2023-05-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Något som är märkligt enligt mig är de tjejer/kvinnor som väljer att skaffa barn med killar/män som INTE vill behålla barnet. Har aldrig förstått mig på det….

Vidare tycker jag det är konstigt att från och vara gravid i hela 32 veckor, hyra lgh och starta livet till att det vänder till att pojkvännen mördar bruden.

Jag menar, om han nu inte ville behålla barnet borde han ha ”löst” det tidigare….

Hade han inte velat ha henne och behålla barnet skulle han inte gå med på att flytta ihop 1:a Maj….

Det är mycket som är märkligt här, men må hon vila i frid, gjorde ett dumt val att vara med en somalier och tyvärr fick hon betala full pris för kalaset ☹️

Siri som mördades i Nacka. Nyförlöst. Framför barnet över 30 hugg. Hon var asiat och han var adopterad från Etiopien.
Citera
2023-05-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasharen10
Han fick Sveriges överlägset sämsta åklagare i Elisabeth Andersson, han kommer släppas eller frias. Att hon kan jobba som åklagare är ett STORT frågetecken!
Vad är hennes största tillkortakommanden?
Citera
2023-05-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oq8
Någon som har stämningsansökan?
Den kommer när utredningen är klar, om 3-5 månader
Citera
2023-05-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Samma typ av argumentation som kommunisterna brukade ägna sig åt. "Det ni ser är inte äkta kommunism..."

Det är inte samma sak. Vi ser flera exempel där man säger att man är muslim men inte praktiserar. Det är konstigt.

Men att kalla sig för muslim och inte förstå vad islam egentligen är, är något annat. Det finns inte i vår religion att mörda kvinnor. Eller män. Det finns inte. Det är vad familjer själva hittar på. Det handlar om deras komplex och ego. Om deras skam.

Måste ni väl ändå förstå oavsett om ni inte är troende?! Jag är muslim men äter gris. Det finns dessutom ingen tvång inom islam!

Den här familjen har problem i hjärnan och värderingar som inte stämmer överens med vår religion.
Citera
2023-05-02, 13:42
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Saga var alltså höggravid är det somaliern som hade gjort henne på smällen? Man undrar ju vad som gått snett här och varför han mördade henne . Tyvärr får vi nog aldrig svar på det
Om han är gjort henne gravid så kanske paniken tog över och han såg ingen annan utväg än att ha ihjäl henne?
Citera
2023-05-02, 13:43
Medlem
Ännu ett liv som inte fick leva men så länge man röstar rätt så skiter man i liv.
Hon trodde nog att han var som alla andra människor bruka låta så, hon har säkert rasist anklagat människor som inte delar hennes syn.
Citera
2023-05-02, 13:43
Medlem
Bara en fråga pga okunskap, det står "Medborgare i (om ej i Sverige)" "Somalia".
Antar att det betyder att han inte är Svensk medborgare och kan maximalt ha uppehållstillstånd?

är det korrekt uppfattat eller kan någon som vet mer rätta mig om jag har fel?
Citera
2023-05-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Från att vara lycklig över att flytta ihop med Saga och få barn tillsammans, så kommer han hem till henne och dödar henne och deras ofödde son .

Kan det berott på att när familjen fick reda på att han skulle flytta till henne och få barn med henne så typ "förvisades" han ur familjen för evigt ?

Att som 20 åring stå helt ensam med ansvar för tjej och barn utan en chans att få positiv glädje ifrån sin familj omkring sitt eget lilla barn, kan ha gjort att han gjorde det han gjorde ?
Försvarar du svinet?
Citera
2023-05-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Hörru du! Jag är muslim och min man med. Inte har vi några problem utöver det vardagliga alla kan ha!

Det har inte med etnicitet eller religion att göra. De som gömmer sig bakom det är extremister och vet inte vad islam egentligen innebär!

Jag hör vad du säger, men du kan inte sticka under stolen att detta är vanliga bland muslimer än kristna?
Citera
2023-05-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Om han är gjort henne gravid så kanske paniken tog över och han såg ingen annan utväg än att ha ihjäl henne?
Eller så var han tvungen att berätta för familjen att han snart skulle bli pappa och familjen reagerade och tvingade honom.
Man kan ta negern ur djungeln, men aldrig djungeln ur negern🤷🏻‍♂️
Citera
2023-05-02, 13:48
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Från att vara lycklig över att flytta ihop med Saga och få barn tillsammans, så kommer han hem till henne och dödar henne och deras ofödde son .

Kan det berott på att när familjen fick reda på att han skulle flytta till henne och få barn med henne så typ "förvisades" han ur familjen för evigt ?

Att som 20 åring stå helt ensam med ansvar för tjej och barn utan en chans att få positiv glädje ifrån sin familj omkring sitt eget lilla barn, kan ha gjort att han gjorde det han gjorde ?

"Denna stackars unge man, vem vet vilka trauman han bär med sig? En ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?"
Citera
2023-05-02, 13:48
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shen
Bara en fråga pga okunskap, det står "Medborgare i (om ej i Sverige)" "Somalia".
Antar att det betyder att han inte är Svensk medborgare och kan maximalt ha uppehållstillstånd?

är det korrekt uppfattat eller kan någon som vet mer rätta mig om jag har fel?

Papperslös heter det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in