2023-04-16, 20:55
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Varför skulle mångkulturella Bandidos inte släppa in en neger i klubben?

Jag tänkte mer på amerikanska Bandidos som inte har massa mexare o blattar vad jag vet.
Citera
2023-04-16, 21:03
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Vilken jäkla mupp-tråd med bara muppinlägg som är omöjliga att förstå. Verkar som om det bara hänger sossfall här.

Kan någon begriplig människa förklara vem den mördade är, varför och vem mördaren är?

Utan att förklara med smeknamn och som om jag känner dom.

Förklara objektivt.

Jäkla uteliggare i tråden

Enig.
Den mördade hette Fredrik Andersson.
Han jobbade på gymmet och blev skjuten när han försökte förhindra skjutningen.
Han var också politiskt engagerad i MED.
Mördaren är den som fritogs i Södertälje förra veckan.
En av polisens teorier är att han fritogs för att kunna fullfölja sitt uppdrag som han fått betalt för (dvs mörda det egentliga målet, han som kom undan på gymmet).

Vem det egentligliga offret är överlämnar jag till svammelgubbarna här i tråden att svara på.
Senast redigerad av Vitis 2023-04-16 kl. 21:08.
Citera
2023-04-17, 23:23
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Jag tänkte mer på amerikanska Bandidos som inte har massa mexare o blattar vad jag vet.

Förmodligen inte heller ledare utan körkort för mc.
Citera
2023-04-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis

Enig.
Den mördade hette Fredrik Andersson.
Han jobbade på gymmet och blev skjuten när han försökte förhindra skjutningen.
Han var också politiskt engagerad i MED.
Mördaren är den som fritogs i Södertälje förra veckan.
En av polisens teorier är att han fritogs för att kunna fullfölja sitt uppdrag som han fått betalt för (dvs mörda det egentliga målet, han som kom undan på gymmet).

Vem det egentligliga offret är överlämnar jag till svammelgubbarna här i tråden att svara på.

Med "förhindra", menar du att han ställde sig i vägen trots att babben hade en pistol?
Citera
2023-04-18, 16:21
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Med "förhindra", menar du att han ställde sig i vägen trots att babben hade en pistol?

Exakt hur det gick till vet jag naturligtvis inte, men han blev skjuten när han försökte förhindra skjutningen.
Han var inte det tänkta offret.
Citera
2023-04-21, 23:21
Medlem
Han är nu gripen igen, greps i Strängnäs. Ännu mer troligt att de är rävens grabbar
Citera
2023-04-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Han är nu gripen igen, greps i Strängnäs. Ännu mer troligt att de är rävens grabbar

Och vad skulle mordoffret ha sagt om detta ?
Citera
2023-04-23, 07:06
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Finns det någon sammanfattning någonstans i tråden, i FUPen eller i någon annan tråd om blatten frunze-fruntimmer? När kom blatten till Sverige, varför och hur? Varför beviljades blattearmenierna medborgarskap, hade de skyddsbehov, på vilken grund sökte de asyl, då förhållandena i Armenien inte är sådana så att folk därifrån ens skall ha asylskäl i Sverige?
Citera
2023-04-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Finns det någon sammanfattning någonstans i tråden, i FUPen eller i någon annan tråd om blatten frunze-fruntimmer? När kom blatten till Sverige, varför och hur? Varför beviljades blattearmenierna medborgarskap, hade de skyddsbehov, på vilken grund sökte de asyl, då förhållandena i Armenien inte är sådana så att folk därifrån ens skall ha asylskäl i Sverige?

Vill man ha svar på hur detta gått till både i praktiken och juridiskt, så skall man nog inte ställa den frågan i detta forumet. För här finns det bara två alternativ, antingen att man får ett ultrahöger-främlingsfientligt svar eller ett svar som inte stämmer överens med gällande rätt. Men jag förklarar gärna:

När brottet begicks var inte F.S svensk medborgare, utan han blev detta när han tagit sig till Armenien efter mordet. Många påstår då populistiskt och osakligt "att han blev svensk medborgare under tiden han var misstänkt för mord". Men faktum är att vid detta laget hade åklagaren endast beslutat att F.S skulle anhållas i sin frånvaro och en sådan slags misstanke inte är någonting som officiellt basuneras ut (varken till allmänheten eller till övriga myndigheter) och detta beror ju på att man vill hålla en sådan misstanke hemlig så länge som möjligt. För skulle vederbörande få reda på att han är anhållen i sin frånvaro i Sverige, så skulle han med all sannolikhet aldrig mer komma tillbaks. Vilket hade betytt att man aldrig hade kunnat ställa honom till svars och straffa honom. Så svaret är att Migrationsverket aldrig haft möjlighet att veta om detta.
Citera
2023-04-28, 20:36
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vill man ha svar på hur detta gått till både i praktiken och juridiskt, så skall man nog inte ställa den frågan i detta forumet. För här finns det bara två alternativ, antingen att man får ett ultrahöger-främlingsfientligt svar eller ett svar som inte stämmer överens med gällande rätt. Men jag förklarar gärna:

När brottet begicks var inte F.S svensk medborgare, utan han blev detta när han tagit sig till Armenien efter mordet. Många påstår då populistiskt och osakligt "att han blev svensk medborgare under tiden han var misstänkt för mord". Men faktum är att vid detta laget hade åklagaren endast beslutat att F.S skulle anhållas i sin frånvaro och en sådan slags misstanke inte är någonting som officiellt basuneras ut (varken till allmänheten eller till övriga myndigheter) och detta beror ju på att man vill hålla en sådan misstanke hemlig så länge som möjligt. För skulle vederbörande få reda på att han är anhållen i sin frånvaro i Sverige, så skulle han med all sannolikhet aldrig mer komma tillbaks. Vilket hade betytt att man aldrig hade kunnat ställa honom till svars och straffa honom. Så svaret är att Migrationsverket aldrig haft möjlighet att veta om detta.

Perfekt och klok sammanfattning. Jag trodde dock att det gick att få svar på om hans bakgrund, då tråden handlar mycket om frunze-fruntimmer, oavsett Fb-användares politiska läggningar. Men då vet jag genast lite mer.
Citera
2023-04-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Jag kan slå vad att du inte skulle vara så stor i käften om han står framför dig . Men klart man är Rambo här på fb .

Ha ha det är bara en jävla horunge, utan en pistol så är han garanterat ingenting ... det gäller väl för övrigt alla dom här skräpmänniskorna.
Citera
2023-04-29, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando

Det heter ju förfan Bandidos! Amerikanska Bandidos har mexikaner, självklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in