2023-04-30, 19:35
Medlem
Nu var han ju med på Efter 5 på TV4 också...med samordnaren (tror jag)
Sjuk uppmärksamhet... aktivister...
Citera
2023-04-30, 19:55
Medlem
Har satt mig in lite i detta. Känns ledsamt. En stackars eländig liten svart pojke blir ett slagträ mellan olika rasistiska krafter och woke-vänsten.
Citera
2023-04-30, 21:02
Medlem
Denna så kallade historia kommer snarare förstöra hela idén med Majblomman.
Hur många barn kommer att vilja sälja nästa år då allt handlar om tårdrypande historier om rasism eller mobbning?
Skall alla barn skriva om att de behandlas illa för att det skall säljas?
Hur vet folk att denna kille blev utsatt för något mer än att folk tackade nej till att köpa? Jag har själv tackat nej till att köpa av barn men det gör väl inte mig till någon mobbare för det?
Sedan att någon har sålt blommor för 5 miljoner det får de nog bevisa innan man tror på det. Det finns mängder av barn som säljer och de flesta gynnar sina egna barn och barnbarn så varför skulle flera miljoner köpa blommor av en enda person. Tror hela denna historia handlar om uppehållstillstånd för det talas det ju flitigt om. Trist för alla barn som inte säljer något pga detta. Glad att jag bad mitt barn låta bli att haka på denna försäljning och jag hoppas fler undviker detta nästa år. Detta har blivit en fånig tävling att sälja för miljonbelopp!!!!
Citera
2023-05-01, 09:13
Medlem
En annan sak som är väldigt stötande med hela historien är att när svenska barn hotas och rånas när de säljer majblommor - ja då blir det inte jätterubriker, inga aktivistnätverk som griper in, ingen miljonförsäljning, inge uttalande av statsministern - detta trots att det är ett grövre brott att bli rånad än att bli ombedd att inte stå utanför ICA...
Ett barn som blir RÅNAT på sin majblommekassa borde - tycker man - ha skapat minst lika stora reaktioner, och vi borde ha sett försäljningssiffror liknande dessa för flera år sedan - OM det nu "bara" handlar om att folk tycker synd om för att någon kallade honom neger. Men det har vi inte. Följaktligen är det något annat som driver försäljningen.

Som sagt - jag tror att HUVUDSYFTET med denna kampanj - som startades av en flyktingaktivist vid namn Leila i grunden syftar till att väcka opinion för att familjen ska få uppehållstillstånd. Majblomman var bara en bra utgångspunkt.
Citera
2023-05-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Ehh.. samlat ihop miljoner till välgörande ändamål kanske?

Han har sålt 12 blommor ditt nöt. Resten har andra hjälp honom med.
Citera
2023-05-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Har satt mig in lite i detta. Känns ledsamt. En stackars eländig liten svart pojke blir ett slagträ mellan olika rasistiska krafter och woke-vänsten.

Jag missunnar inte grabben att tjäna pengar. Vad jag stör mig på att dom skriver att sålt för dessa miljoner.
Citera
2023-05-01, 11:05
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion

Verkligen och pk människor tycker att han ska få uppehållstillstånd pga detta och överöser med lovord om att han är en förebild och kommer lyckas med allt han tar sig för. Är det inte riktigt illa att "lura" stackarn så? Han verkar vara en härlig unge helt klart men han är dessvärre enbart en bricka i detta "krig" mellan rasister och vänsterfolk. De har sökt uppehållstillstånd tre gånger men blivit nekade och hem till Etiopien får de tydligen inte komma tillbaka till, det är verkligen ingen bra sits och ger inte några direkta förutsättningar för att han ska lyckas här i livet.
Citera
2023-05-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.

Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?

Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.

Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.

Så du tror fortfarande att han själv sålt majblommor för dessa miljoner?
Citera
2023-05-01, 14:26
Medlem
Muslimaktivisten Leila Ourahmane figurerar på Lexbase. Någon som vet för vad?
Citera
2023-05-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domberget
Så du tror fortfarande att han själv sålt majblommor för dessa miljoner?

Då är det ju inga barn som säljer själv då eftersom alla barn som säljer majblommor har personliga digitala säljsidor via majblomman. Vad vill du med ditt fåniga inlägg?
Citera
2023-05-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Då är det ju inga barn som säljer själv då eftersom alla barn som säljer majblommor har personliga digitala säljsidor via majblomman. Vad vill du med ditt fåniga inlägg?

Men han har ändå inte sålt mer än 12 själv ditt nöt. Samt support som ingen annan fått. Så sluta med lögnerna att han sålt. Men återigen jag missunnar inte grabben pengarna.
Citera
2023-05-02, 03:55
Medlem
Börjar tycka riktigt synd om denne Murhaf. Han är bara ett barn, helt oskyldig. Han blir så utnyttjad, från alla möjliga håll. Så mycket uppståndelse och uppmärksamhet. Han har förhoppningar - som kanske grusas. Det är ledsamt i så fall.

Nu ska han åka till Stockholm på en inbjudan att träffa Magdalena Andersson. Läser att han hoppas att det kan göra att han får stanna. Det kanske han får, men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in