2023-05-01, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det är ju DU som hela tiden drar upp tråden igen. Den skulle ha självdött för flera år sedan, om inte du hade varit. Nu igen åkallade du mig genom att svara på två av mina GAMLA inlägg! Du VILL ha bråk. Du VILL att den här tråden ska leva vidare. Om du verkligen brydde dig om Lottas minne eller hennes släktingar, ifall de skulle läsa här, så skulle du ju låta tråden självdö. Du är en hycklerska av rang. Och för övrigt gjorde du exakt samma i Kim Wall-tråden. Svarade på gamla (ibland flera år gamla, precis som i den här tråden) negativa inlägg om henne gång på gång på gång, så att ingen skulle kunna undgå att läsa dem.

Och angående pubishåret igen, så föds inte flickor med det p.g.a. att det inte behövs i barndomen. Det är först när flickan blir gammal nog för att ha sex, som det kan bli fråga om underlivsinfektioner (en förpubertal flicka har aldrig underlivsinfektioner om hon inte utsatts för ett övergrepp), och det är först då de här skyddsmekanismerna behövs. Bland annat luftspalten, som gör att fukt dunstar av, så att bakterier och svamp får svårare att föröka sig (de är beroende av fukt). Vi är produkten av intelligent design!
Det är rena dumheter du kommer med angående rakat kön (vilket Lotta inte ens hade). Nåt du inbillar dig och som mer framstår som en dåres försvarstal till att inte raka sig.

Ang att kontra lögner om Lotta och annat missvisande om psykopati har jag inga problem att fortsätta.
Till ditt stora förtret.
Jag har samma rätt att skriva som dig så det lönar inte att gapa som om du vore ett offer för omständigheterna.
Citera
2023-05-01, 17:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är rena dumheter du kommer med angående rakat kön (vilket Lotta inte ens hade). Nåt du inbillar dig och som mer framstår som en dåres försvarstal till att inte raka sig.

Ang att kontra lögner om Lotta och annat missvisande om psykopati har jag inga problem att fortsätta.
Till ditt stora förtret.
Jag har samma rätt att skriva som dig så det lönar inte att gapa som om du vore ett offer för omständigheterna.

Så klart att du har samma rätt att skriva här, men om du verkligen inte vill att folk ska läsa negativa inlägg om Lotta, så måste du ju inte svara på dem så att de flyttas upp hela tiden. Särskilt inte flera år gamla. Du gör det bara för att bråka och själv få uppmärksamhet. Handlar inte om någon omtanke om Lotta, för då skulle du hellre se att de inläggen försvann bakåt och aldrig lästes igen.

Angående rakat underliv så kan du läsa här:

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdomar--besvar-1/ger-konsjukdom-pa-nya-stallen/

- Alla gör naturligtvis som de känner för, men vi rekommenderar inte att allt könshår tas bort. Könshåret finns där av en anledning, bland annat för att bilda en luftspalt mellan kläder och underliv, säger Christel Valvis.

Bland de bieffekter som kan uppstå av rakning kan nämnas svampinfektion, baktriell vaginos och hårsäcksinflammation. Dessutom kan könssjukdomar som kondylom spridas lättare.
- Då man rakar underlivet uppstår ofta småsår. Kondylom som är ett virus sprider sig då mycket snabbare i dessa småsår, och nu för tiden kan vi hitta kondylom på ställen där vi aldrig sett det innan.
Citera
2023-05-01, 17:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Så klart att du har samma rätt att skriva här, men om du verkligen inte vill att folk ska läsa negativa inlägg om Lotta, så måste du ju inte svara på dem så att de flyttas upp hela tiden.
Bekymrad för inlägg du inte står för?
Jag skriver om ämnen som går på repeat.
Du ljög ju alldeles nyss om hur dyrt det var med lösnaglar etc.

Att sår är en risk, att att kondylom sprids lättare är fullt begripligt, likaså hårsäcksinflammstioner men luftspalten var bland det dummaste jag läst.
Jag undrar hur vedertagen den uppgiften är via forskning.
Speciellt när bakteriell vaginos snarare är beror på rubbad flora och felaktig tvagning.

Går man däremot inpackad 24/7 inkl trosskydd vore det nog relevant med din vädringsaspekt och snack om din håriga fitta.

Vad du främst inte begriper är att det är totalt sjukt att gräva i obduktionsutlåtande för att diskutera nån förkortad behåring.

Det är totalt irrelevant för rättsfallet.
Senast redigerad av develi 2023-05-01 kl. 17:26.
Citera
2023-05-01, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Han bryr sig om sig själv, och en gängkriminell är helt beroende av sitt gäng. Utan det är han ingen, skyddslös.
Förutom att han är psykopat - grandios och noll hederskodex - så undrar jag hur du öht kan tro att MJ är "helt beroende av sitt gäng".

MJ som "skyddslös" var nog bland det mest malplacerade ordvalet hittills om den anabola buffeln.

Citera
2023-05-04, 14:46
Medlem
Nosstocks avatar
Till mitt stora förtret så undrar jag varför i helvete diskuteras småtjejers pubishår i denna tråd?
Citera
2023-05-08, 02:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, manipulativa psykopater som mördar kvinnor är mycket tragiskt.

Samtidigt söker sig också vissa kvinnor som LR tex till dessa män.

LR försökte inte undkomma MJ den sista tiden utan uppmuntrade honom istället till fortsatt kontakt och fortsatta möten.

Du missade kanske det här inlägget som tydliggör det hela?

Citera
2023-05-08, 02:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du missade kanske det här inlägget som tydliggör det hela?
Se där, du kommer smygande tillbaka.
Du kanske missade det här inlägget:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Citera
2023-05-08, 14:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar

Vi behöver även diskutera detta. Sms-konversationerna talar ett rätt tydligt språk.

Citat:
▪️ L*tt* hänger efter fängelsekunder

Hon hängde efter en, dvs MJ. Hon lämnade inte honom ifred. Men för sakens skull ska det också påpekas att han lämnade inte heller henne ifred.

Citat:
Det hänger tätt samman med nästa lögn.
Att de möttes på M*rt*ns muckarfest:

Nja, jag har väl aldrig påstått att de möttes där? De träffades på Facebook, om hon sen hängde med en muckarfest eller flera är oväsentligt. Hon följde med på fester.

Citat:
Februari 2023 försöker bradgardsindianen upprättahålla samma lögn och skrev till mig:
"LR träffade MJ på hans muckarfest genom gemensamma bekanta. Hon kände till hans mycket våldsamma bakgrund."

Hon visste om att han suttit i fängelse i 12 år. För våldsbrott. Trots detta valde hon honom till pojkvän. Anser du att hon uppvisade bra omdöme i sitt val av man, hon var trots allt en 41-årig kvinna som borde veta bättre?

Citat:
Att hon hängde på fängelsemuckarfester rent allmänt är en annan version

Hur har du lyckats utesluta att hon gjorde det?

Citat:
Hon har två långa relationer sen 1996 då hon träffar PE. Sen en relation med M som var försäljningschef på Mercedes i åtta år.
En kort fling med en kille ett par veckor.

Men den sista killen avslutade väl "flinget" med henne när hon höll på med andra?

Citat:
Att klassa L*tt* som groupie är således direkt felaktigt. Hon ränner inte efter kåkfarare, hon har inte ens många olika relationer.

Hon rände efter MJ och vägrade ge upp relationen med honom. MJ är en kåkfarare.

Citat:
.Det är lika omöjligt som att hon deltog på MJs muckarfest oktober 2015 som också påstås.

Jag har aldrig påstått att de träffades i oktober 2015.

Citat:
Att L*tt* hängde på kåkmuckarfester saknar också relevans.
Det finns inget om muckarfester i FUP.

Men bara för att muckarfester inte tas upp i FUP så betyder inte det att det går att utesluta att MJ och LR kan ha gått på såna. Många FUP är tyvärr bristfälliga.

Citat:
Att öht klassa L*tt* som groupie är således fel och det fallet på sin egen orimlighet.

Du är själv väldigt pigg på att trycka in MJ i ett fack samtidigt som du vägrar att se att även LR hade en del i och ett eget ansvar för att hon överhuvudtaget startade en relation med MJ.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-05-08 kl. 14:50. Anledning: Tillägg
Citera
2023-05-08, 15:57
Medlem
develis avatar
Citat:

Vi behöver även diskutera detta. Sms-konversationerna talar ett rätt tydligt språk.
Ja, det indikerar att hon spelade med:

Överensstämmer helt med en strategi som hon talar om till vittnen, dvs att försöka fasa ut men verka som om det är som vanligt inför honom.
Av rädsla att om hon är för dramatisk så ska han döda hennes familj, vänner och hund.

Vilket även framgår av vittnen och Lottas dagbok:

HerrJonsson beklagade sig till sin handläggare den 2 juni att det var slut:
2 juni. CW, handläggare på frivården:
"Martin sa att han mådde dåligt och att han tagit droger och att det var på grund av att hans flickvän lämnat honom."

Vilket även RPU indikerar:
”Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning, svartsjuka och Jonssons varaktiga våldsbenägenhet där han vid motgångar tar till hot och våld”

Målsägandebiträde:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."

A*ngelica:
" Vi kom varandra närmare mot slutet och tyckte om varandra."
"I slutet kom vi överens om att vi inte skulle träffa andra och han sa att det var slut med Lotta."

Det han skriver till Lotta den 2 juni visar absolut inte en person som har en fast relation:
" Tror du på oss vill du vara med mig om jag blir normal"

3 juni ringde Lotta till väninnan A.S:
"Anncharlott berättar att Martin träffat en ny tjej och det tyckte både A och Anncharlott var jättebra. "

3 juni nekar hon honom att komma.

4 juni slår han ihjäl henne.

Psykopaten och kontrollfreaket MJ vet att det är slut. Han tappar makt och kontroll. En klassiker när kvinnor mördas.
Citat:
Hon hängde efter en, dvs MJ. Hon lämnade inte honom ifred. Men för sakens skull ska det också påpekas att han lämnade inte heller henne ifred.
Ja, i din värld och eftersom att lösryckta uppgifter ur Fup har ett självtjänande syfte:
Victim blaming.

Påminner mig mer om de psykopatiska förövarna själva:

"They have no remorse for their victims and have a highly developed psycholigical defense mechanism such as rationalization;
" she should have known beter than to hitchhike", projection; "she was such a heartless slut." Vronsky

"Hon borde ha vetat bättre..."
"Hon var.." Nedvärderande invektiv kommer sen som ett brev på posten.

MJ då han greps:
"Att den jävla subban legat med en annan kille och sen säger hon framför mig att hon inte gjort det."
Citat:
Nja, jag har väl aldrig påstått att de möttes där? De träffades på Facebook, om hon sen hängde med en muckarfest eller flera är oväsentligt. Hon följde med på fester.
Du har upprepat lagt en grogrund att sprida lögner om a) hur de träffades och b) att hon deltog i muckarfester.
Dina uttalanden står i tråden, citerade av mig.

Fester är nåt helt annat.
Citat:
Hon visste om att han suttit i fängelse i 12 år. För våldsbrott. Trots detta valde hon honom till pojkvän. Anser du att hon uppvisade bra omdöme i sitt val av man, hon var trots allt en 41-årig kvinna som borde veta bättre?
Hon visste om hans bakgrund. Han framställer sig öppen och ärlig och ångerfull.
Förmågor han inte ens besitter som psykopat.

Vi vet att han är en psykopat som ljugit och förmildrat sina domslut och förnekat kvinnomisshandel.
Framställt sig bättre än han är. Likt andra psykopater manipulerar han nämligen.

Vi vet att han groomade och nästlade sig in som en god lyssnare, en vän när Lotta var i kris.
Citat:
Du är själv väldigt pigg på att trycka in MJ i ett fack samtidigt som du vägrar att se att även LR hade en del i och ett eget ansvar för att hon överhuvudtaget startade en relation med MJ
.
MJ har tryckt in sig själv i ett fack. Han är psykopat vars karaktärsdrag berättar vad han går för.
Med detta karaktäristiska som bakgrund går det lätt att se hur han manipulerar omgivningen inkl flickvänner.

Det du däremot ägnar dig åt är mer än övertydligt:
Citat:
Och jag hävdar fortfarande att LR har sig själv att skylla för hur det blev och gick till slut.
Han har ju nån manipulativ förmåga att sno tjejer från män som hamnar på glasberget, upplever sig oförättade och ägnar sig åt misplaced anger.
Vore det inte mer rimligt att rikta din bittra person mot MJ?
Senast redigerad av develi 2023-05-08 kl. 16:34.
Citera
2023-05-12, 06:27
Medlem
Citat:
Ja, en extremt krävande, labil, ohanterlig och fullkomligt livsfarlig person. Vilket man såg på honom vid första anblicken. Ingen ulv i fårakläder, där precis - ingen städad kamrerstyp, som kollar på våldsporr och plågar djur bakom lyckta dörrar.

Den enda slutsats som egentligen behövs i den här tråden, är att de kvinnor som frivilligt gav sig in med en sådan uppenbar buse - som inte ens proffs i form av psykläkare och kriminalvårdare kunde/ville hantera - inte kan ha saknat bara intelligens i egentlig mening, utan även vanligt sunt bondförnuft.

Enklast är att förklara det med att offren är dumma i huvudet.
Det är den enda förklaring en del kommer på eftersom de själva är dumma i huvudet.

Personligen vill jag tro att jag skulle ha skytt denne galning som pesten men jag vet att det inte går att förutse hur man reagerar på förhand.

Oavsett hur dum i huvudet något är ger det inte en annan rätten att slå ihjäl personen. Argumentet faller.
Vill man ha oss kvinnor insvepta och ledsagade av män överallt i samhället för att skydda oss från galna män?
Kräver du att kvinnor ska kunna förutse och identifiera alla farliga män innan de lärt känna dem?
Lotta blev rädd för Martin tidigt och man ser hur hon gjorde det klassiska ”håll dina vänner nära men dina fiender närmre”, klassiskt hos misshandlade rädda kvinnor för att behålla lite kontroll och kunna förutse vilket humör mannen är på.
En anmälan kan leda till än värre våld, det vet vi alla.

Eller vill vi ha ett samhälle där våld är oaccepterat oavsett hur offrets iq ser ut?
Det finns ingen förmildrande omständighet för Martin.
Citera
2023-05-12, 10:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Enklast är att förklara det med att offren är dumma i huvudet.
Det är den enda förklaring en del kommer på eftersom de själva är dumma i huvudet.

Personligen vill jag tro att jag skulle ha skytt denne galning som pesten men jag vet att det inte går att förutse hur man reagerar på förhand.

Oavsett hur dum i huvudet något är ger det inte en annan rätten att slå ihjäl personen. Argumentet faller.
Vill man ha oss kvinnor insvepta och ledsagade av män överallt i samhället för att skydda oss från galna män?
Kräver du att kvinnor ska kunna förutse och identifiera alla farliga män innan de lärt känna dem?
Lotta blev rädd för Martin tidigt och man ser hur hon gjorde det klassiska ”håll dina vänner nära men dina fiender närmre”, klassiskt hos misshandlade rädda kvinnor för att behålla lite kontroll och kunna förutse vilket humör mannen är på.
En anmälan kan leda till än värre våld, det vet vi alla.

Eller vill vi ha ett samhälle där våld är oaccepterat oavsett hur offrets iq ser ut?
Det finns ingen förmildrande omständighet för Martin.

Det är ingen som säger att någon har "rätt" att slå ihjäl någon, eller att det finns några förmildrande omständigheter. I alla fall inte jag, så jag vet inte varför du riktar det här till mig? Om du inte vill ha diskussioner om Lotta, så skulle du låta tråden självdö. Men du taggar mig, för att jag ska komma hit och skriva något negativt om Lotta igen, så att det ska bli mer bråk. Eller hur? Develi gör det också hela tiden. Ni ömmar egentligen inte för Lotta alls; ni är troll som vill dra igång nya bråk varje gång tråden har sjunkit neråt.
Citera
2023-05-12, 10:55
Avslutad
Citat:

Hur har du lyckats utesluta att hon gjorde det?

Men den sista killen avslutade väl "flinget" med henne när hon höll på med andra?

Hon rände efter MJ och vägrade ge upp relationen med honom. MJ är en kåkfarare.

Jag har aldrig påstått att de träffades i oktober 2015.

Men bara för att muckarfester inte tas upp i FUP så betyder inte det att det går att utesluta att MJ och LR kan ha gått på såna. Många FUP är tyvärr bristfälliga.

Du är själv väldigt pigg på att trycka in MJ i ett fack samtidigt som du vägrar att se att även LR hade en del i och ett eget ansvar för att hon överhuvudtaget startade en relation med MJ.
Lotta blev lurad och manipulerad in i en relation, som hon förövrigt kämpat med att ta sig ur, utan att någon kom till skada. Hon hade lämnat M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in