2023-05-02, 09:29
Medlem
SD har mer och mer fångats in i den globalistiska agendan.

Jag har röstat på SD de senaste 5-6 valen.

I början stod de för förändring på riktigt och de åsikter de stod för men som den kuvade lågintelligenta befolkningen avfärdade med ordet "rasister" har ju nu visat sig sanna. Där hade SD alla rätt!

Men de sista åren har något hänt...

Man har ändrat sig i EU frågan.
Man har ändrat sig i NATO frågan.
Man har rent generellt intagit en betydligt "mjukate" linje i istort samtliga frågor.
Jag var rädd för detta, och tyvärr fick jag rätt.
Antagligen tror de att med denna politik har de lättare att få igenom sina förslag och motioner.
Men samtidigt tappar de röster från de som en gång trodde på förändring på riktigt.
Nej svensk politik idag är det mest ospännande man kan beskåda..

Finns inte mycket till hopp längre...
Citera
2023-05-02, 09:49
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ja. Eftersom konferensen handlade om klimatet och inte Förintelsen så tycker jag det.

Om jag anordnar en konferens om konstgödsel och någon av de andra utställarna är nazist, vad har det med konstgödsel att göra? Inget. Så länge inte nazisten står och heilar för full hals i montern så är det skit samma vad hen tycker om nazism anser jag.
Tack för att du illustrerar vilka intellektuella kullerbyttor man behöver slå för att kunna företräda din position. Du tänker dig alltså att kopplingen mellan konferensens tema och arrangörernas konspirationsteoretiska utgångspunkt är lika avlägsen som den mellan nazism och konstgödsel. Tja, lyckas man med det förstår jag att man kan landa där du sitter nu.
Citera
2023-05-02, 09:50
Medlem
En till som hoppar av och vi är i Kakabaveh läge. Så länge Mats Person och Johan Pehrson får hålla på och smäda SD-politiker så lär det inte ta lång tid innan vi är där.
Citera
2023-05-02, 09:50
Avstängd
Nu får Jimmie och Ulf stifta en lag som förbjuder dessa vildar. Görs inte detta så får socialdemokraterna min röst.
Citera
2023-05-02, 09:51
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon har väl själv aldrig förnekat förintelsen, vilket klart antyds av Mats Persson. Att där finns med människor på konferensen som relativiserat förintelsen kan väl inte hon ta ansvar för.
Du läser in det i hans uttalande, ja. Hur var det nu med förtal, du påstod att någon hade begått det mot någon?
Citera
2023-05-02, 10:16
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Ja, men hon gör det på ett närmast autistisk sätt
Vad menar du med ett autistiskt sätt?

Citat:
och när inte alla håller med henne får hon spel.
Anledningen till att hon hoppar av är väl inte att en Liberal inte tycker som hon,
utan att hennes partikamrater inte tycker som hon.
Man ska väl inte vara med i ett parti vars värderingar man inte delar,
speciellt inte om man har ett riksdagsmandat från svenska folket?
Det är inte så demokrati och samarbete fungerar.

Citat:
Det är inte så demokrati och samarbete fungerar.
Demokratiskt samarbete fungerar inte så att man först lurar folk att rösta på en,
och sedan för en annan politik.

Citat:
Hon får fan ta och välja sina slag
Är det inte just det hon har gjort?
Citera
2023-05-02, 10:19
Medlem
Inte förvånad att just ännu en kärring ställer till det och blir en vilde.

Det är solklart att just kärringar gör detta på alla sidor av politiken.

Vi måste börja prata om att det är kvinnor som är problemet inom politiken.

Första Feministiska Regeringen var värsta katastrofen i historien och kvinnor blir vildar lite hela tiden.

Elsa är bara ännu ett exempel på verkligheten många fortfarande inte vill se.
Citera
2023-05-02, 10:22
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det var inte länge sedan Widding hotade skicka SÄPO på Wikipedia (hur nu det skulle gå till) för att hon inte gillade deras artikel om henne. Hon har inte mycket tolerans för kritik.

Faran med att vara missnöjesparti som SD är att man lätt får in missnöjda politiker. På kommunnivå har det ju varit strömavhopp från SD över åren.

Exkat, man kollar inte upp vilka tomtar man har som kandidater. Hon verkar helt okunnig om hur riksdagen fungerar och hennes egen roll.
Men lönen... den vill hon tydligen behålla i 3.5 år till? Hur kan folk stötta henne?
Citera
2023-05-02, 10:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon har väl själv aldrig förnekat förintelsen, vilket klart antyds av Mats Persson. Att där finns med människor på konferensen som relativiserat förintelsen kan väl inte hon ta ansvar för.

Inte?? går du på en UFO-konferens som handlar om invasion av aliens fast du är helt övertygad om att det inte existerar ödlefolk eller utomljordingar i FN?

Får hon kritik får hon väl svara på den, hennes svar verkar vara, buhu. buhu vad ni är elaka...
Citera
2023-05-02, 10:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaco
nota bene

allt västerut fån SD räknat e vänster , eller hur ??

Huruvida SD är vänster eller höger torde bero på fråga och hur skalan används. Widding, har jag fått för mig, befinner sig på den högra sidan i partiet, vilket möjligen är en delförklaring.
Citera
2023-05-02, 10:34
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
[/b]
Inte?? går du på en UFO-konferens som handlar om invasion av aliens fast du är helt övertygad om att det inte existerar ödlefolk eller utomljordingar i FN?
Hon inte bara gick på konferensen — hon var ett av affischnamnen.
Citera
2023-05-02, 10:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur är det dåligt för svensk politik? Hon är fortfarande i riksdagen och hon blev kränkt och överreagerade. Hon kom precis in i partiet 2022, hon får lugna ner sig lite att alla ska komma till hennes undsättning. Dessutom har väl SDare generellt blivit kallat värre saker än vad Widding blev kallad. Widding är bra på många sätt, men här var hon en snöflinga.

Det är dåligt att den enda fungerande oppositionen till S försvagas, och det försvårar generellt regeringsarbetet. Det som samtidigt är både bra och dåligt är att det igen visar sig att liberalerna är idioter och samhällsfarliga. Liberalerna är det svagaste kortet i varje sammanhang där de befinner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in