Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-30, 13:37
Medlem
XtraXs avatar
Senaste Gränslandet.

2023-04-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Nu börjar du förstå hur Robinson fungerar. Så där har det sett ut i stort sett varenda säsong och det är det som fungerar om man vill vinna.

Om tävlingen heter "Robinson" så förväntar man sig att vinnaren är en hjälte som Robinson Crusoe. Man borde kalla tävlingen för "ormen i pardiset" eller "Judas på ön" i stället när tävlingen lockar fram en viss sorts vinnare som inte liknar Robinson. Finns det någon typ i litteraturhistorien som är känd för att leva på andras meriter, som är så dålig på allt att ingen upplever en som hot, som ljuger och bedrar för egen vinning? Man borde böpa tävlingen efter den här personen. Att kalla tävlingen för Robinson är ett skämt.
2023-04-30, 13:55
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Om tävlingen heter "Robinson" så förväntar man sig att vinnaren är en hjälte som Robinson Crusoe. Man borde kalla tävlingen för "ormen i pardiset" eller "Judas på ön" i stället när tävlingen lockar fram en viss sorts vinnare som inte liknar Robinson. Finns det någon typ i litteraturhistorien som är känd för att leva på andras meriter, som är så dålig på allt att ingen upplever en som hot, som ljuger och bedrar för egen vinning? Man borde böpa tävlingen efter den här personen. Att kalla tävlingen för Robinson är ett skämt.

🤩💥😊🥰
2023-04-30, 14:09
Bannlyst
Tramsigast med spoliers, vill man inte veta så ge fan att gå in här tills du sett senaste avsnittet.
Börjar tröttna på Robinson, dom som röstas ut kommer ju tillbaka hela tiden, vad är då vitsen med att rösta ut folk?
2023-04-30, 14:11
Medlem
Jag gillar inte Robinson. Paktande, starka röstas ut, styrketävlingar vilket gynnar killarna, samt svek. Orättvist.

I en bra Robinson-säsong är det den som klarar överlevnad och tävling bäst som vinner.
2023-04-30, 14:17
Medlem
Det fanns två urnor utmaningar och två med rödfärg kvar. Men redaktionen kan ju i förväg låta alla vara utmaning eller rödfärg och på så sätt styra spelet.
Jag undrar om det är så det sker. Skulle gissa på det.
2023-04-30, 14:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är girl power i Amanda. Just den typen av supertjej man inte som ung på något sätt avvisade när hon kom - sexy. Stark i sin person och hon stortrivs säkert med det jobb hon ägnar sig åt irl. Hon är ett energiknippe av stora mått. Det är bara till att gratulera de som får del av hennes tjänster.

Kommer hon till finalsöndagen så kan hon mycket väl också ta hem statyetten

Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
"Folk som får ta del av hennes tjänster". Det var verkligen en bra beskrivning på det hon håller på med. Jag vet inte om det är så mycket girlpower att sälja sina tjänster mot fördelar men det finns säker fler med fel i huvudet som tycker det.
Det gör ju alla som har ett arbete, säljer sina färdigheter mot så stora fördelar det överhuvudtaget finns att ernå....eller hur?
2023-04-30, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Välkommen till Flashback Insynsrapportering. Har du insyn?
Tack så mycket, ja det har jag tillskilnad från andra.
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Horar gör vi alla , på det ena eller andra sättet. https://youtu.be/dOrq18f0b0k
Jo men inte alltid i alla situationer och inte på det sättet. De flesta där har tagit ledigt från jobbet för att delta i en tävling, inte kommit dit för att sälja sina tjänster. Det där är det sjukaste jag hört
2023-04-30, 14:39
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Tack så mycket, ja det har jag tillskilnad från andra.

Jo men inte alltid i alla situationer och inte på det sättet. De flesta där har tagit ledigt från jobbet för att delta i en tävling, inte kommit dit för att sälja sina tjänster. Det där är det sjukaste jag hört
Förklara gärna det fetade lite närmare eftersom du verkar ha insyn.
2023-04-30, 14:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Hon är inte där och arbetar utan är där för att delta i en tävling. Sälja sina tjänster så som skedning om nätterna, hålla hand och hångel på stranden till de manliga deltagarna för att få fördelar är inte girlpower utan bara förnedrande och som antyder att hon som tjej inte kan stå på egna ben. Sen att hela Sverige ser på medans hon "säljer sina tjänster" gör ju det hela mycket värre.
...och om så, så är de väl då heller inte att gratulera som jag skrev att folket var som fick del av hennes tjänster och av det borde du som alla andra insett att det var om henne privat jag avsåg när hon jobbar och säljer sina tjänster som mode manager!

Så nu är just detta om Amanda för mig avslutat - så inte användare här börjar förtvivla i att vi åter skall....ja du vet

EDIT:
Ser att den här Insynsrapporteringen ändå kom med nån knasig invändning till damage control - Jag t.o.m. skrev IRL Vilket är en förkortning som ger In Real Life.....ja ALLA ser!
Senast redigerad av kubun 2023-04-30 kl. 14:56.
2023-04-30, 14:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Det fanns två urnor utmaningar och två med rödfärg kvar. Men redaktionen kan ju i förväg låta alla vara utmaning eller rödfärg och på så sätt styra spelet.
Jag undrar om det är så det sker. Skulle gissa på det.

Självklart - de bestämmer helt om personen skall till gränslandet eller om det blir duell. Och så kan de rigga duellen genom att ge personen en fördelaktig tävling.
2023-04-30, 15:15
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Om tävlingen hette Robinson Crusoe så borde man förvänta sig nåt i den stilen men nu heter den ju bara Robinson. Ett namn som burits av många, t.ex den bisexuella sångaren Tom Robinson, boxaren Sugar Ray Robinson, Irlands första kvinnliga president Mary Robinson och så Mrs Robinson, en roman- och filmfigur, en äldre kvinna med faiblesse för unga pojkar. Och så hette ju Barack Obamas fru Robinson som ogift.

Så man kan förvänta sig ungefär vad som helst utifrån programtiteln och ungefär vad som helst händer också.

I utlandet däremot, där heter programmet Survivor, utan nån som helst koppling till Robinson Crusoe. Då kan man förvänta sig att de ska "överleva".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in