2023-05-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Känns väl helt rätt i tiden att semestra i Sverige. Produktionen skulle säkert få kritik för flygresor om de skickades utomlands. Finns många fina hotell och platser i Sverige så det är väl inget "billigt" alt.

Steam hotel i Västerås är knappast "billigt". Det är ett ganska berömt hotell som fått mycket uppmärksamhet sen det öppnade.
Citera
2023-05-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Jag slogs av en sak här. Vad får männen ut av att delta i det här programmet?

Alla matchningar verkar vara baserade på kvinnans behov. Hon vill ha en naturnära kille, hon vill ha en snäll händig man, hon vill ha en stark militärman, hon vill ha en snäll familjefar.

Alla matchningar i alla säsonger är bara baserade på kvinnornas behov.

Vilken man vill ha en kroniskt sjuk passivt aggressiv fitta? Både denna och förra säsongen.
Vilken man vill ha en gnällig småstadstjej, som är en total NPC trots att hon har rött hår.
Vill man verkligen ha aen tjej som väljer parfym åt en och kör hela build-a-husband grejen?

Ärligt talat kvinnor, vafan är det här. Militärsnubben och hon blonda tjejen var ju lyckad matchning iallafall, det är ju bra.

Allt utgår från kvinnan och hennes behov i det moderna samhället. Vita män ska veta hut och tjäna.
Citera
2023-05-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Allt utgår från kvinnan och hennes behov i det moderna samhället. Vita män ska veta hut och tjäna.

haha! delvis, men sen så är det ju också väldigt få män som söker in till programmet (bara kvinnor som har så pass mycket bpd och så pass många tjocka väninnor att dem kan lura i sig själva att det är en bra idé att söka in till ett program som hittills förstört varenda deltagares liv).
Citera
2023-05-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Känner du honom? Här lär ju tjäna rätt bra, så han lär ha råd att åka vart han vill på sin semester.

Jag syftade på att den evige singeln Fredric Bohm som bor hemma hos mamma och pappa, aldrig kommer iväg på romatiska utlandsresor. Allt hans skitprat om att paren måste kämpa, att han parar ihop dem utifrån med vad de ”behöver” utan att bry sig om fysisk attraktion visar hans sadistiska sida. Han spelar ut sina egna inre konflikter genom paren, de blir hans nickedockor, hans egenterapi.

Var det någon mer som reflekterade över att produktionen inte ordnade dubbelsäng åt Fredrik och Stina? Men att de bokade ett rum med dubbelsäng och en hård träsoffa till Märtha och Alex i förra omgången? Det var i den sängen Märtha byggde sin kuddmur.
Citera
2023-05-02, 14:16
Medlem
Citat:
Jag slogs av en sak här. Vad får männen ut av att delta i det här programmet?

Alla matchningar verkar vara baserade på kvinnans behov. Hon vill ha en naturnära kille, hon vill ha en snäll händig man, hon vill ha en stark militärman, hon vill ha en snäll familjefar.

Alla matchningar i alla säsonger är bara baserade på kvinnornas behov.

Vilken man vill ha en kroniskt sjuk passivt aggressiv fitta? Både denna och förra säsongen.
Vilken man vill ha en gnällig småstadstjej, som är en total NPC trots att hon har rött hår.
Vill man verkligen ha aen tjej som väljer parfym åt en och kör hela build-a-husband grejen?

Ärligt talat kvinnor, vafan är det här. Militärsnubben och hon blonda tjejen var ju lyckad matchning iallafall, det är ju bra.

Det som är feminism, som genomsyrar hela samhället. Oftast männen som problemiseras och granskas i psykolog/sexolog-synkarna. August har ju hakat på id-politiken. Servil bortom rimligt mot sin ”fru”.
Citera
2023-05-02, 14:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag syftade på att den evige singeln Fredric Bohm som bor hemma hos mamma och pappa, aldrig kommer iväg på romatiska utlandsresor. Allt hans skitprat om att paren måste kämpa, att han parar ihop dem utifrån med vad de ”behöver” utan att bry sig om fysisk attraktion visar hans sadistiska sida. Han spelar ut sina egna inre konflikter genom paren, de blir hans nickedockor, hans egenterapi.

Var det någon mer som reflekterade över att produktionen inte ordnade dubbelsäng åt Fredrik och Stina? Men att de bokade ett rum med dubbelsäng och en hård träsoffa till Märtha och Alex i förra omgången? Det var i den sängen Märtha byggde sin kuddmur.

Nu är inte Fredric ensam expert, utan det är flera. Kanske sexologen hade en tanke med avsaknaden av dubbelsäng åt Fredrik och Stina - typ att de avstår kroppskontakt under smekmånaden så bygger de upp en stark längtan till detta när de kommer tillbaks och att detta sätter fart på förhållandet? De har ju många psykologiska verktyg i sin verktygslåda som de kan använda sig av.

När det gäller Märtha och killen hon gifte sig med tycket jag att produktionen körde en alldeles för defensiv taktik, de skulle ha skickats till en typ tantra-kurs tillsammans där de i lugn och ro fått utforska varandra på djupet. Istället skickas de för att åka rallybil. Det var en miss kan jag tycka.
Citera
2023-05-02, 14:42
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det som är feminism, som genomsyrar hela samhället. Oftast männen som problemiseras och granskas i psykolog/sexolog-synkarna. August har ju hakat på id-politiken. Servil bortom rimligt mot sin ”fru”.

Stämmer kanske. När det gäller August så känns han mer intellektuellt lagd, medans hans fru kanske passar bättre ihop med en raggarkille-typ. Men som sagt man får bara se ögonblicksbilder från en situation som långt ifrån är normal, så man ska nog inte döma eller spekulera om personerna för mycket.
Citera
2023-05-02, 15:19
Medlem
Ledarens avatar
Carolina är verkligen en tråkig person. August, visst lite sprallig men vill ändå grejer. Blir intressant nästa avsnitt i hur hon firar midsommar. *ah ni, de blir ingen midsommardans ny, min energi är låg. Tack och hej. August du luktar svett igen. "
Citera
2023-05-02, 15:19
Medlem
blowns avatar
Spännande säsong, tycker jag!
  • Först och främst har vi den kåta blondinen och han militären – fullständigt nerkärade från första sekund utan att över huvud taget känna varandra. Undrar hur det går när det blir vardag plötsligt. Man vill väl att det går bra, men jag undrar jag. Varför har inte hon hittat någon innan, liksom? Kaninkokerska, gissningsvis. Militären är ju en vältränad nörd som pussades med sin mormor, så där var väl inga överraskningar att han levt ensam.
  • Sen har vi han barfota-killen med långt hår som inget vill hellre än att få ligga med den där emo-tjejen som är så oattraherad av honom att man behöver skämskudde när man ser dem. Han verkar tröttna lite på den avogt inställda tråkmånsen i senaste avsnittet, så det håller antagligen inte länge. Hon säger själv att sex är viktigt och att det "behöver komma igång" men det blir ju inte lätt när man är torr och präktig.
  • Vidare har vi hon känn och bränn-tjejen som varit sjukskriven (?) en lång tid för hjärtproblem – man undrar ju hur hon blir friskare av att inte arbeta, (om så nu var fallet). Jag slogs också av hur hon inte hostade eller snorade när hon var dödssjuk i förkylning heller. Samtidigt var hon rejält avig mot sin mjäkige sjuksyster till make första tiden.
  • Och så har vi det klassiska rivjärnet med "skinn på näsan" som "klarar sig själv" och haft dåliga erfarenheter i tidigare relationer och därför har "svårt att släppa in män på livet". I praktiken är hon nog ganska jobbig och vill ha någon mjäkig som bara finner sig i att hon styr och ställer. Sen vet jag inte om hon är så sur som hon ser ut, eller om det är "resting bitch face"-syndromet, men hon ler inte gärna.
Citera
2023-05-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Är det inte att förstora upp hennes beteende?

Jo visst, du har en poäng. Vad tycker du om min spaning att det här programmet är designat efter kvinnornas önskemål och inte männens?
Citera
2023-05-02, 15:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jo visst, du har en poäng. Vad tycker du om min spaning att det här programmet är designat efter kvinnornas önskemål och inte männens?

Det håller jag med om. Orsaken till att det är naturligtvis pk:ism.
Citera
2023-05-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det håller jag med om. Orsaken till att det är naturligtvis pk:ism.

Haha fint! Jag tror att orsaken också kan vara att svenska män är så jävla dåliga på att prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in