Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Vi behöver även diskutera detta. Sms-konversationerna talar ett rätt tydligt språk.
Ja, det indikerar att hon spelade med:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Överensstämmer helt med en strategi som hon talar om till vittnen, dvs att försöka fasa ut men verka som om det är som vanligt inför honom.
Av rädsla att om hon är för dramatisk så ska han döda hennes familj, vänner och hund.
Vilket även framgår av vittnen och Lottas dagbok:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
HerrJonsson beklagade sig till sin handläggare den 2 juni att det var slut:
2 juni. CW, handläggare på frivården:
"Martin sa att han mådde dåligt och att han tagit droger och att det var på grund av att hans flickvän lämnat honom."
Vilket även RPU indikerar:
”Vad gäller den aktuella gärningen blir denna förståelig mot bakgrund av relationens upplösning, svartsjuka och Jonssons varaktiga våldsbenägenhet där han vid motgångar tar till hot och våld”
Målsägandebiträde:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."
A*ngelica:
" Vi kom varandra närmare mot slutet och tyckte om varandra."
"I slutet kom vi överens om att vi inte skulle träffa andra och han sa att det var slut med Lotta."
Det han skriver till Lotta den 2 juni visar absolut inte en person som har en fast relation:
" Tror du på oss vill du vara med mig om jag blir normal"
3 juni ringde Lotta till väninnan A.S:
"Anncharlott berättar att Martin träffat en ny tjej och det tyckte både A och Anncharlott var jättebra. "
3 juni nekar hon honom att komma.
4 juni slår han ihjäl henne.
Psykopaten och kontrollfreaket MJ vet att det är slut. Han tappar makt och kontroll. En klassiker när kvinnor mördas.
Citat:
Hon hängde efter en, dvs MJ. Hon lämnade inte honom ifred. Men för sakens skull ska det också påpekas att han lämnade inte heller henne ifred.
Ja, i din värld och eftersom att lösryckta uppgifter ur Fup har ett självtjänande syfte:
Victim blaming.
Påminner mig mer om de psykopatiska förövarna själva:
"They have no remorse for their victims and have a highly developed psycholigical defense mechanism such as rationalization;
" she should have known beter than to hitchhike", projection; "she was such a heartless slut." Vronsky
"Hon borde ha vetat bättre..."
"Hon var.." Nedvärderande invektiv kommer sen som ett brev på posten.
MJ då han greps:
"
Att den jävla subban legat med en annan kille och sen säger hon framför mig att hon inte gjort det."
Citat:
Nja, jag har väl aldrig påstått att de möttes där? De träffades på Facebook, om hon sen hängde med en muckarfest eller flera är oväsentligt. Hon följde med på fester.
Du har upprepat lagt en grogrund att sprida lögner om a) hur de träffades och b) att hon deltog i muckarfester.
Dina uttalanden står i tråden, citerade av mig.
Fester är nåt helt annat.
Citat:
Hon visste om att han suttit i fängelse i 12 år. För våldsbrott. Trots detta valde hon honom till pojkvän. Anser du att hon uppvisade bra omdöme i sitt val av man, hon var trots allt en 41-årig kvinna som borde veta bättre?
Hon visste om hans bakgrund. Han framställer sig öppen och ärlig och ångerfull.
Förmågor han inte ens besitter som psykopat.
Vi vet att han är en psykopat som ljugit och förmildrat sina domslut och förnekat kvinnomisshandel.
Framställt sig bättre än han är. Likt andra psykopater manipulerar han nämligen.
Vi vet att han groomade och nästlade sig in som en god lyssnare, en vän när Lotta var i kris.
Citat:
Du är själv väldigt pigg på att trycka in MJ i ett fack samtidigt som du vägrar att se att även LR hade en del i och ett eget ansvar för att hon överhuvudtaget startade en relation med MJ
.
MJ har tryckt in sig själv i ett fack. Han är psykopat vars karaktärsdrag berättar vad han går för.
Med detta karaktäristiska som bakgrund går det lätt att se hur han manipulerar omgivningen inkl flickvänner.
Det du däremot ägnar dig åt är mer än övertydligt:
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och jag hävdar fortfarande att LR har sig själv att skylla för hur det blev och gick till slut.
Han har ju nån manipulativ förmåga att sno tjejer från män som hamnar på glasberget, upplever sig oförättade och ägnar sig åt misplaced anger.
Vore det inte mer rimligt att rikta din bittra person mot MJ?