2023-05-01, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
För få vettiga som vågar söka sig till SD, undantaget är Jessica Stegrud.
Kommer bli ännu färre nu när de inte backar upp sina politiker.
Citera
2023-05-01, 21:21
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vet inte vad jag ska svara på det faktisk, jag finner inga ord.
Vad är konstigt med det? Dom pratade om Elsa Widding och att hon bland annat varit i förintelseförnekelse-sammanhang.

Låter lite klantigt i mina öron, det är väl knappast vad SD behöver eller?
Citera
2023-05-01, 21:23
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Efter att ha sett hennes video på swebbtube tänkte jag att hon skulle skiljas från partiet på ett eller annat sätt och så blev det.

Hon verkar ärlig och hennes kritik mot klimat/vaccinproppqgandan tyder på att hon inte kan köpas. Vi och framförallt väst skulle behöva fler personer som henne inom politiken.

Tack Elsa för qtt du gjorde det som 99% av våra politiker inte törs.

Lycka till i framtiden!
Citera
2023-05-01, 21:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vad är konstigt med det? Dom pratade om Elsa Widding och att hon bland annat varit i förintelseförnekelse-sammanhang.

Låter lite klantigt i mina öron, det är väl knappast vad SD behöver eller?
Tror du på riktigt att Elsa Widding är förintelseförnekare? Seriöst alltså?
Citera
2023-05-01, 21:25
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Dom sa det på SVT ganska nyss.

För oss som inte tittade på SVT ganska nyss, kan du förklara vad det handlade om.
Citera
2023-05-01, 21:25
Medlem
XEXXE69s avatar
=
Typiskt.
Den mest utbildade rationella människan i riksdagen pallar inte politiskt smuts.
Klandrar henne inte men sorgligt ändå.
Elsa for president!
Citera
2023-05-01, 21:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
För oss som inte tittade på SVT ganska nyss, kan du förklara vad det handlade om.
På nyheterna. Dom pratade om typ att hon lämnat SD och varit med på konspirstionsforum.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det är bra (för sd) att bli av med henne, och det tillåter att partiet kan rädda lite av sitt anseende som har nått absoluta botten på sistone som följd av hennes direkt vetenskapsfientliga populistutspel. Widding är helt galen och ett gift för ett parti med regeringsambitioner. Hon passar bättre i något litet foliehattsparti.

En konspirationsteoretiker som är ett totalt sänke.

Man kan se i tråden att det mest är galna foliehattar som tycker om henne, som adaptern, vilken inte tror att amrisarna har varit på månen.

Det här är en politiker som ingen behöver, men hon kan kanske passa i ett promilleparti.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tror du på riktigt att Elsa Widding är förintelseförnekare? Seriöst alltså?
Jag tror ingenting, bara berättade vad dom sa på SVT
Citera
2023-05-01, 21:29
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
På nyheterna. Dom pratade om typ att hon lämnat SD och varit med på konspirstionsforum.

Ok. Nämnde dom vilket konspirationsforum ?

Var det swebbtv ?
Citera
2023-05-01, 21:30
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Elsa Widding lämnar SD, har hon just meddelat på sin youtube-kanal.

Hon är synnerligen förargad över, att utbildningsminister Mats Persson har klandrat henne och twittrat, att hon ger stöd åt förintelseförnekelse.

Mats Persson: ”Widding visar prov på ett kunskapsförakt som inte anstår en riksdagsledamot. Det är allvarligt att ge stöd till konspirationsteorier om klimat, vaccin och förintelsen. Hon måste nu visa att hon står upp för vetenskap”

Hennes irritation mot SD är baserat på, att SD inte har uttalat sig i media och tagit avstånd från utbildningsministerns förtal av henne.

"Elsa Widding: SD stöttar regeringen genom Tidöavtalet. Men jag hade förväntat mig att mitt parti tog avstånd mot dessa avskyvärda påhopp som Liberalernas främsta företrädare gör sig skyldiga till. De anklagar mig för att stödja de som förnekar eller förringar ett fruktansvärt folkmord på sex miljoner judar."

"Trots detta förtal väljer SD att inte kommentera frågan i media. Men tystnaden talar sitt tydliga språk. En gräns har nu passerats även här. Jag har därför bestämt mig för att lämna partiet."

Elsa Widding kommer att sitta kvar i riksdagen som oberoende och fokusera på

● En mer nyanserad klimatpolitik

● Öka förståelsen för vindkraftens miljökonsekvenser och ineffektivitet

● Konsekvenserna för Sveriges suveränitet av WHO:s planer på att utöka sitt mandat

https://www.youtube.com/watch?v=LeR6duVexZA&ab_channel=KlimatkarusellenEls aWidding

Diskutera den här utvecklingen. Är det bra eller dåligt för SD?

Kan Elsa Widding (på något sätt) bli utnyttjad av oppositionspartierna till nackdel för regeringen?

Att folk inte förstår.. Det syns på JÅ hur mätt han är nu. Han blev insläppt i logen nyligen och det var i princip det han ville. Varför skulle han gå emot sina logebröder och kriga för sina väljare eller sina partikamrater när han kan låtsas bry sig lite emellanåt men aldrig behöva sticka ut hakan? Han har sitt på det torra om han håller partiet och deras huvudfåra på banan. Foliehattar som vaccinkritiker och folk som tror att solen påverkar klimatet mer än människan är numera helt tabu för JÅ och även partiet i stort.

Mvh
Citera
2023-05-01, 21:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Ok. Nämnde dom vilket konspirationsforum ?

Var det swebbtv ?
Minns inte. Slötittade bara. Brukar aldrig kolla på nyheterna annars, är inte hemma just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in