen till Carro's typ eller nåt, förstår inte heller hur hon kan vara såpass avigt inställd till honom.
Exakt, han har en bra personlighet! Han är följsam men verkar ändå ha ett eget driv och ta egna initiativ, tex till att bada eller liknande. Och så har han lite lekfull humor och självdistans. Mycket attraktivt. Dock så drar hans boende ner det hela. Dom borde ha startat med att bo hos Carro tror jag. Så hade hon kunnat ta det i lugn takt och stå och laga linsgryta åt honom och småputtra. Vettefan om hon hade tänt på honom ändå - men dom hade iaf haft liiiite bättre förutsättningar.
Citera
2023-05-02, 18:32
Medlem
Jag har varit lite skeptisk till Ida och Arvids relation tidigare men efter senaste avsnittet tycker jag att förhållandet verkar utvecklas i rätt riktning. Första gången som jag såg Ida ta för sig och kul att hon slog Arvid i bergsklättringen, här kan ju producenterna varit något på spåren som vi andra inte såg i de första avsnitten där det mesta kretsade kring Arvid och hans militära karriär. Arvid behöver en partner som utmanar honom och det verkar han fått i Ida. En uppmaning till Arvid är att han måste komma ihåg att han inte bara är militär, ska han få det att fungera med Ida måste han låta civilpersonen Arvid komma fram också och då får han lägga undan den där mat- och sovklockan han har.

Agust och Carro trodde jag mest på i första början men det är väl bara att erkänna att förhållandet är stendött, Carro är inte attraherad och då finns det inte mycket att göra. Synd för Agust som kanske är den personen i denna omgång som flest gillar, men sånt är livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in