Citat:
Ursprungligen postat av
SnutteFia03
Lite spontana tankar efter avsnitt 4.
Lina och Alexander[/b]
Efter att någon skrev här i tråden att Lina är mytoman så har det funnits med i bakhuvudet någonstans och färgade delvis min bild av henne i dagens avsnitt. Jag säger inte att jag tror på ryktet, utan mer att det är något jag har i åtanke.
Tycker den här matchen är en katastrof. Från förra avsnittet där Lina mer eller mindre hånade Alex vid flera tillfällen, till att han nu får bli hennes skötare. Vad får Alex ens ut av det här? Han sökte till programmet med en önskan om familj med barn och hela den biten men verkar ha blivit anställd som personlig assisstent istället.
Den mest intima stunden mellan de två var när de pysslade om hunden tillsammans, på varsitt hörn.
Jag kanske låter lite hård i tonen och det är inte min avsikt egentligen, utan det kommer sig delvis av hur Lina behandlade Alex i förra programmet, vilket jag anser var taskigt av henne. Hon borde vara mer ödmjuk mot andra människor med tanke på hennes egna bekymmer tycker jag. Och delvis av ryktet att hon kanske inte är helt ärlig.
Jag tycker också att det är en så märklig matchning. Det är ett stort gamble att para ihop någon med någon den inte känner. Förutsättningarna måste vara superbra. Experterna pratar alltid om att attraktion är något som kan växa fram, men så sker ofta under lång tid, när man varit kollegor i ett par år till exempel, inte på några veckor.
Att då para ihop två personer som tänker olika kring barn och att bilda familj, och låta den ena bli skötaren av den andra - katastrof och riktigt elakt, även mot Lina. Hon hoppades väl också träffa någon som matchar hennes önskningar.