Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-29, 09:08
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Bögeriet visar sitt fula ansikte, kan inte hävda sig i annat än skitsnack och fulspel.
Vad har bögeri med det andra att göra?
2023-04-29, 09:18
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Just i det här fallet hade Dennis och Chris får godkänt av produktionen att genomföra hela sin plan som involverade att lägga sig på tävlingen. Hade blivit otroligt konstigt om deltagarna därefter fick an rasande programledare efter sig.

Sebastian Dawkins här obestridd etta! (fast Chris är kanske samtidigt en lite annan typ av obehaglig)
https://www.youtube.com/watch?v=NA_uIm_a8w8
Hahaha värsta jag sett. Men Chris är obehaglig på ett annat sätt. Obehaglig , lismande , lättkränkt , inte utan att jag föredrar den utåtagerande Sebastian. Då vet man med säkerhet var man har honom Det vet man inte med Chris , på ett obehagligt sätt.
2023-04-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Chris kan nog vara den mest obehagliga person jag sett på tv i hela mitt liv och då har jag ändå sett en del. Tyckte han var motbjudande redan i det där datingprogrammet när han dejtade en fet präst.

Tycker Anders Lundin gör en riktigt usel insats som programledare, katastrofalt konflikträdd och mesig. När ena laget lägger sig i tävlingen så hade det varit annat ljud i skällan om Petra Malm eller Arga Snickaren varit programledare. Men Anders vill vara deras kompis och snäll mot alla, så han säger i princip ingenting. Han är för vek för att leda ett program som detta.

Produktionen får nog fundera lite inför nästa säsong hur de ska få ordning på programmet, nu har det gått för långt när paktandet är viktigare än de fundamentala egenskaper man måste besitta om man blir skeppsbruten på en öde ö.

Se ett gäng arbetsskygga lögnare baktala och gå bakom ryggen på varandra samtidigt som de inte ens byggt några hyddor och svälter pga att de varken vill eller kan försöka finna någon annan mat än att äta rå kokos en månad i sträck. De som visar att de kan eller vill något och faktiskt försöker göra något mer än att vila sig i form ligger i riskzonen att bli utröstade från första stund. Det blir liksom inte bra tv av det. Ta tjejgänget som exempel, de klarar inte av att vinna trots att det andra laget lägger sig - uselt dåliga är de.

Finns väl ingen som på allvar tror att personer som Chris eller Alva skulle klara sig mer än en timme eller två, om de har tur, på en öde ö - de är i total avsaknad av allt man behöver för att kunna överleva i en sån miljö. De är personer som aldrig borde blivit uttagna till programmet överhuvudtaget, där bara måste produktionen skärpa till sig.

Hoppas (förgäves såklart) att de slutar dela in deltagarna i två lag, utan har bara ett lag och den som åker ut gör det pga att han/hon kommit sist i en tävling. Samt att det blir åtminstone lite fokus på överlevnad i tävlingarna och programmet överlag.

Det är helt enkelt åt helvete för mycket paktande och för lite överlevnad i programmet.

Tror tyvärr att produktionen huvudsakligen tänker på en sak, tja det behöver väl inte bokstaveras precis. Kvalité säljs ut för kvantitet, istället för och satsa på säsonger som man skulle kunna se åratal framöver skapar de tv som pumpar siffror men blir bara en säsong utav många, som snabbt ersätts med en ny dramafylld influencer säsong.

Så tråkigt för jag tror faktiskt att ett riktigt överlevnadsprogram hade varit nyttig för tittare, då vissa hade fått inspo att spendera lite tid i naturen/lära sig saker om överlevnad osv. I nuvarande format sprids det frekvent förekommande hatet, föraktet och skitsnacket istället.

Tänk så inspirerande en Robinson säsong med Marcus - Oscar - Elin typer hade varit. Elin-typerna är ivriga att lära sig, medans Marcus/Oscar typerna visar vägen. Vetefan vad tv4 tänkte i år, castingen är sämst på länge.
2023-04-29, 10:25
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Hur många år har Zeki varit i sverige? med tanke påhans usla svenska
2023-04-29, 10:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Vad har bögeri med det andra att göra?
Undrar alltså fjolla666

Kasualitet och korrelation är begrepp som inte kan få existera
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-29 kl. 11:07.
2023-04-29, 10:54
Medlem
[quote=Lollosausdal|84293234
Något jävelskap måste Amanda ha gjort annars skulle ju inte både nord och delar av syd vilja ha ut henne.
Det finns ju starkare kandidater att rösta ut före henne.[/QUOTE]

Behöver inte finnas orsak om baktalande och mobbande deltagare är dumma i huvudet.
2023-04-29, 11:01
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Undrar alltså fjolla666

Kasulaitett och korrelation är begrepp som inte kan få existera
Stor i orden på flashback. Liten, ful och osäker i verkligheten.
2023-04-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Amanda kanske är transsexuell? Det är ju många i tråden som pratat om att hon minsann är en pojkflicka och hon har ju faktiskt lite manliga drag, då hon här i tråden utseendemässigt jämförts med både Elvis Presley och Lars Ulrich. Hon beter ju sig ibland som en kille, särskilt när hon pratar och fistbumpar med Erik som tonårskillar brukar göra och så har hon ju mindre bröst än både Fabian och Dennis d.ä.

Frånvaron av pitt kan ju vara anledningen till att Dennis d.y så plötsligt blev avogt inställd till Amanda och istället blev bästis med Chris.
De som kallas pojkflickor blir ofta de bästa tänkbara kvinnorna och att du ser henne som transsexuell säger nog mer om dig än om henne. Bögar avskyr alltid pojkflickor medan män älskar dem. Se på Chris som exempel.
2023-04-29, 11:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaizashman
Så tråkigt för jag tror faktiskt att ett riktigt överlevnadsprogram hade varit nyttig för tittare, då vissa hade fått inspo att spendera lite tid i naturen/lära sig saker om överlevnad osv. I nuvarande format sprids det frekvent förekommande hatet, föraktet och skitsnacket istället.
Det stora problemet med Robinsons inspelningsplatser är att man knappt får röra den inhemska vegetationen - och man får definitivt inte jaga (vilket man har full förståelse för). Därför var det så himla synd att man inte tog tillvara på den möjligheten när de ändå var i Sverige, där man hade haft lite mer frihet kring vad man får och inte får göra i naturen. Vad gjorde produktionen då? Jo, man valde Haparanda skärgårds nationalpark som inspelningsplats...
2023-04-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Behöver inte finnas orsak om baktalande och mobbande deltagare är dumma i huvudet.

Så du menar att alla andra är dumma i huvudet? Måste vara något med hur hon beter sig om nu alla utom två vill ha ut henne. Verkar skumt att det är fel på alla andra.
2023-04-29, 13:50
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
De som kallas pojkflickor blir ofta de bästa tänkbara kvinnorna och att du ser henne som transsexuell säger nog mer om dig än om henne. Bögar avskyr alltid pojkflickor medan män älskar dem. Se på Chris som exempel.
Nej, jag ser henne inte som transa. Skulle helst inte se henne alls. Var mest roligt att spekulera då det alltid retar nån.

Är varken förtjust i pojkflickor eller flickpojkar. Gillar däremot kvinnor som är kvinnliga och som beter sig som kvinnor.

För övrigt hoppas jag att Oskar eller Dennis d.ä. hamnar i final. Den ene är lite av en överlevnadsmänniska och den andra en som verkar ha förstått hur rävspelet i Robinson funkar, varav det senare är en egenskap som vinner Robinson, då det inte handlar om "överlevnad" utan bara om det sociala spelet.

Dessa två och möjligen Sanna är nog de enda som jag skulle kunna tänka mig att ta några öl med och prata om hur vistelsen på ön var.
2023-04-29, 14:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
För övrigt hoppas jag att Oskar eller Dennis d.ä. hamnar i final. Den ene är lite av en överlevnadsmänniska och den andra en som verkar ha förstått hur rävspelet i Robinson funkar, varav det senare är en egenskap som vinner Robinson, då det inte handlar om "överlevnad" utan bara om det sociala spelet.

Vänta nu här... vem är det du menar har förstått hur rävspelet i Robinson fungerar? Dennis d.ä? Snubben som - när han skulle välja ett helt nytt lag - valde enbart deltagare från motståndarlaget och som sedan, givetvis åkte ut först, eftersom han inte var en del av deras pakt... Och inte bara det; snubben som även blev grundlurad av HELA sitt lag i.o.m. örådet där Fabian åkte ut. Om det är någon som inte förstår sig på spelet, så är det Dennis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in