2023-04-30, 02:04
Medlem
Så tystnade den här tråden... ingen som vet mer?
Citera
2023-04-30, 02:11
Medlem
Hundsöket är på grönområdet mellan Skallbergsgatan 3 och Emausgatan 46 just nu.
Citera
2023-04-30, 02:24
Medlem
Reinkaos218s avatar
Nu har farbror blå varit och hälsat på även mig och tagit uppgifter och vittnesmål. Hoppas gärningsmännen åker fast.
Citera
2023-04-30, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reinkaos218
Nu har farbror blå varit och hälsat på även mig och tagit uppgifter och vittnesmål. Hoppas gärningsmännen åker fast.

Tre personer skjutna?
Citera
2023-04-30, 02:28
Medlem
Citat:
Vet du om alla som blev skadade är familj med varandra?
Citera
2023-04-30, 02:28
Medlem
En person opereras akut enligt VLT. Om personen är kriminellt belastad, varför ska denna person opereras akut och inte senare? Ser hellre andra akutfall gå före.
Citera
2023-04-30, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
En person opereras akut enligt VLT. Om personen är kriminellt belastad, varför ska denna person opereras akut och inte senare? Ser hellre andra akutfall gå före.
Det är nog inte speciellt många andra som behöver opereras akut sent på kvällen en lördag. Tänker du att läkarna ska kontrollera belastningsregistret innan man börjar operera om en skottskadad person kommer in...?

En allvarlig skottskada är ju inte något man opererar vid ett senare tillfälle. Läkare är generellt sett inte speciellt taggade på att låta en patient dö utan att försöka göra något åt det om det nu är möjligt, oavsett vad denna person har gjort tidigare.
Senast redigerad av Hamisl 2023-04-30 kl. 02:35.
Citera
2023-04-30, 02:34
Medlem
Reinkaos218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Vet du om alla som blev skadade är familj med varandra?

Nää. Jag har ingen aning om vilka som är drabbade eller vilka som gjort bu eller bä. Jag låg och sov när jag vaknade utav skottsalvorna, och hörde därefter nån panikslagen stackare vid polisbilarna som anlände som stod och gallskrek en längre tid. Ungefär vid ombyggnationerna.
Citera
2023-04-30, 02:48
Medlem
Citat:
Nää. Jag har ingen aning om vilka som är drabbade eller vilka som gjort bu eller bä. Jag låg och sov när jag vaknade utav skottsalvorna, och hörde därefter nån panikslagen stackare vid polisbilarna som anlände som stod och gallskrek en längre tid. Ungefär vid ombyggnationerna.
Ved du vilket nummer som lägenheten tillhör?
Jag tröttnade på att kika så jag gick hemåt istället.
Citera
2023-04-30, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamisl
Det är nog inte speciellt många andra som behöver opereras akut sent på kvällen en lördag. Tänker du att läkarna ska kontrollera belastningsregistret innan man börjar operera om en skottskadad person kommer in...?

En allvarlig skottskada är ju inte något man opererar vid ett senare tillfälle. Läkare är generellt sett inte speciellt taggade på att låta en patient dö utan att försöka göra något åt det om det nu är möjligt, oavsett vad denna person har gjort tidigare.

Om det inte är en civil oskyldig ser jag inte varför han ska belasta vården överhuvudtaget egentligen. Räddar vi denna individ kommer han i sin tur orska mer lidande. Men jag fattar, vi är humana och moraliskt skyldiga att rädda honom.
Citera
2023-04-30, 07:06
Medlem
Bor i samma område, men mer emot Rocklunda.. Var vaken och såg på TV men hörde varken skott eller Blåljus.. Konstigt nog
Citera
2023-04-30, 07:45
Medlem
sunny5s avatar
Citat:

En stackare som skrek? Jag har då svårt att tycka synd om dom, de vet nog varför de blivit skjutna och så länge de inte vill prata med polis...Träder automatiskt "skyll-dig-själv" in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in