Citat:
Ursprungligen postat av
SnusAvnjutare
Tjenare, svenskarnas bästa mma fighters e ju naturligtvis Alexander Gustavsson och Khamzat Chimaev, men är det någon ny svensk mma stjärna på gång?
Om man nu kan räkna Amir Albazi som svensk så är han ju hyfsat högt rankad i UFC liksom Phannie Khianzad. Även Guram är ju i UFC och hyfsat bra enligt mig men har haft lite oflyt i karriären i min mening. Jack Hermansson är väl på väg utför tyvärr men är ju fortfarande rankad i MW.
Tobias Harrila ska gå match för UFC kontrakt i DWCS men tar han sig dit så tror jag det tar stopp ganska snart pga lite väl stora luckor i hans game.
Samuel Bark ser lovande ut och har fightats i Cage warriors och har bla besegrat Harilla i just Cage Warriors. Han är primärt en striker med Muay Thai bakgrund men ge honom några år så kan det bli bra.
Josefine "Little Thunder" Knutsson blir bara bättre och bättre för varje match och fightades sist i UAE warriors och lär väl få UFC kontrakt vad det lider.
Josefine gick även match i Road to the UFC och vann en fin seger men det blev inget avslut så inget kontrakt för hennes del där.
Tittar vi på två namn ifrån den inhemska scenen som jag tror på så är det Bartosz samt Robin "Pretty Boy" Roos.
Bartosz är en jävligt bra MMA fighter med fin brottning medans Roos är mer av en striker med lite luckor i sitt game men satan i gatan vilken kraft han kan leverera.