2023-04-30, 17:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Visst, MFF skall vara favoriter men jag tror fan Bajen kan ta det i morgon.

Besara, Tekie och Sadiku är landslagsklass allihop när dom har fullt fokus, och jag har svårt att se att dom inte kommer ha det i morgon. Sedan är det bara upp till offensiven att förvalta det som ges.
Besara spelade inte ens så det blir svårt att få rätt.
Vagic tog inte direkt chansen och MFF har marginalerna med sig. Resten är historia.

3 av de svåraste bortamatcherna är redan avklarade, om man skall hitta något positivt. Norrköping nästa...borta... Vinst där och europaplatserna lever.

Guldet är MFFs. Ser inte hur det skall bli ändring på det.
Citera
2023-04-30, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Besara spelade inte ens så det blir svårt att få rätt.
Vagic tog inte direkt chansen och MFF har marginalerna med sig. Resten är historia.

3 av de svåraste bortamatcherna är redan avklarade, om man skall hitta något positivt. Norrköping nästa...borta... Vinst där och europaplatserna lever.

Guldet är MFFs. Ser inte hur det skall bli ändring på det.

Det här är en sådan svag slutsats.

Det finns exakt två saker som skiljer mellan MFF och Häcken just nu.

1. Kalmar gjorde mål på alla lägen dom bjöds på mot Häcken - Dom missade alla frilägen dom bjöds på mot MFF.

2. MFF har haft 100% av sin trupp tillgänglig - Häcken har haft 65% av sin trupp tillgänglig.
Citera
2023-04-30, 17:36
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

1. Kalmar gjorde mål på alla lägen dom bjöds på mot Häcken - Dom missade alla frilägen dom bjöds på mot MFF.

2. MFF har haft 100% av sin trupp tillgänglig - Häcken har haft 65% av sin trupp tillgänglig.

Gällande punkt 2 så kommer det knappast ändras under säsongen med tanke på att ni ska spela på två fronter och dem inte har europa. Ni blir som bäst tvåa i år, vilket är bra i sig.
Citera
2023-04-30, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Gällande punkt 2 så kommer det knappast ändras under säsongen med tanke på att ni ska spela på två fronter och dem inte har europa. Ni blir som bäst tvåa i år, vilket är bra i sig.
Tveksamt om vi kommer ha så många spelare tillgängliga. I vanliga fall brukar ju dom flesta lag tvingas spela med 10% av sin trupp när dom dubblerar.....
Citera
2023-04-30, 17:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det där är ju direkt felaktigt.
Citera
2023-04-30, 18:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Nu får du väl ge dig?

Kan du inte ens nu erkänna att Malmö är superfavoriter till Guldet ?
Citera
2023-04-30, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Nu får du väl ge dig?

Kan du inte ens nu erkänna att Malmö är superfavoriter till Guldet ?
Jag är inte samma typ av vindflöjel som pöbeln. Jag byter inte åsikt tvärt bara för att något lag råkar göra en bra match, jag försöker se djupare än så.

Men jag förstår att det är svårt för sådana som dig som förblindas av sitt hopp om att "Stora stygga Häcken" inte skall vinna igen.
Citera
2023-04-30, 18:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag är inte samma typ av vindflöjel som pöbeln. Jag byter inte åsikt tvärt bara för att något lag råkar göra en bra match, jag försöker se djupare än så.

Men jag förstår att det är svårt för sådana som dig som förblindas av sitt hopp om att "Stora stygga Häcken" inte skall vinna igen.
Okej, stå fast vid din åsikt då trots att den är helt fel. Stå fast vi att alla lag har 3 garanterade i matcherna mot BP och att BP max tar 10poäng också.

Bryr mig inte ett skit om Häcken. Bara du som är irriterande och tror att ni är avskydda och/pga att ni är bäst.

Ganska säker på MFF är tillbaka i toppen nästa säsong och vill ha "revansch".. Skrev jag förra säsongen så hur har jag ändrat min åsikt?
Senast redigerad av Free12 2023-04-30 kl. 18:42.
Citera
2023-04-30, 18:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där är ju direkt felaktigt.
Men det är ju hans åsikt och han kan inte ändra sig.
Ingen spelare i MFF skulle ta plats i Häcken men ändå skyller han på att MFF enbart är bättre tack vare skador.
Citera
2023-04-30, 18:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du svarade inte på frågan.

Eftersom Mishima inte svarade på frågan så ställer jag den till dig istället:

Hur tänker du kring att vårt poängsnitt ökade efter sommaruppehållet?
Jag följer ju inte diffen så noga, men jag tänker att det är starkt, men inte så starkt det hade varit om ni inte behövt tänka på europaspelet. Jag är övertygad om att ni tagit guld om ni inte haft europaspelet att ta hänsyn till. Poängsnittet kanske var bättre, men ni förlorade viktiga nyckelmatcher mot toppkonkurrenter och det kostade er nog guldet.
Citat:

Vi har ett par starka kort borta också, men som tur är är de på väg tillbaka 🙂

Lägg till att vi i vårt truppbygge dessutom medvetet är en mittback kort eftersom vi gjort plats för Jansson på förhand.

I dagsläget har vi tre spelare som är mer eller mindre givna i startelvan när de är fullt friska: Siby, Tinnerholm, Moisander.

Vi klarar oss fint ändå.

Att Kalmar kan åka till Hisingen och vinna men inte klarar av att vinna i Malmö beror så klart på att vi är bättre hemma än Häcken. Man ska vara en duktig Bagdad Bob för att hävda något annat.
Citera
2023-04-30, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag följer ju inte diffen så noga, men jag tänker att det är starkt, men inte så starkt det hade varit om ni inte behövt tänka på europaspelet. Jag är övertygad om att ni tagit guld om ni inte haft europaspelet att ta hänsyn till. Poängsnittet kanske var bättre, men ni förlorade viktiga nyckelmatcher mot toppkonkurrenter och det kostade er nog guldet.

Vi har ett par starka kort borta också, men som tur är är de på väg tillbaka 🙂

Lägg till att vi i vårt truppbygge dessutom medvetet är en mittback kort eftersom vi gjort plats för Jansson på förhand.

I dagsläget har vi tre spelare som är mer eller mindre givna i startelvan när de är fullt friska: Siby, Tinnerholm, Moisander.

Vi klarar oss fint ändå.

Att Kalmar kan åka till Hisingen och vinna men inte klarar av att vinna i Malmö beror så klart på att vi är bättre hemma än Häcken. Man ska vara en duktig Bagdad Bob för att hävda något annat.

Japp! Det var duktigt av er att Rajovic sköt 10m över när han kom helt fri med målvakt och medspelare med sig. Starkt av er att Hummet missade några frilägen också.
Citera
2023-04-30, 18:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Japp! Det var duktigt av er att Rajovic sköt 10m över när han kom helt fri med målvakt och medspelare med sig. Starkt av er att Hummet missade några frilägen också.
Jag förstår att förlusten svider för er, men vad ska jag säga mer än att den _enda_ rättvisa värdemätaren vi kan utgå ifrån så här långt är att vi har mött samma lag på hemmaplan och medans vi vann blev ni utskåpade? Du får så klart dra vilka slutsatser du vill från det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in