Vege-korvar verkar ju närmast alltid framställas som gjorda för stekning, alternativt grillning.
Det är inte ofta - alls - som man ser den varar doppas i något vattenbad för att bli den kokta korven.
Men kokt korv, ofta med bröd, är ju en standardklassiker som många tycks tycka bra om.
Då är väl frågan om dessa Vege-korvar fungerar som Kokta korvar också ...
Och, isf - vilka är bäst och vilka är sämst ???
Jag hade själv aldrig en tanken att koka en vege-korv någonsin.
Ändå har jag ätit vege-korvar ända sedan jag blev vegetarian för mer än 25 år sedan.
Förrän nu för en månad sedan eller nåt sånt.
Jag fick för mig att jag ville testa, för att se om det funkade.
Jag tog två Hälsans köks Vege-korvar, och kokte i saltat vatten bara, med lite svartpeppar tro jag också.
Det blev väl ingen direkt smakexplosion direkt, men åtminstone insåg jag att det gick att koka vege-korv.
Nästa gång tog jag en sån där "Perfect" som är vit och kallas "Perfect Bratwurst."
Den är väldigt skinnlös, nästan som en leverkorv i konsistensen faktiskt, så jag var orolig på om det skulle gå eller om de bara skulle gå sönder i vattenbadet.
Jag hällde mycket salt i vattnet, och mycket Vitpeppar, och lite Kryddpeppar och Lökpulver (ganska mycket) i vattnet, och satte på värmen.
Efter 5-7 minuters kokning så fick det räcka tyckte jag och jag tog upp, och lät korvarna torka.
Monterade på korvbrödet och vanliga Pommes till det, osv.
Det blev faktiskt ganska Bra denna gången.
Den grå färgen fick mig att associera till vanliga kokta korvar, vilket kanske inte var så lyckat.
Men det var inget fel p smaken, och konsistensen var så bra som man kan begära för vad det är.
Dessa två sorterna är de enda jag har prov-kokat.
Vilka andra har ni provat, om ni pratat några alls?
Det finns ju en hel del att välja mellan.
Anammas korvar.
Hälsans kök har ju fler än storpacket.
Det finns Kabannoss, som är god att steka.
Men nu är det ju just som Kokt korv.
Och kokt korv bör väl ändå vara på ett visst sätt, eller hur.
Så, vilka vege-korvar passar bäst att Koka.
Och vilka är sämst ???
Det är inte ofta - alls - som man ser den varar doppas i något vattenbad för att bli den kokta korven.
Men kokt korv, ofta med bröd, är ju en standardklassiker som många tycks tycka bra om.
Då är väl frågan om dessa Vege-korvar fungerar som Kokta korvar också ...
Och, isf - vilka är bäst och vilka är sämst ???
Jag hade själv aldrig en tanken att koka en vege-korv någonsin.
Ändå har jag ätit vege-korvar ända sedan jag blev vegetarian för mer än 25 år sedan.
Förrän nu för en månad sedan eller nåt sånt.
Jag fick för mig att jag ville testa, för att se om det funkade.
Jag tog två Hälsans köks Vege-korvar, och kokte i saltat vatten bara, med lite svartpeppar tro jag också.
Det blev väl ingen direkt smakexplosion direkt, men åtminstone insåg jag att det gick att koka vege-korv.
Nästa gång tog jag en sån där "Perfect" som är vit och kallas "Perfect Bratwurst."
Den är väldigt skinnlös, nästan som en leverkorv i konsistensen faktiskt, så jag var orolig på om det skulle gå eller om de bara skulle gå sönder i vattenbadet.
Jag hällde mycket salt i vattnet, och mycket Vitpeppar, och lite Kryddpeppar och Lökpulver (ganska mycket) i vattnet, och satte på värmen.
Efter 5-7 minuters kokning så fick det räcka tyckte jag och jag tog upp, och lät korvarna torka.
Monterade på korvbrödet och vanliga Pommes till det, osv.
Det blev faktiskt ganska Bra denna gången.
Den grå färgen fick mig att associera till vanliga kokta korvar, vilket kanske inte var så lyckat.
Men det var inget fel p smaken, och konsistensen var så bra som man kan begära för vad det är.
Dessa två sorterna är de enda jag har prov-kokat.
Vilka andra har ni provat, om ni pratat några alls?
Det finns ju en hel del att välja mellan.
Anammas korvar.
Hälsans kök har ju fler än storpacket.
Det finns Kabannoss, som är god att steka.
Men nu är det ju just som Kokt korv.
Och kokt korv bör väl ändå vara på ett visst sätt, eller hur.
Så, vilka vege-korvar passar bäst att Koka.
Och vilka är sämst ???