2023-05-01, 21:42
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det var på SVT2

Tack! Lyssnar på det nu, dom säger inte mer om det än det du redan skrivit. "Konferens med klimatförnekare och förintelseförnekare".

Måste bara säga, men så fort jag såg ordet "klimatförnekare" för ex antal år sedan så förstod jag att det var tänkt att kopplas ihop med just förintelseförnekare. Vilket SVT nu var tydliga med. Sovjetisk semantik.
Citera
2023-05-01, 21:43
Medlem
Kan tänka mig att JÅ och andra i ledningen är så vana att bli kallade rasist, fascist, nazist, kvinnohatare, homofob, transofob, funkofob och annat som slutar på -ist och -fob att de blivit avtrubbade och därför knappt reagerar när andra SD-are blir kallade sådana saker.

Hade de vetat hur mycket Widding brydde sig så hade nog någon gått ut och försvarat henne mot Expo och Liberalen.
Citera
2023-05-01, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Dels litar jag mindre på swebbtv. Dels har Tomas Nordenskiöld och Victor Barth-Kron kontakter inne i riksdagen, vilket swebbtv knappast har.
Varför vill människor inte höra båda sidor i en öppen debatt/diskussion och sedan bilda sig en egen uppfattning. Är folk för lata för det och överlåter åsiktsbildningen åt andra istället för att tänka själva?
Elsa finns på swebbtv, men du är inte intresserad av att veta vad personen det handlar om säger?

Att man tycker som andra tycker att man ska tycka, är ju inte riktigt friskt och väldigt fegt, då man inte behöver stå för något själv.
Citera
2023-05-01, 21:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Tack! Lyssnar på det nu, dom säger inte mer om det än det du redan skrivit. "Konferens med klimatförnekare och förintelseförnekare".

Måste bara säga, men så fort jag såg ordet "klimatförnekare" för ex antal år sedan så förstod jag att det var tänkt att kopplas ihop med just förintelseförnekare. Vilket SVT nu var tydliga med. Sovjetisk semantik.
Kul att du hittade klippet. 😀
Citera
2023-05-01, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tror du på riktigt att Elsa Widding är förintelseförnekare? Seriöst alltså?
Dom tror ingenting, de får en färdig åsikt levererad och sedan sedan är det den som gäller. Finns ingen tid eller vilja till eftertanke. Antar att det är så hjärntvätt går till.
Citera
2023-05-01, 21:55
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det har du säkert också varit utan att du vet om det, precis som att Elsa inte kan ha kännedom om allas åsikter på en stor konferens. Det där är sånt fulspel att man skäms å deras vägnar.
=
Korrekt.
Nästan lika fult som att fortsätta kräkas lögnen.
Citera
2023-05-01, 21:58
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Mainstreammedia är mycket riktigt usel.

Men de känner sig i viss mån tvingade att visa viss (låtsad) respekt för en riksdagsledamot från det parti som var näst störst i valet. Detta för att låtsas att de respekterar svenska folkets demokratiska val osv.

Och hur mycket intervjun än vinklas så kommer stor del av läsarna att hålla med Widding.

Men nu när hon är politisk vilde så kommer media kunna behandla henne gränslöst uselt och hon kommer inte längre tillåtas nå ut med något budskap till läsaren.

Så tror jag i varje fall att det kommer bli.
=
SVT är kommunist propaganda.
Stäng av skiten och lyssna på vad Elsa säger inte vad andra säger om henne.
Citera
2023-05-01, 21:59
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan du ge några exempel på länder där det anses särskilt viktigt att de folkvalda har en gedigen utbildning samt svara på varför en civilingenjör med examen inom väg- och vatten är skickligare på klimatfrågor än ledande forskare inom området?
Ja, det kan jag och det kan du också. Sverige står i särklass vad gäller politiker med pinsamt låg kunskaps- och utbildningsnivå.

Jag är heller inte imponerad av Elsa Widdings CV. Men hon är en av de ytterst få civilingenjörerna i Riksdagen. Tramsa inte. När har Elsa Widding påstått att hon kan mer än ledande forskare inom klimatområdet? Hon har till exempel bra kontakt med en sådan som Lennart Bengtsson. Han är betydligt trovärdigare än de prostituerande forskarna av idag som säger och skriver under vad som helst för att få anslag till nästkommande politiska beställningsjobb.
Citera
2023-05-01, 22:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hon har blivit kallad klimatförnekare, vaccinkritiker, förintelseförnekare och kunskapsförnekare:
https://swebbtv.se/w/qjZaG5Y7Ci5jq6pqZQCiGn
Förtal av stora mått, alltså!

Är det förtal är det bara för Elsa att anmäla. Men jag är jävligt tveksam om någon kommer bli fälld.
Citera
2023-05-01, 22:09
Medlem
StigAllans avatar
Såg en stund på hennes "Jag lämnar SD" på Youtube och för mig så kändes hon inte tillräckligt vass.
Tror att hon inte tillförde tillräckligt med pondus i partiet och därför uteblev stödet.
För inte är väl SD kvinnofientliga vad jag vet?
Citera
2023-05-01, 22:13
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Elsa Widding lämnar SD, har hon just meddelat på sin youtube-kanal.

Hon är synnerligen förargad över, att utbildningsminister Mats Persson har klandrat henne och twittrat, att hon ger stöd åt förintelseförnekelse.
Att det skulle ske förr eller senare var ingen överraskning för mig. Tråkigt likväl.

SD är totalt skitnödiga.

Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Vet inte. Det är rätt förutsägbart. De brukar kasta de egna under bussen bara vänstern väsnas lite.

Jag var tidigare rätt säker på att samma sak kommer hända Elsa Widding förr eller senare. Men vi får se. Nu har det gått ett tag.
Citera
2023-05-01, 22:13
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Elsa Widding behåller det mandat hon fått genom de allmänna valen. SD har däremot förlorat en medlem bland riksdagens medlemmar och har därmed tappat en företrädare i riksdagen. Widdings försäkranden om att hon kommer rösta si eller så framöver är inget att haka upp sig på; partipiskan når henne inte längre och hon verkar hur som helst allmänt impulsiv.

Det är rent för jävligt att det får vara så här. Så fort någon blir politiskt vilde skulle mandatet gått till någon annan.

På detta vis kan ju ett parti infiltreras av motsatt sida och sen plötsligt styra och ställa.

Då kan ju exempelvis miljöpartiet infiltrera M och med 10 vildar, med var sitt mandat och sedan tar man över hela skiten då de rödgröna lugnt får övervikt med 10 mandat extra.

Detta blir ju rent rättsosäkert. Så fort någon förklarar sig "vilde" och går ur partiet så skulle platsen frigöras till någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in