2023-04-30, 12:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Problemet är att Ukraina kan aldrig segra utan hjälp från någon annan. GB har sju spionsatelliter om jag är rätt informerad. USA har 123 stycken. Det är en stor skillnad. USA står för cirka 50 procent av all hjälp.

england kommer endast ha 3st E-7 Wedgetail. USA har väl 31 E-3. Det är stor skillnad.
Ja, jag vet inte. Ukraina saknar ju alternativ, USA eller ej, så de måste fortsätta slåss. Tyckte din fråga var intressant: Vad gör man om ryssarna fortsätter attackera Ukraina när/om de blivit utkastade (kanske innan Trump blir vald till president, rent hypotetiskt)?
Citera
2023-04-30, 12:33
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Jag ser inte det som möjligt så länge det är en konflikt med Ryssland. Men jag kan ha fel.

Man måste få Ryssland att sluta och jag är inte säker på att man lyckas. Putin håller just på att göra Ryssland till ett nytt Sovjet unionen. Kanske sanktionerna på sikt kommer få ryska folket att bli sura. Men det beror på hur mycket ryska folket är beredda att lida. Men ledningarna i Iran och Venezuela är fortfarande kvar.

Stora delar av den ryska befolkningen verkar vilja följa med Putin ner i det svarta hålet.

En annan lösning är kanske att ge Ukraina offensiva vapen, som kan användas varje gång ryssland bombar ukrainska städer.
Ja det är det bästa om de inser det. Risken är kanske med offensiva vapen är att ryzzen totalt tappar det och allt eskalerar till något ingen världen önskar sig.
Citera
2023-04-30, 12:34
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Helt rätt, befinner landet sig i konflikt så ska man självklart göra så.

Man får inte skada moralen dvs försöka göra myteri om landet befinner sig i konflikt.

En lag instiftat av bla USA sug på den du Ukraina fitta
En verklig moralhöjare för ryZzen mao, snacka om att dra ner landet i ett svart slukhål 😄
Citera
2023-04-30, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/storbritannien-ryska-soldater-straffas-i-gropar/ar-AA1axMla

Jadu, kan någon pro-ryss försvara detta beteende?
Jag trodde Ryssland stöttade alla sina ryssar, men det verkar som den djupa staten i Ryssland för ett krig mot alla som talar Ryska.

Vad menar du är fel, är det hålet som sådant eller att man straffas?
Citera
2023-04-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, jag vet inte. Ukraina saknar ju alternativ, USA eller ej, så de måste fortsätta slåss. Tyckte din fråga var intressant: Vad gör man om ryssarna fortsätter attackera Ukraina när/om de blivit utkastade (kanske innan Trump blir vald till president, rent hypotetiskt)?

Ja det verkar som inget har något bra svar utom eskalering.

Kanske man kan muta Ryssarna, som man gjorde med Japan vid WWII. Kejsaren fick vara kvar.
Citera
2023-04-30, 12:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Vad menar du är fel, är det hålet som sådant eller att man straffas?

Det är lite grymt.
Jag menar, de Ryska soldaterna har själv godkänt att vara nere och skjuta på massa folk och sprida terror.

Sedan så buras dom in.

Kan det vara karma? Eller används ryssar som ett biologiskt vapen?
Citera
2023-04-30, 12:38
Medlem
Citat:
Tänk om man skulle släppa sin personliga princip och backa några steg.

Har ryssland rätt
Har USA/väst gjort fel
Kunde USA/väst agerat annorlunda
Har Kina rätt i tex Taiwan frågan
Har USA/väst gjort fel i MENA land
Måste alla länder följa västs demokrati tänk
Har länder rätt att agera på andra länders territorium

mm

Inte föränn man vänt och vridit på allt detta kan man få till stånd en riktigt lugn

Det är helt oviktigt vem som har gjort rätt eller fel. Ryssland är ett hot emot Sverige, väst och världen och måste stoppas.
Citera
2023-04-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Ja det är det bästa om de inser det. Risken är kanske med offensiva vapen är att ryzzen totalt tappar det och allt eskalerar till något ingen världen önskar sig.

Det är risken.
Citera
2023-04-30, 12:39
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Är ryssarna klara när de Bakhmut fallit?
Med tempot och tiden det tagit för dom att ta Bachmut så blir dom ju aldrig klara, hinner ju bli generationsskiften med deras expressfart
Citera
2023-04-30, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ja det verkar som inget har något bra svar utom eskalering.

Kanske man kan muta Ryssarna, som man gjorde med Japan vid WWII. Kejsaren fick vara kvar.

Varför inte, alla trick som kan avsluta konflikter är värda att prova
Citera
2023-04-30, 12:42
Medlem
Citat:
Tänk om man skulle släppa sin personliga princip och backa några steg.

Har ryssland rätt
Har USA/väst gjort fel
Kunde USA/väst agerat annorlunda
Har Kina rätt i tex Taiwan frågan
Har USA/väst gjort fel i MENA land
Måste alla länder följa västs demokrati tänk
Har länder rätt att agera på andra länders territorium

mm

Inte föränn man vänt och vridit på allt detta kan man få till stånd en riktigt lugn

Finns naturligtvis ingen endaste anledning och vrida och vända på detta i evighet som desinformatörerna i tråden gör 24/7 i över ett år nu.

1) Vem beordrade om invasion så att kriget startade. Svar: Putins ryzzland.
2) Vem avslutar kriget? Svar: Putins
Ryzzland.
Man kan ju inte tillåta kriminellt beteende och den starkas rätt som internationell nivå. Är du galen? Eller alldeles ryzk?
Citera
2023-04-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Är ryssarna klara när de Bakhmut fallit?

De kanske är klara innan Bakhmut faller om/när det faller.
Ryzzen har klargjort sina ambitioner men inte sina förmågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in