Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-29, 16:20
Medlem
OffLimitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Har Sanna Strand blåa kontaktlinser? sådär blåa ögon kombinerat med mörk hy bör inte gå att ha naturlit
Injicerat en hel del Melanotan uppenbarligen..
2023-04-29, 16:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Vilket leder till att deltagare som liknar mest den riktiga Robinson, en enstöring som kan leva i vildmark, röstas ut. Den mest färlösa latmasken som ingen ser som vinnare, som skulle inte klara en natt i ön ensam, brukar vinna.
Ja, och det är ju det som är hela grejen. Vilken av de mest otippade latmaskarna kan segla upp som vinnare? Vem kan spela spelet bäst?
2023-04-29, 16:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vänta nu här... vem är det du menar har förstått hur rävspelet i Robinson fungerar? Dennis d.ä? Snubben som - när han skulle välja ett helt nytt lag - valde enbart deltagare från motståndarlaget och som sedan, givetvis åkte ut först, eftersom han inte var en del av deras pakt... Och inte bara det; snubben som även blev grundlurad av HELA sitt lag i.o.m. örådet där Fabian åkte ut. Om det är någon som inte förstår sig på spelet, så är det Dennis.
Han menar rimligtvis Dennis d.y. som ledde laget till förlust genom sin läggmatch.
2023-04-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, och det är ju det som är hela grejen. Vilken av de mest otippade latmaskarna kan segla upp som vinnare? Vem kan spela spelet bäst?

Det är som på arbetsplatser. Det är inte dom mest meriterade som presterar bäst som får tjänsten utan den som baktalar bäst, som blir kompis med chefen, som låter dom andra jobba och prestera och själv gör så lite som möjligt. Det kallas för att kunna "spela det sociala spelet."
2023-04-29, 16:28
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Gubben Dennis var inte med i Robinson för att vinna utan för att umgås med unga lättklädda tjejer, han var helnöjd med sin insats efter att ha tillbringat några dagar med dem. Han var tydligt sur på Erik som hade sin Amanda, medan han fick umgås med tanterna, så han valde sin harem när han fick tillfälle. Han var lika glad för dagarna med tjejerna som Erik var glad i sällskap med Amanda.

Det är även min teori. Tror han helt enkelt valde lag med kuken. Han hade en förhoppning om att få sin egen Amanda. Av de tre brudarna i forna Lag Nord var den ena upptagen, samtidigt som de två andra passerat bäst-före-datum för länge sedan.
2023-04-29, 16:51
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Det är även min teori. Tror han helt enkelt valde lag med kuken. Han hade en förhoppning om att få sin egen Amanda. Av de tre brudarna i forna Lag Nord var den ena upptagen, samtidigt som de två andra passerat bäst-före-datum för länge sedan.
Jag tror han tänkte med kuken när han valde Sanna, för henne hade han väl redan fastnat för då de är i ungefär samma ålder och trevligast av fruntimren i det äldre laget. Sen valde han nog helt enkelt bort de från hans gamla lag som han inte ville ha med i det nya lagbygget.

Kvar blev då bara småtjejerna att välja på men han tänkte kanske "hellre dem än de båda kärleksparen Amanda/Erik och Chris/Dennis d.y. för de innebär bara konflikter"

Jag såg för övrigt aldrig när de nya lagen valdes så jag har ingen aning om hur det gick till egentligen. Jag bara spekulerar i väntan på söndagsavsnittet som kan bli riktigt underhållande.
2023-04-29, 16:59
Medlem
krachons avatar
Citat:
Gubben Dennis var inte med i Robinson för att vinna utan för att umgås med unga lättklädda tjejer, han var helnöjd med sin insats efter att ha tillbringat några dagar med dem. Han var tydligt sur på Erik som hade sin Amanda, medan han fick umgås med tanterna, så han valde sin harem när han fick tillfälle. Han var lika glad för dagarna med tjejerna som Erik var glad i sällskap med Amanda.

Nja, Stor-Dennis blev iofs sur på Erik när Amanda trädde in i handlingen, men det beror på att han sexuellt åtrår vår lilla MMA-fighter.

Han blev grymt brädad av Amanda och likt Lill-Dennis, är han alltså ute efter hämnd på Am-Erik.

Men som flera av er redan redogjort för, fallerar hans planer grovt, när hans lagbygge av lattetjejer, dumpar honom som den luffare han är.
2023-04-29, 17:06
Medlem
greta75s avatar
Citat:

Inga problem att förstå Dennis val av lag. Han tog de han tycker bäst om och deras kompisar. Han hade ruttnat på sitt gamla lag. Det är väl inte svårt att förstå.

När Dennis kommer tillbaka har han en hyfsad position.

En mycket sämre position har väl Erik som valde "starka" spelare som nu förått honom? Han är väl nästa man till rakning?

Eller tänker jag helt jävla galet här?
Senast redigerad av greta75 2023-04-29 kl. 17:13.
2023-04-29, 17:06
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
"Skrattar så vi kiknar"???? Snarare ni. Jag ser 3 olika grupper här, de som njuter av svek och knivar i ryggen medan andra avskyr det. En tredje grupp är likgiltig.

Håller med. Jag skrattade inte. Däremot spolade jag igenom hela tävlingen då man redan visste vad utfallet skulle bli.
Det mest provocerande är hur dom beter sig efteråt, riktigt äckligt skadeglada.

Jättespännande vecka skriver robinsontv4 bland sina egna kommentarer på instagram.
Mm.. verkligen jättespännande.
2023-04-29, 17:08
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Håller med. Jag skrattade inte. Däremot spolade jag igenom hela tävlingen då man redan visste vad utfallet skulle bli.
Det mest provocerande är hur dom beter sig efteråt, riktigt äckligt skadeglada.

Jättespännande vecka skriver robinsontv4 bland sina egna kommentarer på instagram.
Mm.. verkligen jättespännande.

Tråkigt att du blev kränkt av torsdagens avsnitt. Hör av dig om du vill ha någon att prata med.
2023-04-29, 17:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det stora problemet med Robinsons inspelningsplatser är att man knappt får röra den inhemska vegetationen - och man får definitivt inte jaga (vilket man har full förståelse för). Därför var det så himla synd att man inte tog tillvara på den möjligheten när de ändå var i Sverige, där man hade haft lite mer frihet kring vad man får och inte får göra i naturen. Vad gjorde produktionen då? Jo, man valde Haparanda skärgårds nationalpark som inspelningsplats...
Jag har också tänkt på det valet av inspelningsplats men kommit fram till att det finns inte så mycket att välja på. Funderat på någon plats i Norrlands inland mitt i skogen vid en sjö men insett att det skulle inte gå. Tanken på rovdjur och huggormar skulle göra alla livrädda och särskilt alla insekter skulle knäcka dom till slut. Random Robinsondeltagare skulle inte klara två dygn för där ute krävs kunskap och bra utrustning. En karg ö ute i skärgården med varken insekter eller rovdjur och som regel mindre regn är nog enda alternativet. Alla i produktionsteamet vill nog också ha nära hem till baren och sängen på hotellet.
2023-04-29, 17:11
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Inga problem att förstå Dennis val av lag. Han tog de han tycker bäst om och deras kompisar. Han hade ruttnat på sitt gamla lag. Det är väl inte svårt att förstå.

När Dennis kommer tillbaka har han en hyfsad position.

En mycket sämre position har väl Erik som valde "starka" spelare som nu förått honom?

Eller tänker jag helt jävla galet här?
Nej, är det galet tänkt så är vi två galningar.
Av de som valde lag har Erik misslyckats mest.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in