2023-04-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Ja och det verkar som om dom siktar in sig på civila först som brukligt av de Ukrainska nazisterna.

Du glömmer bort att du sitter på ett forum i väst. Att hitta på massa goja och tro att folk köper det funkar i Ryssland, men inte här.
Citera
2023-04-29, 15:41
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tror inte ryssen är rädd. Känner de att de förlorar kan de atombomba Ukraina och vinna direkt. Vilket Ryssland har sagt att de kommer göra om det behövs.
Problemet med den lösningen är bara att det finns andra länder i världen som inte riktigt kommer att gå med på det. Så visst kan de atombomba Ukraina men vinna är nåt man gör när ett krig är slut och en fred utlysts eller att man helt enkelt tagit kontroll över området på egen hand. Problemet för Ryssland är att andra länder kommer lägga sig i. Länder som är betydligt rikare och starkare och totalt sett större.

Som konstaterats så många gånger. Detta är ett krig som Ryssland helt enkelt inte kan vinna, vad de än gör.
Citera
2023-04-29, 15:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Jag tror inte ryssen är rädd. Känner de att de förlorar kan de atombomba Ukraina och vinna direkt. Vilket Ryssland har sagt att de kommer göra om det behövs.

Tomma ord . Ryssland har ett fåtal " vänner " i världen i nuläget . Smäller de av kärnvapen så har de inga vänner kvar

Så tabu är nämligen kärnvapen
Citera
2023-04-29, 15:44
Medlem
GustavAnders avatar
Den ryzka ärorika ( fniss) armén har släppt en värvningsvideo..

https://www.bbc.com/news/world-europe-65351271.amp

Stor underhållning, undrar hur många värdelösa vatniks som går på det.
Citera
2023-04-29, 15:46
Medlem
Citat:
Googla taktiska kärnvapen så kanske du lär dig något.

Googla vad USA sagt att de tänker göra om din idol använder sig av taktiska kärnvapen så kanske du lär dig något.

Hint: din idol har inte vågat använda sig av dem…
Citera
2023-04-29, 15:54
Medlem
Citat:
Googla taktiska kärnvapen så kanske du lär dig något.
Skulle Ryssland sätta in taktiska kärnvapen så går Nato in i kriget var så säker.
Jag tror dock inte Ryssland kommer använda kärnvapen. Dom har inte så mycket och vinna på det möjligen och försöka tvinga fram en förhandling men då har dom inte speciellt mycket dom kan förhandla om.
Så det kommer inte hända inte i detta skede alla fall.
Citera
2023-04-29, 15:57
Medlem
Citat:
Min idol heter fred. Sluta var så trångsynt. Jag är emot kriget.

Jag är rädd att det kommer eskalera. Förstår inte hur vi ska komma ur det här relativt ok.
Det går inte och eskalera deta så mycket mer för Ryssland dom är inmålade i ett hörn.
Jag tror deta slutar med att putin får skulden och man avsätter honom ev att han dör
Citera
2023-04-29, 16:00
Medlem
X3treams avatar
Allt ser mörkare ut för Ryssland https://www.expressen.se/tv/nyheter/putins-nya-ryska-oljekrav-hemlighetsstamplar-siffrorna/

"Putins nya ryska oljekrav: Hemlighetsstämplar siffrorna" Nu lär rysstrollen i tråden säga att det beror på att siffrorna är för bra, vi vet alla att de är dumma i huvudet, så lyssna inte på de.
Citera
2023-04-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Skulle Ryssland sätta in taktiska kärnvapen så går Nato in i kriget var så säker.
Jag tror dock inte Ryssland kommer använda kärnvapen. Dom har inte så mycket och vinna på det möjligen och försöka tvinga fram en förhandling men då har dom inte speciellt mycket dom kan förhandla om.
Så det kommer inte hända inte i detta skede alla fall.

Om Ryssland sätter in kärnvapen blir det inte bara taktiska, var så säker. Det blir allt på ett kort, 7000 stridsspetsar mot hela väst och sedan är det bara för Kina och ta över resterna av världen.
Citera
2023-04-29, 16:05
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Hur menar du att de skulle vinna direkt? Man vinner inga krig med kärnvapen. Kärnvapen är förlorarens vapen. Dels så vet ryssarna redan att USA och NATO kommer att utföra massiva flygattacker mot ryska förband på ockuperat territorium om så sker och dels så vinner man inte ett sånt här krig med taktiska kärnvapen. Striderna och förbanden är för utspridda och håller sig hela tiden så nära ryska förband att det i praktiken inte går. Taktiska kärnvapen använder man mot logistikcentra, baser och truppkoncentrationer. Inte mot skyttegravar eller snabbrörliga utspridda förband.

Du har dock rätt i att ryssarna håller på att förlora kriget, men det beror på att de inte har nån offensiv kapacitet kvar (vilket deras totalfiasko till vinteroffensiv bekräftat) och kärnvapen kommer inte att förändra det.

Politiskt skulle det dessutom innebära rena katastrofen. Använde de kärnvapen så skulle de nog bara ha tokkommunisterna i Nordkorea kvar som vänner..
Citera
2023-04-29, 16:05
Medlem
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/132s4k5/a_russian_soldier_was_happily_using_an_improvised/ En ryss får springa med rumpan bar. Verkar klara sig oskadd.
Citera
2023-04-29, 16:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Först ylar och runkar du till kärnvapen sen påstår du att du är för fred...?
Folk verkade ha missat vad Ryssland hade lovat om Ukraina skulle lyckas med sin offensiv. Det är ett relevant perspektiv att ha i åtanke när man pratar om Ukrainas offensiv. Vad som kan hända om Ryssland håller sig till sina hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in