Citat:
Ursprungligen postat av
800kg
Satt och slickade på en Piggelin så här på morgonkvisten, och så kommer du in och kaxar.
Senaste gången försökte du väl dra igång en quiz du inte ens iddes posta svaret på.
Här får du något att bita i (

) i gengäld:
Vilka spelare har flest förluster mot Big 3?
Ett namn som dyker upp direkt är ju Wawrinka, han borde fan ha flest förluster mot Big 3. Baserar det på tre kriterier:
1: Han har varit med på hela resan, född precis i tyngdpunkten av Big 3s födelseår - två år äldre än Djokovic, ett år äldre än Nadal och fyra år yngre än Fed. Så jävligt många möten under åren.
2: Jag vet att du har ett horn i sidan till Wawrinka, så fort någon uttrycker sig lyriskt över Stans golden years 2014-2016, efter att ha sett någon gammal stormatch på tuben, så kommer DU in och kaxar. Så du skulle nog gärna konstruera en quiz-fråga som komprometterar Stan The Mans legacy.
3: Många spelare har ju ett uruselt h2h mot två av tre ur Big 3, ofta är det Federer de har ett något bättre h2h mot. Men just Wawrinka vet jag har ett värdelöst h2h mot Fed också, typ 22-3, eller något i den stilen..
Så Wawrinka står ut. En annan jag kommer att tänka på är Dimitrov, han har ju varit med länge nu, är väl 32 bast? Och han är ju inte känd för att förnedra Big 3 direkt. Gasquet borde man också kunna slänga in av samma anledningar, åldersgrejen och det att inte vara känd för att betvinga de största särskilt ofta.
Ja, fan vad dåligt. Tyckte min quiz-fråga var jävligt trist om jag ska vara lite självkritisk. Vem bryr sig om när man senast spelade fem set i en mastersturnering ärligt talat. Och ingen nappade heller på några dygn, så jag lät det hela bero.
Men visst var det någon som prickade helt rätt? Någon google-tönt som "kom ihåg" precis korrekta setsiffror. Hursomhelst, det var väl Miami som senast tillämpade bäst av fem set, våren 2007, Novak Djokovic - Guillermo Cañas, 6–3, 6–2, 6–4. Resten prickade ni in. Men ja, utan återkoppling blir det inte alls lika roligt med dessa quiz, my bad. Se det som en engångsföreteelse.
Jo, piggelin är fin faktiskt. Second only to päronsplit IMO.