Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-01, 09:18
Medlem
greta75s avatar
Senast redigerad av greta75 2023-05-01 kl. 09:22.
2023-05-01, 09:22
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Intressant person denna Alva. Vann SM-guld redan som 15-åring i något med ponnyhästar.

Tycker hon ser förvånansvärt klen ut för att vara en hästtjej på den nivån men hon har presterar bra i vissa tävlingar.

Hennes lillasyster dog för två år sedan så inte konstigt hon inte mår bra tycker jag.

Yngsta kvinnliga Robinsondeltagare så här långt.

Hon behöver steppa upp i tävlingarna och hoppas hon får vara med ett bra tag till.
Det har varit med yngre tjejer tidigare.
2023-05-01, 09:37
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Amanda beskriver sig själv som många av oss trott:

"Jag är ju en tjej som har mycket killkompisar. Jag sa det tidigt och jag sa att jag matchar lite mer med energin med killar än vad jag gör med tjejer. Vi visste båda två var vi hade varandra och det fanns inget mer intresse där mer än att vi mentalt klickade väldigt bra, har Amanda tidigare förklarat för Hänt gällande relationen till Erik."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/robinson-amandas-pojkv%C3%A4n-bryter-tystnaden-efter-romansryktet-med-erik-jag-vet/ar-AA1ayJ5Z?ocid=msedgntp&cvid=8046ded2b3ea44dcefa7cc f949c748ef&ei=10

Ja, absolut ingenting märkvärdigt
Sedan, att både fjant-Dennis och Erik trillar dit, är en helt annan sak. Hon är uppenbarligen inte intresserad av någon av dem. Åka på semester kan man göra med sin storebrorsa med.

Att hon är sig själv och har en självsäker attityd är självklart inget fel. Man behöver inte älska varann eller tramsa som Chris och Lill-Dennis. Hon kör rakt och ärligt och kommer dessutom slå ut de flesta andra deltagare om hon tar sig till immunitetstävlingarna.

Räcker i sig för att vilja få ut henne.

Pernillas psykologiseringar ger jag inte mycket för. Hon har velat vara lagets ledare hela tiden, men failar. Uppenbar avundsjuka - inte vackert att se när det omsätts i ten illvilja. Där är ju Amanda helt klart den mognare av de två - trots att hon nästan är hälften så gammal.
2023-05-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Amanda beskriver sig själv som många av oss trott:

"Jag är ju en tjej som har mycket killkompisar. Jag sa det tidigt och jag sa att jag matchar lite mer med energin med killar än vad jag gör med tjejer. Vi visste båda två var vi hade varandra och det fanns inget mer intresse där mer än att vi mentalt klickade väldigt bra, har Amanda tidigare förklarat för Hänt gällande relationen till Erik."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/robinson-amandas-pojkv%C3%A4n-bryter-tystnaden-efter-romansryktet-med-erik-jag-vet/ar-AA1ayJ5Z?ocid=msedgntp&cvid=8046ded2b3ea44dcefa7cc f949c748ef&ei=10

Amanda är rak och kör sitt eget race. Något killar har lättare för och tjejer svårare för generellt, då hon inte kan kontrolleras av dom. För killarnas del så matchar det mer deras kommunikationssnivå. Rakhet, enkelhet. Inga dubbla budskap. Hon blir som en tjej-bro.

Problematiken med erik och amanda är precis som sagts. Dom blev höga på sig själva och andra fick inte riktigt plats samtidigt som övriga hade dålig självkänsla och blev påverkade och avundsjuka och irriterade.
Senast redigerad av rawjudge 2023-05-01 kl. 09:59.
2023-05-01, 09:59
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Amanda är rak och kör sitt eget race. Något killar har lättare för och tjejer svårare för generellt, då hon inte kan kontrolleras av dom. För killarnas del så matchar det mer deras kommunikationssnivå. Rakhet, enkelhet. Inga dubbla budskap. Hon blir som en tjej-bro.
Exakt. Det ligger i naturen. Tänk på skoltiden. Grupperingar där? Tjejerna var absolut värst med sitt skitsnack och utfrysningar.
2023-05-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Exakt. Det ligger i naturen. Tänk på skoltiden. Grupperingar där? Tjejerna var absolut värst med sitt skitsnack och utfrysningar.

Japp samma sak i vården där jag jobbar. Utom fåtal tjejer. Man får verkligen välja sina strider om man inte orkar med skitsnacket. De är en stark psykologisk kraft som ger dom makt. Då dom flesta har någon självkänsla sen är vi flockdjur och vi vill gärna tillhöra flocken, inte utfrysas.
2023-05-01, 10:10
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Japp samma sak i vården där jag jobbar. Utom fåtal tjejer. Man får verkligen välja sina strider om man inte orkar med skitsnacket. De är en stark psykologisk kraft som ger dom makt. Då dom flesta har någon självkänsla sen är vi flockdjur och vi vill gärna tillhöra flocken, inte utfrysas.
Väldigt intressant. Flockbeteendet.
2023-05-01, 11:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Det har varit med yngre tjejer tidigare.
Jag missförstod nog texten, yngst i Robinson 2023 då. Tyckte också där borde varit yngre tjejer med tidigare.

Men Alva är säkerligen yngst till sättet.
2023-05-01, 11:16
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Väldigt intressant. Flockbeteendet.
Ja, flockbeteendet är en stor del i Robinson. Och kanske det allra viktigaste för att klara av att "överleva". Det gäller att inte avvika från flocken, eller agera på ett sätt som går emot vad flocken anser vara norm, för då är du körd.
Senast redigerad av DoktorNo 2023-05-01 kl. 11:20.
2023-05-01, 11:25
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Jag missförstod nog texten, yngst i Robinson 2023 då. Tyckte också där borde varit yngre tjejer med tidigare.

Men Alva är säkerligen yngst till sättet.
Förlåt, då missförstod ja. Alva är yngst denna säsong.
2023-05-01, 11:41
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ja, flockbeteendet är en stor del i Robinson. Och kanske det allra viktigaste för att klara av att "överleva". Det gäller att inte avvika från flocken, eller agera på ett sätt som går emot vad flocken anser vara norm, för då är du körd.
Som Flugornas herre. Fast i Robinson slutar det oftast inte med döden.
2023-05-01, 11:46
Medlem
MrGrants avatar
Undrar om tjejerna kommit överens om att dela prissumman om dom vinner? Har för mig att det gjordes ngt år , men att det blev strul efteråt med skatter mm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in