Citat:
Ursprungligen postat av
Simela
Det finns lag i Sverige som tydligt säger att mord är brottsligt.
Sen om det är heder relaterat eller ej, så är det mord.
Vi ser ju varje dag att lagar bryts så en extra lag inom mord/dråp kategorin kommer inte få folk att sluta mörda, tyvärr!
precis så varför skulle just en hederslag finnas. Lika illa ... mord som mord. oavsett orsak.
Alla känner till att mord inkl. pga heder är olagligt. En del skiter i vilket ändå.. pundare, hedersmänniskor, barn och ungdomar som gått med gängkriminella.. Kan vara en snedtändning hos någon på en fest, svartsjuka. Vill de döda så gör de det. Inget som kan förhindras vare sig med undertecknade papper vid gränsen eller lagar.