2023-04-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Förresten ni som går på tramadol dagligen, hur fungerar det för er? Tar jag tramadol en dag och försöker ta dagen efter också, så känner jag knappt något. Har testat ta 3 dagar i rad och då känner jag absolut ingenting, verkligen nada. Måste minst ha 3-4 dagars vila. Kan inte förstå hur folk kan gå på denna dagligen. Får ni verkligen effekt varje dag eller kan det vara placebo?

Iofs så känner jag att alla opiater har ett liknande mönster, även tex oxycontin. Att man typ får max tolerans efter bara ett tillfälle, och sen måste vila.

Någon annan som känner igen sig? Gör ju iallafall att man slipper beroende eller snarare, man "pallar inte" ens bli beroende

Är som dig några dagar sen är jag så tolerant att det inte är lönt att ta trotts att jag ökar doserna upp mot grsmmet. Svårt att förstå hur man kan få ut något av dagligt tram användande.
Citera
2023-04-27, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Är som dig några dagar sen är jag så tolerant att det inte är lönt att ta trotts att jag ökar doserna upp mot grsmmet. Svårt att förstå hur man kan få ut något av dagligt tram användande.

Ja, jag kan inte tänka mig att det är kul att bli beroende av tram/opiater när man knappt får någon effekt efter bara någon dag. Det där är enligt mig det värsta mönstret som finns gällande drogberoende, dvs när man man är beroende men inte får någon effekt längre. Missar man dock sin dagliga dos så kommer paniken krypande direkt.
Citera
2023-04-27, 20:16
Medlem
tjackrunkas avatar
Tagit 600mg tram och börjt få en del ryckningar i ben och armar så är lite nojig att få kramp anfall.
Är det någon som vet om det hjälper att röka cannabis?

Tänker att cannabis har ju bevisats minska krampanfall för personer med epilepsi oandra sidan tenderar droger att öka effekten av varandra. Så är orolig att jag bara gör saker värre.
Någon som har koll?

Käkade quentapin för att somna kvällen innan, så har antagligen sänkt min tröskel, därför jag nojar på så låg dos.
Citera
2023-04-28, 11:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackrunka
Tagit 600mg tram och börjt få en del ryckningar i ben och armar så är lite nojig att få kramp anfall.

Tänker att cannabis har ju bevisats minska krampanfall för personer med epilepsi oandra sidan tenderar droger att öka effekten av varandra. Så är orolig att jag bara gör saker värre.
Någon som har koll?

Käkade quentapin för att somna kvällen innan, så har antagligen sänkt min tröskel, därför jag nojar på så låg dos.

Jag tror inte att du kommer att få kramp på 600 mg.
Cannabis Indica borde hjälpa mot din oro och lugna ner kroppen
Citera
2023-04-29, 05:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjackrunka

Någon som har koll?

Jag tar 1g när det är min tramdag, enbart för den smärtlindrande effekten. Har aldrig ens känt av minsta lilla ryck i kroppen. Har aldrig sett eller hör talas om någon som krampat på tram, jag tror personligen att det är en "urban myth".
Du kommer inte krampa du är bara nojig. Rök cannabis eller ta något annat som du vet lugnar ner dig.

Man kan säkert "noja sig till" ett anfall om man är så känslig som du verkar vara. Skit i tramadolen säger jag, den suger ändå om du nu är ute efter att ha kul som du verkar vara.
Citera
2023-04-30, 14:58
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som blandat Kratom med tramadol?
Hur gick effekten?
Citera
2023-04-30, 20:30
Medlem
Extremeflys avatar
Finns de något annat än tramadol som ger den här energiska känslan? Alltså att man städar, tvättar osv och tycker de är roligt.
Citera
2023-05-01, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Så känner jag på Lyrica, bara kul första dagen. Dock Tram kan jag ändå få kick av 4-5 dagar i rad innan jag får ta paus. (Tips! Lyrica funkar skit bra mot AT besvär om man tar paus från Tram i ngr dagar)
Men såklart måste jag öka dosen på Tram och ändra lite på intags rutinerna lite för att få det slå på flera dagar i rad!
Citera
2023-05-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Finns de något annat än tramadol som ger den här energiska känslan? Alltså att man städar, tvättar osv och tycker de är roligt.
Lyrica!
Många skulle säga tjack såklart, men håll dig borta från det
Citera
2023-05-01, 00:56
Medlem
Citat:
Jag tar 1g när det är min tramdag, enbart för den smärtlindrande effekten. Har aldrig ens känt av minsta lilla ryck i kroppen. Har aldrig sett eller hör talas om någon som krampat på tram, jag tror personligen att det är en "urban myth".
Du kommer inte krampa du är bara nojig. Rök cannabis eller ta något annat som du vet lugnar ner dig.

Man kan säkert "noja sig till" ett anfall om man är så känslig som du verkar vara. Skit i tramadolen säger jag, den suger ändå om du nu är ute efter att ha kul som du verkar vara.
Hur kan du säga att man inte kan krampa på Tram?! Du är helt ute o cyklar! Folk krampar som in i helvete på det mellan varven! Inklusive jag som gått på det i 10år! Säg du det till dom som kommer in akut i ambulans med stora krampanfall. Att det är en myt!
Jag förstår ingenting av ditt uttalande, du måste vara ung och nybörjare
Citera
2023-05-01, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Hur kan du säga att man inte kan krampa på Tram?! Du är helt ute o cyklar! Folk krampar som in i helvete på det mellan varven! Inklusive jag som gått på det i 10år! Säg du det till dom som kommer in akut i ambulans med stora krampanfall. Att det är en myt!
Jag förstår ingenting av ditt uttalande, du måste vara ung och nybörjare

Jag jobbar idag med folk som missbrukar.
Har även varit i träsket tidigare i mitt liv, mestadels tunga opiater, mycket sprutor.
I princip alla använder tram, och alla använde tram då och då, folk som var vakna i flera dygn, och har aldrig sett någon krampa.

Därför jag skrev "personligen".
Krampar du på tram så är det kanske ett tecken på att du lider av något annat/har någon annan sjukdom i kroppen eller hjärnan som leder till anfallet.

Har dock sett folk krampa på vissa uppåtdroger. Vem åker in på akuten för ett krampanfall? Är du 10 år eller? Ung och nybörjare? Personen i fråga ramlar bara ner och skakar, sen lugnar det vanligtvis ner sig snabbt. Kommer ihåg en lirare som fick ett anfall, när han satt sig upp tog han sin öl som stod på bordet och halsade, sen var det party igen.
Senast redigerad av kukpasta 2023-05-01 kl. 04:39.
Citera
2023-05-01, 11:11
Medlem
Citat:
Jag jobbar idag med folk som missbrukar.
Har även varit i träsket tidigare i mitt liv, mestadels tunga opiater, mycket sprutor.
I princip alla använder tram, och alla använde tram då och då, folk som var vakna i flera dygn, och har aldrig sett någon krampa.

Därför jag skrev "personligen".
Krampar du på tram så är det kanske ett tecken på att du lider av något annat/har någon annan sjukdom i kroppen eller hjärnan som leder till anfallet.

Har dock sett folk krampa på vissa uppåtdroger. Vem åker in på akuten för ett krampanfall? Är du 10 år eller? Ung och nybörjare? Personen i fråga ramlar bara ner och skakar, sen lugnar det vanligtvis ner sig snabbt. Kommer ihåg en lirare som fick ett anfall, när han satt sig upp tog han sin öl som stod på bordet och halsade, sen var det party igen.
Nädu. Man kan krampa i sömnen, hemma i sin lgh, och som du säger resa sig upp som om ingenting har hänt igen. Men om man krampar bla folk eller utomhus finns det en tendens att folk ringer ambulans! Och eftersom ambulansen tar med en varje gång, medicinerar en för att undvika fler anfall på raken, har jag fått turen att göra alla möjliga utredningar på sjukhuset. Och jag lider inte av ngt annat. Förutom som läkarna kallar det, överdoserat på tramadol. De kallar inte ens det EP eller blodtrycksfall längre som de trodde för 7 år sen, det är uteslutet pga av just utredningar. Utan det är enbart Tram! Och har sett många fler än mig själv göra samma sak! Prova gör ett besök på opiat kliniken. Prova sova bredvid ngn som går på höga doser Tram så ska du få se en kramp uppvisning bredvid dig ganska ofta! Skulle opiat missbrukare inte krampa alls menar du? Vf finns Naloxon? Jo för att rädda en opiat missbrukare när de fått ett kraftigt anfall!
Du är ju helt ute och reser. Det är helt tvärtom, kramp på uppåt droger är mkt mer ovanligt! Alkohol och opiater är väl fan det vanligaste att krampa på! Och ex lyrica och sådana mediciner. Kramp vid abstinens också givetvis!
Inte lönt diskutera mer. Du verkar ha noll erfarenhet av opiater
Det är bara att läsa på Fass, Wikipedia var som helst om Tramadol, och vilken stor risk det är att krampa. Eller kolla lite anfall på Youtube. Eller bara fråga en läkare som jobbar med missbruk. Du är ju inne i den svängen säger du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in