2023-04-30, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Thanx! Det var faktiskt vid femman som polletten ramlade ner...

Vi åker till...

1) ...plats... ....där en lirare som ofta sagt just detta föddes...

2) Utan att någon blir sårad; företaget som bär dess namn har sitt HQ i den närliggande större staden. Vi söker inte en renodlad förort - men förhåller sig till den större såsom Norr- eller Södertälje förhåller sig till Stockholm, typ, lite geografiskt närmre, i synnerhet jfr N-tälje.

3) Faktum är att företaget i trean grundades här (duh!) och t o m är uppkomstens till staden/tätorten då bostäder för knegarna behövdes.
Mölnlycke
Citera
2023-04-30, 02:04
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marron
Mölnlycke

Neatly done!

"Inte tänker man på Oldsberg det första man gör..?" - tänkte jag, men hade uppenbarligen fel...

Och sedan företaget såklart, tillverkar bl a plåster, därför "oldsbergaren" i tvåan.

En årsförbrukning plåster och frågan till Marron!
Citera
2023-04-30, 02:07
Bannlyst
Kollade på COOPs hemsida nu och renskav är ju så dyrt att man får sälja bilen.
Citera
2023-04-30, 02:20
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Kollade på COOPs hemsida nu och renskav är ju så dyrt att man får sälja bilen.

Ja helvete - över 300 spänn kilot för något lappjävlarna skrapar av Malmbanan och dessutom får ersättning för "förlorad boskap"...

OT-sorry!
Citera
2023-04-30, 02:56
Bannlyst
Citat:
Nej för i helvete! Men du var bra snabb att sno den från Biling...

Försöker dechiffrera dina mönster nu...
Ja det gick snabbt att sno den men han har ofta ordförandeklubban och det är en faktor i beräkningen som jag gjorde. Han hämtar sig nog från detta. Han har kanske inte ens märkt något.
Citera
2023-04-30, 03:00
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Ja det gick snabbt att sno den men han har ofta ordförandeklubban och det är en faktor. Han hämtar sig nog från detta. Han har kanske inte ens märkt något.

Slog upp "otålig" i NE och det var en bild på dig där! (Svullostöld, erkännes).

Med tanke på att hon är 03 så sover han nog på frågan... Själv uppe enkom pga att pauserna råkar sammanfalla i båda hockeymatcherna.
Citera
2023-04-30, 03:03
Bannlyst
Citat:
Slog upp "otålig" i NE och det var en bild på dig där! (Svullostöld, erkännes).

Med tanke på att hon är 03 så sover han nog på frågan... Själv uppe enkom pga att pauserna råkar sammanfalla i båda hockeymatcherna.
Jag kommer inte sno den från Marron naturligtvis. Det är pinsamt att jag ens tycker att jag behöver berätta det. Men jag förstår den oro som präglar trådens läsare nu.
Citera
2023-04-30, 12:03
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Skandal att inte ha med Cincinnati 83, Wilanders första titel på hard court, 6-4, 6-4 mot Jompa McEnroe...

Sorry för OT!!! Varit offline 1,5 dygn - ska nu ta itu med innevarande fråga!

Den hade nog kommit som ledtråd Här händer det grejer i tråden
Citera
2023-04-30, 14:13
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Den hade nog kommit som ledtråd Här händer det grejer i tråden

Action värre... ...väntar till ikväll med en reminder.

Tror du och jag (och ej att förglömma, den evigt otålige oels... ) tillhör, ja DeValera, att på sin tid, s500lang ingen "sölis" heller, "snabbfrågeställarna" - distans får väl betraktas som "distanserad" härvid... (no harm meant!).
Citera
2023-04-30, 15:01
Medlem
horomhebs avatar
Nu får det vara slut med OT-tjafs - ställ en ny fråga förihelvete!
Citera
2023-04-30, 16:17
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Nu får det vara slut med OT-tjafs - ställ en ny fråga förihelvete!

I´m with you man! (det här är skälet till att man har domare på plan... emedan Bajen spelar som ***holes stänger jag mer än gärna av...).

Marron; frågan är din så snart du... vill!

Helganpassning, vi söker en...

1) ...liten hamnstad.

2) Staden utmärker sig genom sitt "roliga" namn - namnet på ett bär på världsspråk.

2b) En och annan odlas säkert runt staden, t o m växer vilt! Dock aldrig varit betydande exportvara härifrån.

3) Distriktshuvudstad under skräckvälde.
Citera
2023-04-30, 18:08
Medlem
TheComebackKids avatar
2c) Många i botanisk mening strikta bär betraktas semantiskt som "frukter" - t ex meloner, och vårt bär.

2d) USA utkämpade en serie sådana krig i början av förra århundradet, för de nobla sakerna (obs! Ironi) att förbjuda fackföreningar samt att låta plantageägarnas arbetare slita 12 h dagar för motsv 10 cents. Tusentals dog. Och en handfull jänkare.

3b) Det är dock inte DET skräckväldet som avses, vår stad ligger på en annan kontinent. En mindre kolonialmakts viktigaste flottbas på den här kontinenten fanns fram till 1960 i vår stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in