2023-05-01, 08:25
Medlem
Hej alla.

Undrar om någon provat Chrushed Leafs?
Isåfall hur var det till skillnad mot pulver?
Stämmer det att det är mer potent och starkare?
Citera
2023-05-01, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abouttogetcrazy
Kan ej vara utan kratom någon gång de bara kittlar i hela jävla kroppen ... Finns de någon tablett som får bort de fysiska så man kan ta lite uppehåll??

Tycker inte du ska dricka kratom om du mår så dåligt av det. Hoppas det går över för dig min vän.
Citera
2023-05-01, 17:54
Medlem
Extinctionists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abouttogetcrazy
Kan ej vara utan kratom någon gång de bara kittlar i hela jävla kroppen ... Finns de någon tablett som får bort de fysiska så man kan ta lite uppehåll??

Kanske en dum ide men horsare brukar ta loperamid för att lindra avtändningar, kanske funkar för dig. Ta inte för mycket bara. Folk har dött på det. Ett halvt paket och känn dig fram.
Citera
2023-05-01, 18:01
Medlem
Mjälls avatar
Nån mer som tycker det smakar rabarber?

Jag började fundera lite på all oxalat som mycket väl kan finnas i detta växtpulver.
Citera
2023-05-01, 23:55
Medlem
Bertil85s avatar
Minns kratom från spice perioden den fanns på marknaden.

Då blev det kratom "te" och det känndes som en mild stimulant.

Vet inte vilken sort det var fast ruset var uppåt.
Citera
2023-05-02, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Minns kratom från spice perioden den fanns på marknaden.

Då blev det kratom "te" och det känndes som en mild stimulant.

Vet inte vilken sort det var fast ruset var uppåt.

Var de blad då? Som man gjorde te på?
Jag undrar ifall någon provat de är de mer potent o starkare än pulver ?
Citera
2023-05-02, 02:17
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.anusson
Var de blad då? Som man gjorde te på?
Jag undrar ifall någon provat de är de mer potent o starkare än pulver ?

såg ut blad.
Citera
2023-05-02, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
såg ut blad.

Var det starkare effekt av dom?
Vissa säger de då när de mals ner till pulver tappar lite styrka, o vart köpte du de finns de o köpa idag?
Citera
2023-05-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Nån mer som tycker det smakar rabarber?

Jag började fundera lite på all oxalat som mycket väl kan finnas i detta växtpulver.
Fast hur illa Kratom än smakar, någon syrlig smak (som i växter med oxalsyra), känner jag inte.
Kan tänka mig att det innehåller antioxidanter, något som inte har varit intressant att undersöka. Själv tog jag nya leverprover nyss, helt ok.
Däremot spydde jag efter den vanliga måttliga dosen i förrgår. Inte så ok 😂
Citera
2023-05-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven.anusson
Var det starkare effekt av dom?
Vissa säger de då när de mals ner till pulver tappar lite styrka, o vart köpte du de finns de o köpa idag?
Gjorde mycket té på bladen innan. Annan effekt, bättre för magen tycker jag
Citera
2023-05-02, 08:59
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Fast hur illa Kratom än smakar, någon syrlig smak (som i växter med oxalsyra), känner jag inte.
Kan tänka mig att det innehåller antioxidanter, något som inte har varit intressant att undersöka. Själv tog jag nya leverprover nyss, helt ok.
Däremot spydde jag efter den vanliga måttliga dosen i förrgår. Inte så ok 😂

Jag känner en liten syrlig smak, men jag vet inte hur syrlig själva oxalsyran är i relevanta koncentrationer. Spenat är inte speciellt syrligt t.ex, men ska ändå undvikas av folk med njursten.

Visst kan det också innehålla antioxidanter och annat bra.

Överlag gillar jag smaken, det är ungefär som grönt te med en liten (eller stor) beska som talar om att något "medicinskt" är i görningen. Jag har utvecklat ett nästan kulinariskt tycke för denna beska precis som många har för alkoholens brännande känsla.
Citera
2023-05-02, 17:13
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag känner en liten syrlig smak, men jag vet inte hur syrlig själva oxalsyran är i relevanta koncentrationer. Spenat är inte speciellt syrligt t.ex, men ska ändå undvikas av folk med njursten.

Visst kan det också innehålla antioxidanter och annat bra.

Överlag gillar jag smaken, det är ungefär som grönt te med en liten (eller stor) beska som talar om att något "medicinskt" är i görningen. Jag har utvecklat ett nästan kulinariskt tycke för denna beska precis som många har för alkoholens brännande känsla.

Hur koncentrerat dricker du det? Jag tyckte också att det smakade okej i början.. Nu tkr jag det smakar så djävulskt jävla illa. Spydde nån gång och det satte sig på hjärnan. Så bara jag öppnar påsen och känner lukten får jag rysningar nuförtiden. Måste hålla för näsan, svepa glaset och sen direkt skölja bort smaken med juice eller något liknande.

Ni som upplever AT från Kratom, hur länge och hur mycket har ni tagit då?

Senast jag hade det hemma tog jag dygnet runt i 3-4v. ca 350g totalt. Upplevde ingen AT öht. Inte det minsta. Varken psykiskt eller fysiskt. Effekten hade nästan helt avtagit i slutet och va mest glad för att det va slut så jag slapp den förbannade smaken..
Senast redigerad av Emelito 2023-05-02 kl. 17:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in