Citat:
Ursprungligen postat av
vasaboy28

ok nu förstår jag vad du syftar på .att det relativt finns mycket framgångsrika sk techbolag i Stockholm är mycket riktigt välkänt . Att dess ägare skulle bo och driva bostadsmarknaden lokalt i Stockholm är dock fria fantasier. Men vi får väl hoppas det. För dessa
superentrepenörers möjlighet att plocka utdelning istället för lön påverkas såklart inte av en minskning av centralbankernas penningtryckande
Skulle personligen satsa på Roffes rör AB framför "unicorns" om jag skulle tvingas att investera lokalt I Stockholm närmsta åren. Men jag ju ingen koll

Handlar självklart inte bara om techföretag. Stockholm kryllar av startups.
Sen är det mer och mer vanligt att folk slutar på sina relativt välbetalda jobb och driver eget och fakturerar. Tittar du på de flesta större bolag idag har de ett gäng konsulter. De tar givetvis inte ut större löner än de behöver och skattar bort allt.
Statistiken visar att de har rätt modesta inkomster runt 500-600k per år men det är ju långt ifrån sanningen.
Samma sak om du tittar på kändisar. Modesta årslöner på pappret men har +10 msek I bolagen. Minst.
Jämför du någon håla i Danmark med Mora är inkomst av tjänst betydligt mer relevant.