2023-05-02, 10:46
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Stina och Fredrik verkar vara platta personer. Främst Stina ger andefattigt intryck, helt tom på inspiration och tankar. Fredrik är kanske likadan. Hursom blir det dödgrävar-tv när vi får se dem sitta i en stuga på Åland utan att ha något att göra eller säga. Plågsamt att titta på.

Slår aldrig fel att folk på vänsterkanten ideologiskt oftast är de tråkigaste, djupaste, allvarligaste och största glädjedödarna. Medan de som är tydligt konservativa uppträder positivt och njuter mer av vad de upplever, tar sig för saker, är mer aktiva helt enkelt.

Hur har du fått uppfattningen att de är på vänsterkanten? De känns väldigt "mitten". De enda som möjligen ger det intrycket är väl Agust och Carro.
Citera
2023-05-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hur har du fått uppfattningen att de är på vänsterkanten? De känns väldigt "mitten". De enda som möjligen ger det intrycket är väl Agust och Carro.

Jag var otydlig. Efter att jag bytte stycke så skriver jag om andra än Stina och Fredrik. Jag syftade på Carro.
Citera
2023-05-02, 11:13
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det första jag tänkte på när hon låg i sängen var "vafan hon ser ju helt frisk ut"
Man behöver vara rätt jävla sjuk för att ställa in sin bröllopsresa, nej luktar hypokondriker lång väg, fick en klump i magen när hon låg i sjukhussängen och pratade.
Det kändes utstuderat, fejk och plastigt.

Jag tänkte likadant!

Är det förresten någon mer som reagerade på tvätta-hunden scenen? Lina kommenterade att hunden varit med andra hundar, och eftersom hon är så allergisk, måste hon därför tvätta av sin hund. Men den egna hunden klarar hon såklart av. Inbillningssjuk så det sjunger om det.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/4dR7lg/allergivanliga-hundar--en-myt
Citera
2023-05-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ja! När man inte själv får välja partner måste produktionen enbart para ihop personer utan konstigheter. Det vill säga deltagare som är friska och inte avviker på några sätt som påverkar tilltänkte partnern. Att vara ihop med sjuk partner måste få vara ett val. Det har ju inte Alexander nu.

Nej och det blir väldigt svårt för honom som jobbar som chef inom vården att avsluta på ett snyggt sätt. Han kan ju knappast säga att han inte orkar ta hand om henne?
Citera
2023-05-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Fick inte deltagarna i de första säsongerna åka utomlands på smekmånad? Känns rätt billigt av produktionen att deltagarna har honeymoons i städer som Västerås och Söderköping.

Känns väl helt rätt i tiden att semestra i Sverige. Produktionen skulle säkert få kritik för flygresor om de skickades utomlands. Finns många fina hotell och platser i Sverige så det är väl inget "billigt" alt.
Citera
2023-05-02, 11:34
Medlem
Blir Lina verkligen inlagd? Jag tycker inte att det framgår. Hon säger bara att hon är på Sahlgrenska och att Alex sitter i väntrummet. Väntrum finns bara på akuten, inte på avdelningar. Dessutom säger hon att hon längtar till att få komma därifrån, inte efter att bli utskriven. Jag tolkar det därför som att hon bara är på akuten.

Låt säja att hon faktiskt har en allvarlig hjärtsjukdom. Det är ändå inte problemet när hon nu går in i en relation. Problemet är hur hon förhåller sig till sin sjukdom. Som så många andra kroniskt sjuka patienter blir hela hennes väsen sjukdomen, hon låter sig präglas så starkt av att hon är en sjuk person att hela hennes person reduceras till att vara just det. Man har inte fått se en glimt av personen Lina, bara den hjärtsjuka/svaga/sköra Lina som Alex behöver ta hand om. Men en annan inställning till livet (à la Elin kjos) hade hon fortfarande kunnat vara en person som kunnat erbjuda massor men hon låter sig definieras för mycket som sjuk.
Citera
2023-05-02, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Känns väl helt rätt i tiden att semestra i Sverige. Produktionen skulle säkert få kritik för flygresor om de skickades utomlands. Finns många fina hotell och platser i Sverige så det är väl inget "billigt" alt.

Absolut men tyckte att Västerås och Söderköping tex var rätt trist. Öland, Gotland, Österlen, Västkusten, skärgården i Stockholm osv hade väl varit lite mer romantiskt?
Citera
2023-05-02, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Blir Lina verkligen inlagd? Jag tycker inte att det framgår. Hon säger bara att hon är på Sahlgrenska och att Alex sitter i väntrummet. Väntrum finns bara på akuten, inte på avdelningar. Dessutom säger hon att hon längtar till att få komma därifrån, inte efter att bli utskriven. Jag tolkar det därför som att hon bara är på akuten.

Låt säja att hon faktiskt har en allvarlig hjärtsjukdom. Det är ändå inte problemet när hon nu går in i en relation. Problemet är hur hon förhåller sig till sin sjukdom. Som så många andra kroniskt sjuka patienter blir hela hennes väsen sjukdomen, hon låter sig präglas så starkt av att hon är en sjuk person att hela hennes person reduceras till att vara just det. Man har inte fått se en glimt av personen Lina, bara den hjärtsjuka/svaga/sköra Lina som Alex behöver ta hand om. Men en annan inställning till livet (à la Elin kjos) hade hon fortfarande kunnat vara en person som kunnat erbjuda massor men hon låter sig definieras för mycket som sjuk.

Jag vet läkare med hjärtfel som jobbat heltid i decennier… Nej precis, hon verkade inte vara inlagd utan pratade från ett väntrum. Och som sagt, vården har sekretess så om hon säger nåt i tv som inte stämmer kommer inte sjukhuset gå ut och dementera direkt.
Citera
2023-05-02, 11:45
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny

Hon hann ju inte komma hem med karln innan hon blev förkyld. Herregud.
Senast redigerad av Tervull 2023-05-02 kl. 11:51.
Citera
2023-05-02, 11:50
Avslutad
Citat:
Stina och Fredrik verkar vara platta personer. Främst Stina ger andefattigt intryck, helt tom på inspiration och tankar. Fredrik är kanske likadan. Hursom blir det dödgrävar-tv när vi får se dem sitta i en stuga på Åland utan att ha något att göra eller säga. Plågsamt att titta på.

Gällande Carro: Slår aldrig fel att folk på vänsterkanten ideologiskt oftast är de tråkigaste, djupaste, allvarligaste och största glädjedödarna. Medan de som är tydligt konservativa (Ida/Arvid) uppträder positivt och njuter mer av vad de upplever, tar sig för saker, är mer aktiva helt enkelt.

Edit: Förtydligat

Ja dom är inte jätteunderhållande Stina och Fredrik när dom bara shoppar och äter mat, men jag tycker det är intressant att följa dom ändå.

Haha, du borde se ett program där tidigare vänsterledaren Jonas Sjöstedt åkte på resa med Anna Kinberg Batra. Där var det han som var öppensinnad och filosofisk och hon enkelspårig och en glädjedödare. Kan tänka mig att Carro röstar på V eller S och främst dras till det allvarliga och auktoritära medans jag får intrycket av att Agust såklart är mer frihetlig, liberal osv. Kanske mp. Men av erfarenhet vet jag också att det inte är så lätt att pricka in partisympatier. Tycker inte Ida och Arvid är tydligt konservativa, speciellt inte Ida. Arvid har ju tex en liberal inställning till sex och man kan ju vara socialdemokrat och militär också. Även vänster och bo på Djursholm men det tror jag ändå inte riktigt om honom. Det är svårt att gissa. Ida hade enligt mina lösa gissningar kunnat sympatisera med typ Centerpartiet men det kan lika gärna vara något helt annat åt bägge håll…
Citera
2023-05-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tänkte likadant!

Är det förresten någon mer som reagerade på tvätta-hunden scenen? Lina kommenterade att hunden varit med andra hundar, och eftersom hon är så allergisk, måste hon därför tvätta av sin hund. Men den egna hunden klarar hon såklart av. Inbillningssjuk så det sjunger om det.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/4dR7lg/allergivanliga-hundar--en-myt

Produktionen härmar amerikanska versionen, tar med vilje ut några konstiga typer för att skapa ”bra tv”. Är väldigt elakt mot den ihopparade partnern.
Citera
2023-05-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Håller hundra procent med. Tack för din röst, man tappar nästan tron på mänskligheten när man är inne på Flashback och läser. Jag har tyvärr också kunnat skriva elaka och dömande saker. Men det är ändå hemskt hur jävulskt dömande folk kan vara här.

De är knappast fria att avbryta. Övertalningsmetoderna är förmodligen väldigt genomtänkta. Eftersom nästan inga avbryter. Därför kan man säga att Alexander hålls gisslan i situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in